ایستگاه خبر

پایین‌ترین هزینه‌ی گس اتریوم در شش ماه گذشته

داده‌های سایت etherscan.io بیانگر آن است که میانگین هزینه‌ی گس اتریوم درحال حاضر ۲.۶۶ دلار است، این رقم کمترین کارمزد تراکنش ثبت شده از ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ می‌باشد.

در طول سال ۲۰۲۰ هزینه‌ی گس اتریوم همواره کمتر از ۲ دلار بود. با شروع سال ۲۰۲۱ و رشد ناگهانی روند صعودی بیت‌کوین، اتریوم نیز با آن همراه شد و افزایش کارمزد تراکنش‌ را تجربه نمود. پس از رسیدن ارزش اتریوم به اوج قیمت تاریخی ۴۱۶۴ دلاری خود، هزینه‌ی گس نیز در ۱۲ ماه می به ۶۹.۹۲ دلار رسید.

تحلیل شرایط فعلی

علت پایین بودن هزینه‌ی گس تقاضای اندک برای اتریوم است کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین نیز از سناریویی مشابه پیروی می‌کند، میانگین کارمزد این رمز ارز طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۲۴ درصدی به ۵.۱۰ دلار رسیده است. درحال حاضر قیمت هر واحد بیت‌کوین نصف اوج قیمت تاریخی خود در ماه آوریل و معادل ۳۴,۸۰۴ دلار است. براساس اطلاعات سایت Ycharts، کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین ۳۳۰ درصد کمتر از زمان مشابه خود در سال گذشته است.

پایین‌ترین هزینه‌ی گس اتریوم در شش ماه گذشته

به بیان ساده‌تر اگرچه هزینه‌ی پایین تراکنش حاکی از تقاضای کم برای شبکه‌ است، اما این ویژگی برای افرادی که با شبکه‌ی پیچیده‌‌ی تراکنش‌های اتریوم و امورمالی غیرمتمرکز تعامل دارند (مانند یونی‌سوآپ) بسیار مفید خواهد بود.

عرضه‌ی نسخه‌ی دوم اتریوم (Ethereum 2.0) نیز قادر است هزینه‌ی گس را تاحدی کاهش دهد. شبکه‌ی اتریوم پس از این بروزرسانی نه‌تنها از تراکنش‌های ارزان و سریع بهرمند خواهد شد، بلکه استخراج آن نیز با معیارهای زیست محیطی همخوانی بیشتری پیدا می‌نماید.

اتریوم پس از اجرای این بروزرسانی کارایی و محبوبیت بالایی پیدا خواهد کرد، اما با افزایش تقاضا هزینه‌ی گس نیز مجددا در شیب صعودی قرار خواهد گرفت.

در هنگام نگارش این خبر قیمت هر واحد از اتریوم معادل ۲,۰۵۶ دلار است.

پیشنهاد مطالعه: هزینه گس اتریوم: یک توضیح ساده

Source

https://coiniran.com/?p=46259
دکمه بازگشت به بالا