آموزش ترید، سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار

تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین [به روز شد]

در هقته ای که گذشت شاهد فراز و نشیب های بسیاری در قیمت و ارزش جهانی بیت کوین نسبت به ارزهای کاغذی بودیم. قبلا از روند صعودی بیت کوین خبر داده بودیم و انتظار داشتیم که اگر اتفاق بنیادی خاصی برای این دیجی ارز نیوفتد، قطعا به روند صعودی خودش ادامه خواهد داد. با کوین ایران همراه باشید.

پر واضح بود که بیت کوین حداقل چند روز به مسیر رالی خود ادامه دهد و البته به این هدف نیز دست پیدا کرده و قیمت تا سقف ۳۰۰۰ دلار نیز به رشد خود ادامه داد. در آن لحظه و طبق نمودار اسیلاتور آر اس آی، بعد از لمس خط ۷۰، قیمت بلافاصله وارد روند نزولی شده و تا حدود ۲۲۸۰ اصلاح شد.

طبق نموداری که بر اساس قیمت بازار بیتفینکس رسم شده است، در این هنگام بیت کوین برای بار سوم در هفته گذشته بر کف کانال صعودی خود قرار گرفت. در آنجا انتظار می رفت که بازار به این مهم واکنش نشان داده و خریداران بر فروشندگان چیره شوند، که این اتفاق هم افتاد و قیمت تا اواسط کانال صعودی جهت رو به بالا گرفت.

بازار سرمایه هیچ هنگام یک جهت نداشته و این طبیعت بازار بوده که قیمت ها اصلاح شده و یا ریزشی باشند. قطعا عکس این اتفاق نیز از خاصیت این بازار هست. هر بالایی پایینی دارد و هر صعودی، سقوط.

بیت کوین در حدود قیمت ۲۷۰۰ قادر به ساخت حمایت قوی نبوده و تا ۲۳۳۰ دلار به اصلاح خود ادامه داده است. چیزی که باید مدنظر قرارداد، این نکته است که بیت کوین همچنان در کانال صعودی خود قرار داشته و تا زمان نگارش این نوشته، نشانه ای از واگرایی مشهود نیست.

قطعا دوستان هنگام ورود و خروج از بازار می بایست استراتژی های خود را مقدم دانسته و تلاش کنند تا بدون تحقیق کافی اقدام به خرید و فروش نکنند. این نکته مهم بوده که به حد ضرر های خود پایبند باشید و درصورت رخداد، قطعا از بازار خارج شوید. بازار همیشه به مسیر خود ادامه داده و همیشه فرصت خرید در قیمت های پایین تر را نیز خواهید داشت. لذا مدیریت مالی را فراموش نکرده و همیشه سعی کنید تا در بازار معاملات منطق را جایگزین احساسات کنید.

 

بیت کوین با عبور از قیمت کف ۲۳۵۰؛ کانال صعودی خود را شکسته و مطابق سطح حمایت از طریق فیبوناچی ۲۱۶۰ دلار تعیین شده است. درحال حاضر با استناد به اوسیلاتور آر اس آی، قیمت در حالت Over Sold قرار دارد.

https://coiniran.com/?p=6898
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x