مقالات بیت کوین

آیا تجار بیت‌کوین بدترین دشمنان خود هستند

آیا تجار بیت‌کوین بدترین دشمنان خود هستند

تیم سوانسون (Tim Swanson)، یکی از سخنگویان برجسته درباره بیت کوین، در پادکسب ویدئویی deBitcoin اخیرا درباره استخراج بیت کوین در میان دیگر موضوعات صحبت کرده است. وی اشاره می‌کند که تنها افراد نابخرد تلاش می‌کنند که به تنهایی استخراج را انجام دهند:

«استفاده از استخر معقول است، چون ریسک و میزان خطا را کاهش می‌دهد. این چیزی است که به این زودی‌ها از بین نمی رود.»

چند سال قبل کاملا کله شق بوده‌ام.

سوانسون می‌گوید که وی گاهی در ذهن تجار بیت کوین فرد بدی جلوه می‌کند، اما وی هرگز دیدگاه‌های منفی و ظاهرا منفی درباره بیت کوین نداشته است. وی می‌گوید که منفعت اصلی سال گذشته در پذیرش بیت کوین در فروشگاه‌ها بوده است و این با افزایش مصرف بیت کوین همراه نشده است.

«برخی مردم دوست دارند من را ضد بیت کوین یا شک‌گرا بخوانند. خوب، من چند سال قبل کله شق بوده ام. مطمئنم که ما می‌توانیم ایمیل‌های قدیمی را مررو کنیم یا هر چه که بخواهید. فکر می‌کنم چیزی که نظر من را تغییر داد حجم بالای نقل و انتقالات بود.  تجار سال گذشته پنج برابر شدند، اما ما پنج برابر حجم نقل و انتقال نداشتیم، در واقع ما متناسب با تغییر در فروش، حجم واقعی نقل و انتقال نداشتیم»

وی احساس می‌کند که روی هم رفته جمعیت کاربران بیت کوین کسانی نیستند که ضرورتا یک اقتصاد پرطراوت ایجاد کنند. به عنوان شاهد، وی به مدارکی اشاره می‌کند که در مورد آمار بیت کوین افشا شده است: افراد عمدتا زیر ۳۵ سال، مردانی که در اروپا یا آمریکا زندگی می‌کنند. اساسا، کسانی که از قبل از دسترسی فراوانی به خدمات بانکی داشته اند.

«شما قصد دارید از بیت کوین برای کارهایی استفاده کنید که نمی توانید با کارت اعتباری انجام دهید.»

«و اگر شما به کارت‌های اعتباری که به شما پاداش ۲% برمی‌گردانند، دسترسی دارید، واقعا هیچ انگیزه ای برای استفاده از بیت کوین، برای استفاده از آن در پرداخت برای خرید نخواهد داشت. پس برای چه از آن استفاده می‌کنید؟ شما به دو دلیل از آن استفاده می‌کنید. از آن به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید. و اگر از آن به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری استفاده می‌کنید، قصد دارید آنرا نگاه دارید تا در آینده جبران کند. این یک فعالیت منطقی است.

دلیل دوم استفاده در کارهایی است که نمی‌توانید با کارت اعتباری استفاده کنید: تجارت غیرقانونی. اول از همه اینرا در SatoshiDice (سایتی برای قمار و بازی با بیت کوین) می‌بینید. وقتی SatoshiDice  در ماه می ۲۰۱۲ شروع به کار کرد، می بینید که فقط TX Line کارش بالا گرفت. و وقتی آنها آی‌پی های آمریکا مسدود کردند، واقعا کاهش پیدا کرد. میزان ترافیک انها تقریبا به صفر رسید»

نکته‌ای که وی در اینجا مطرح می‌کند این است که قماربازان اروپایی روش‌های بسیار معمولی را برای قمار دارند و مجبور به کاری مانند خریداری بیت کوین برای قمار به صورت آنلاین نیستند. بحث وی در اینجا ممکن است برای بسیار ناقص جلوه کند: اینکه مفیدترین هدف بیت کوین فرار از موانع حکومتی است که به جز بیت کوین نمی‌توان بر آن چیره شد.

اما اگر واقعیات و ارقام با سخن وی مغایرتی ندارند، برای جامعه بیت کوین ارزش این را دارد که نگاه کنیم چرا اینطور باید باشد. یک دلیل عمده برای کسانی که در زندگی روزمره از بیت کوین استفاده می‌کنند راحتی استفاده از آن است. حتی با کوین بیس (Coinebse)  و Circle و دیگران اکتساب بیت کوین بسیار ساده و آسان است، هر روز شما مواردی را می‌شنوید که برنامه‌های جلوگیری از فاسد کاربران جدیدی را که در واقع غیرقانونی هستند، مسدود می‌کنند.

تجار بیت کوین‌ بدترین دشمنان خود هستند.

«من فکر می‌کنم که بزرگترین مسئله در این فضا مردم هستند، جامعه‌ای که معتقد است بیت کوین احتمالا در آینده نخواهد بود. پس آنها به نوعی بدترین دشمن خود هستند چون آنها توانایی فوق‌العاده برای نابود کردن پردازشگران پرداخت کنونی و مانند آن هستند. پس فکر می کنم که جامعه بیت کوین به حق بدترین دشمن خودش هست.»

منبع

https://coiniran.com/?p=2345
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x