ایستگاه خبر

دلایل احتمالی صعود بیت‌کوین به بالای ۴۱ هزار دلار

بازار رمز ارز طی ۲۴ ساعت گذشته با تلاطم بالایی روبه‌رو شد و روندهای گاوی بر آن تسلط داشته‌اند. بیت‌کوین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از ۲۱ ژانویه برای نخستین بار توانست به بیش از ۴۱ هزار دلار دست یابد. این افزایش قیمت ۵ هزار دلاری چهار دلیل دارد که به‌آنها اشاره‌ی مختصری خواهیم کرد.

فصل گزارش‌دهی وال استریت و بازارهای مالی به‌اتمام رسیده است

بازار رمز ارز از عوامل حاکم بر امورمالی به‌شدت تاثیر می‌گیرد. یکی از این مسائل اقتصاد کلان بورس وال استریت است. اغلب غول‌های فناوری، صنعتی و حتی حاضرین بازارهای سنتی در سه‌ ماهه‌ی آخر ۲۰۲۱ مشغول تدوین و ارائه‌ی گزارش‌های مالی خود بوده‌اند. این گزارش‌ها کاتالیزورهای مهمی هستند که نوسانات بازار را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

با پایان فصل گزارش‌دهی و حسابرسی، نوسان بازارهای رمز ارز نیز به‌طور چشمگیری کاهش یافته و پایداری بیشتری برای این دارایی‌ها فراهم می‌شود.

اشتغال‌زایی فراتر از انتظار در آمریکا

براساس آماری که اخیرا به‌دست آمده است دولت آمریکا در ماه ژانویه اقدام به افزایش نیم میلیون موقعیت‌ شغلی جدید کرده است. این تصمیم درشرایطی رخ داد که با شیوع سویه‌ی اُمیکرون انتظار می‌رفت کسب و کار‌های گوناگون با رکود بیشتری مواج شوند.

گزارش فوق که توسط وزارت کار ایالات متحده در ۴ فوریه منتشر شده است بیانگر افزایش نرخ بیکاری از ۳.۹ به ۴ درصد است. تعداد مشاغل جدید حتی فراتر از انتظار اقتصدادانان، یعنی ۱۵۰ هزار موقعیت شغلی، بوده‌اند، در این گزارش آمده است که مدت زمان بیکاری شهروندان با کاهشی نسبی همراه بوده است.

همان‌طور که می‌دانید اشتغال‌زایی بیشتر باعث تورم کمتر خواهد شد. درنتیجه‌، این روند منجر به رشد قیمت بیت‌کوین به سطحی شد که تا دوهفته توانایی دست‌یابی به آن را نداشت.

لیکوئید شدن ۲۲۰ میلیون دلاری سفارشات کوتاه‌مدت

داده‌های سایت تحلیلی CoinGlass حاکی از لیکوئید شدن بالغ‌بر ۲۲۰ میلیون دلاری سفارشات کوتاه‌مدت فروش طی ۲۴ ساعت گذشته در صرافی‌های بزرگی همچون بایننس، OKEx، FTX، Bybit، Huobi و BitMEX بوده است.

دلایل احتمالی صعود بیت‌کوین به بالای 41 هزار دلار

به‌عبارت دیگر ۸۰ درصد از حجم لیکوئیدیته‌ی روز پیش متعلق به سفارشات فروش بوده که به‌ایجاد حالتی موسوم به «short squeeze» یا فشار استقراضی منجر گشته است. در این حالت قیمت باافزایش روبه‌رو شده و با ایجاد لیکوئیدیتی فراوان به تشکیل یک روند صعودی ختم می‌شود.

بیت‌کوین نیازمند یک اصلاح قیمت بود

در ماه‌های گذشته قیمت بیت‌کوین به‌شدت کاهش یافت و با اتخاذ یک روند سنگین نزولی شانس هرگونه روند گاوی را ازمیان برداشته بود. شمع سبز دیروز بزرگترین رشد قیمتی بیت‌کوین پس رسیدن به آخرین اوج تاریخی (ATH) خود در ۱۰ نوامبر بود.

حال باید منتظر ماند تا واکنش بازار را به این افزایش ۵۰۰۰ دلاری مشاهده کنیم، ممکن است این خاتمه‌ی یک روند نوزلی بوده و به اصلاح شرایط خرسی موجود کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: لیکوییدیتی چیست؟ (Liquidity) لیکویید شدن یعنی چه؟

Source

https://coiniran.com/?p=49657
دکمه بازگشت به بالا