آموزش ترید، سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار

پنج درس برای تریدر ها و سرمایه گذاران ارز مجازی

اصول اولیه ترید و سرمایه گذاری در رمز ارزها

پول مجازی یک تکنولوژی در حال پیشرفت است و اگر به خوبی و به درستی انجام شود، تجارت در این زمینه می تواند بسیار سودآور باشد و از طرف دیگر می تواند سبب زیان بسیاری شود اگر به درستی انجام نشود. در این مقاله ما بر آنیم که درس هایی را به تریدر های تازه کار بدهیم تا بهتر بتوانند به شناگری در این اقیانوس عظیم بپردازند. به دنبال حبابی که در سال ۲۰۱۳ برای بیتکوین پیش آمد و قیمت آن به هزار دلار رسید، رکود و کاهش بهای شدید بیتکوین اتفاق افتاد. قیمت بیتکوین کم کم اصلاح شد و در سال ۲۰۱۷،  قیمت آن به جایی رسید که بسیاری از افراد بدبین نسبت به بیتکوین را، به فکر خرید آن انداخت و هم اکنون نیز این بازار پر هیجان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. زمانی که بیتکوین به ۲۰۰ دلار سقوط کرده بود، افرادی آن را می خریدند و به امید آینده ای درخشان آن را انبار می کردند اما بسیاری این افراد را دست می انداختند و آنها را دیوانه می پنداشتند. هم اکنون بیتکوین بسیار متفاوت با آن زمان است و به یک مقبولیت عمومی دست یافته است. در این مقاله ما پنج اندرز را که برای تریدر های تازه کار مهم است مطرح می کنیم و البته باید گفت که این اندرزها برای دیگر تریدر ها نیز خالی از لطف نیست.

۱- قبل از این که پولی را که با مشقت زیاد اندوخته اید به بازار کریپتو بریزید، معاملات خود را به دقت برنامه ریزی کنید و سعی کنید که با تکیه بر دیگران و تقلید کورکورانه از آنها این برنامه ریزی را انجام ندهید، بلکه این خود شما هستید که باید دانش اندوزی کنید و با نگاه به جدول ها و نمودارها و مطالعه کافی، برنامه ریزی مناسبی را اجرا کنید.

۲- از معاملات بسیار پرهیز کنید. یکی از اشتباهات رایج تریدر های کم تجربه این است که به هر حرکت جزئی بازار واکنش نشان می دهند و بسیار معامله می کنند، در حالی که سالیانه یک یا دو معامله کافی است. معاملات زیاد و مکرر درصد بسیاری از پول شما را صرف کمسیون و هزینه معاملات و صرافی ها می کند. به جای این کار سالانه به یک یا دو حرکت بزرگ و سرنوشت ساز بازار توجه خود را معطوف کنید. این اقدام معاملاتی مکرر رایج ترین اشتباهی است که تریدر های تازه کار انجام می دهند و با این کار مقداری از پول خود را از دست می دهند.

۳- درس سوم این است که کریپتو ها را در اوج و موقعی که به اصطلاح تاپ هستند انتخاب نکنیم چون اگر چه این امر بعضا سودهایی را نصیب ما می کند و اوج گرفتن این جریان تا مدتی بعد از خرید ما ادامه میابد، ولی اگر این بازار نیرومند برگردد و بر علیه شما واکنش نشان دهد، ضررهای بسیاری را متوجه شما می کند.

۴- معاملات خود را طوری مدیریت کنید که در آینده احساس پشیمانی نکنید. دقیقا تصمیم بگیرید، کی وارد می شویید و کی تصمیم به خروج دارید، چون در بعضی مواقع بازار فریبنده می شود و ممکن است اگر به درستی تصمیم نگیرید، در آینده پشیمان شوید.

۵- پنجمین و آخرین درس این است که در تعقیب هایپ ها (سرمایه گذاری که به ظاهر بازدهی بالا دارد) نباشید بلکه آنها را پیش بینی کنید. به جای این که در تعقیب آنها باشید پیش بینی کنید که کی افراد از ترس زیاد کوینی را می فروشند و در واقع، وقت خرید ارزان آن است و کی قیمت این سکه بر می گردد و دوباره بالا می رود. به جای خرید سکه در اوج منتظر وقتی باشید که افراد دچار وحشت شده و آن را می فروشند، زیرا این روند همیشه تکرار می شود و قیمت بر می گردد.

ترید مانند شطرنج است. همان طور که در شطرنج باید حرکت های رقیب خود را پیش بینی کرد و از روی آنها برنامه ریزی نمود، در ترید هم باید حرکت های رقیب خود را پیش بینی کنید، اما در ترید رقیب شما بازار است. این کلیشه در ترید بسیار معروف است: ” در قیمت پایین بخرید و در قیمت بالا بفروشید.” اما متاسفانه اکثرا تریدر ها برعکس این کار را انجام می دهند. احساس، ترس و طمع دشمنان اصلی یک تریدر هستند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source: Youtube

https://coiniran.com/?p=7419
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هومن
هومن
6 سال قبل

اگر امکانش هست مطلبی درباره Aventus در سایتتون منتشر کنید
با سپاس

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x