اطلاعیه‌های کوین ایران

معرفی Iran Unchained: ایران‌آنچیند چیست؟

ماموریت ایران‌آنچنید Iran Unchained، تقویت  دسترسی آزادانه به اطلاعات و دانش در ایران، از طریق حمایت از گروه‌های فعال ایرانی و رفاه شهروندان ایرانی است. با استفاده از رویکرد CryptoFirst چالش‌های مربوط به پایبندی افراطی به قوانین بانکداری را که پیشتر تلاش‌های قبلی برای ارائه حمایت مالی به ایران را مختل کرده بود، برطرف می‌کنیم تا کمک‌های لازم راحت‌تر به دست ایرانیان برسد.

ماموریت ما در ایران‌آنچیند Iran Unchained، شامل جمع‌آوری سرمایه به گونه‌ای است که به طور کامل با سیاست‌های تحریمی OFAC سازگار باشد. ما به عنوان یک NGO مستقر در آمریکا (Wyoming UNA) که از یک DAO و یک پلتفرم بلاکچینی حمایتِ مالی استفاده می‌کند، مزیت‌های NGOهای سنتی را با Web3 ترکیب می‌کنیم. روش ما تضمین می‌کند حمایت‌های مالی انجام شده، شفاف و امن باقی می‌ماند. اگر مایلید درباره‌ی نحوه عملکرد ایران‌آنچیند Iran Unchained و DAO آن بیشتر بدانید، از شما دعوت می‌کنیم در این لینک توضیحات تکمیلی درمورد ساختار عملکردی این سیستم را مطالعه کنید.

از طریق DAO ایران‌آنچیند Iran Unchained، می‌توانید از پروژه مدنظرتان با واریز مستقیم به ولت همان پروژه، حمایت مالی کنید. هر کسی آزاد است پروپوزال طرح یا پروژه‌ی خود را از طریق IranUnchained.com (درحال حاضر https://v2.iranunchained.com/) ارسال کند تا در دیدرس مخاطبان قرار گیرد.

ما گروهی از مهاجران ایرانی هستیم!

تیم ایران‌آنچیند Iran Unchained شامل ۱۵ عضو از مهاجران ایرانی است که رویای آزادی و اعتلای ایران را دارند. تا تحقق این آرزو، ما از تخصص‌های گروهی خود در حوزه حقوق، مدیریت اجرایی، DeFi و TradFi استفاده می‌کنیم تا امدادرسانی آنچین را به افراد و سازمان‌های بشردوستانه، به شکل قانونی و امن فراهم کنیم. تیم ما با دقت هرچه تمام‌تر به بررسی جزئیات دستورالعمل‌های فعلی OFAC پرداخته است تا حمایت بلندمدت خود را برای مردم ایران تضمین کند.

آنچه در ۲۰۲۳ انجام شد!

از زمان تأسیس ایران‌آنچیند Iran Unchained در ژانویه ۲۰۲۳، با افتخار بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به صورت گرانت بین ایرانیان توزیع کرده‌ایم تا نیازهای گوناگونی از غذا و دسترسی به اینترنت گرفته تا اطلاع‌رسانی اخبار مهم ایران، پشتیبانی شوند.

 

پروژه‌هایی که مستقیماً حمایت مالی شده‌اند:

اینترنت آزاد برای ایران (Internet4I): توزیع صدها اتصال VPN امن و سایر ابزار ارتباطاتی امن، برای حفاظت در برابر سانسور و نظارت. [لینک]

کمک‌های بشردوستانه: تامین بودجه برای توزیع غذا، لباس، ملزومات پزشکی و سایر نیازهای اساسی برای افرادی که نیازمند این کمک‌ها بودند. [لینک]

روزنامه‌ی «Woman, Life, Freedom»: این روزنامه اخبار مهم و به‌روز در ایران را منتشر می‌کند. [لینک]

VPNهای دور زدن سانسور: خرید و توزیع VPN های کارا و پیشرفته برای گروه‌های فعالی که نیاز به دسترسی پایا و مستمر به اینترنت داشتند. [لینک]

حمایت از هنرمندان NFT ایرانی: با اینکه هنر باید از تحریم‌ها مستثنی باشد اما متاسفانه بسیاری از بازارهای NFT به دلیل پایبندی افراطی به قوانین، هنرمندان ایرانی را محروم کرده‌اند. برای حمایت از این هنرمندان، ایران‌آنچیند Iran Unchained تعداد ۶۹ NFT را خریداری کرده است. [لینک]

بورسیه‌ برای شرکت در کنفرانس اتریوم: هدف از این کار، آشنایی توسعه‌دهندگان ایرانی با جامعه Ethereum بود. [لینک]

 

بعضی از مواردی که مشتاقیم اعلام کنیم اجرای آنها به بهترین شکل خاتمه یافته است:

– راه‌اندازی وبسایت انجمن ایران آزاد [لینک]

– تصویب اعضای Iran Unchained DAO [لینک] چارت NGO [لینک]

– اجرا و انتشار تحقیقات درباره‌ی راه‌های ارائه‌ی کمک‌های بشردوستانه به ایرانیان، مطابق با قوانین [لینک]

– جلسه ارائه و معرفی در مورد Iran Unchained:

    – ETH Denver

    – ETH Prague

ایران‌آنچیند ورژین ۲: Iran Unchained V2

Iran Unchained V2 در تطابق کامل با مستثنیات تحریم‌های آمریکا، ۵۰۰۰۰ دلار دیگر را از طریق رأی‌گیری DAO توزیع خواهد کرد. علاوه بر این، از طریق پلتفرم Iran Unchained V2، پروفایل‌های عمومی گرانت در وبسایت ما (https://v2.iranunchained.com/) نمایش داده می‌شوند تا هم به حامیان مالی پروژه و هم دریافت‌کنندگان این حمایت‌ها سود برساند. پلتفرم V2 درواقع یک فورک از Gitcoin grants است، اما از رابط کاربری اختصاصی Iran Unchained استفاده می‌کند.

ایران‌آنچیند V2 چطور به حامیان مالی می‌کند؟

تسهیل حمایت مالی برای غیرآمریکایی‌ها: V2 به گونه‌ای طراحی شده است که حامیان خارج از آمریکا بتوانند بدون اینکه نیاز باشد ابتدا به NGO ایران‌آنچیند مستقر در آمریکا پرداختی داشته باشند، در این طرح مشارکت کنند.

انتخاب هدفمند برای حمایت‌مالی: حامیان قابلیت انتخاب و کمک به پروژه‌های مورد علاقه‌ی خود را خواهند داشت.

گیرنده‌های تأیید شده: V2 تمام گیرندگان نشان داده شده در پلتفرم را به دقت تأیید می‌کند تا استفاده صحیح از منابع مالی تضمین شود.

ایران‌آنچیند V2 چطور به گیرندگان گرانت‌‌ها می‌کند؟

تبلیغ پروژه‌ی خود را آغاز کنید: گیرندگان گرانت می‌توانند پروژه‌های منحصر به فرد خود را در پلتفرم V2 در معرض دید عموم قرار دهند و به صورت جداگانه آن‌ها را تبلیغ کنند تا کمک‌ها مستقیماً به کیف پول آن‌ها واریز شوند.

آشنایی با حامیان جدید: گیرندگان گرانت می‌توانند حامیان جدید علاقه‌مند به فعالیت‌های خودشان را از طریق پلتفرم V2 جذب کنند.

حفظ حریم خصوصی: ما خطرات همکاری با سازمان‌های مستقر در آمریکا را درک می‌کنیم. در ایران‌آنچیند V2 این امکان وجود دارد که تیم ها و پروژه‌ها برای حفظ امنیت خود ناشناس بمانند.

چطور یک پروفایل عمومی بسازم؟

دریافت‌کنندگان بالقوه گرنت می‌توانند با دنبال کردن مراحلی که در این سند توضیح داده شده است یا طی تماس با iranunchained@proton.me پروفایل خود را ایجاد کنند. لطفاً راهنمای crypto-opsec ما را هم مطالعه کنید. (انگلیسی، فارسی)

برای مطالعه‌ی سند راهنمای ایران‌آنچیند V2 اینجا کلیک کنید!

آینده‌ی ایران‌آنچیند Iran Unchained

هر چند که ما در حال حاضر کاملاً تمرکز خود را روی آمادگی و توانمندسازی پروفایل دریافت‌کنندگان گرانت و ایمن‌سازی منابع ضروری آنها گذاشته‌ایم اما اهداف بلندمدت Iran Unchained و نحوه‌ی ایفای نقش Web3 در اعتلای ایران را همواره مدنظر داریم. برنامه‌های آینده‌ ما شامل ساخت ابزارهای بازیابی اجتماعی کیف پول، سیستم‌های رأی‌گیری ZK برای حفاظت از ناشناس‌ماندن رای‌دهندگان و دموکراسی تفویضی است.

https://coiniran.com/?p=65981
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x