ایستگاه خبر

BIP 100 بروزرسانی شد

توسعه دهندگان بیت کوین Tom Harding، Dagur Valberg Johannsson و Jeff Garzik کد BIP100 را بروزرسانی کرده اند. BIP100 کد پیشنهادی است که برای نزدیک به دو سال بر روی آن کار شده است و با نام “حداکثر اندازه پویا برای بلاک ها که توسط رای استخراج کنندگان تعیین می شود ” شناخته می شود.

BIP که مخفف پیشنهاد سرمایه گذاری بیت کوین است (Bitcoin Investment Proposal) می تواند راه حلی برای بحث های جاری در رابطه با اندازه بلاک بیت کوین باشد.

BIP یک سند طراحی شده را برای معرفی ویژگی های جدید و اطلاعات مختلف به جامعه بیت کوین ارائه می کند. BIP یک محل مرکزی را برای ارتباط ایده ها در جامعه توزیع شده بیت کوین فراهم می کند.

BIP100 اولین پیشنهاد برای حل مشکل اندازه بلاک بود که به عنوان کد وجود نداشت و صرفا پیش نویس شد و طی یک فایل پی دی اف منتشر شد. BIP100 هیچ محدودیت اندازه بلاکی را به صورت از پیش تعیین شده مشخص نمی کند، در مقابل به استخراج کنندگان اجازه می دهد تا درباره این حد و محدودیت با رای دادن تصمیم گیری کنند.

BIP100 استخراج کنندگان را در اولویت قرار می دهد

از لحاظ نظری BIP به استخراج کنندگان اجازه می دهد تا  در رابطه با اینکه حد سایز بلاک چقدر باید باشد رای دهند.  آقای هاردینگ بر این باور است که استخراج کنندگان بیشتر از سایر مشارکت کنندگان در شبکه همتا-به-همتا تجربه دارند و در نتیجه برای تصمیم گیری بهترین گزینه هستند.

او می گوید:«استخراج کنندگان در سخت افزاری سرمایه گذاری می کنند که نمی تواند برای کار دیگری مورد استفاده قرار گیرد و آنها تنها گروهی هستند که هر روزه از طریق بیت کوین و نه هیچ ارز پول دریافت می کنند. در مجموع نظارت استخراج کنندگان روی پروتکل باعث امنیت بیت کوین می شود. این طراحی ساتوشی بود و فراتر از تمام انتظارات ثابت کرده که درست است.»

اولیتن باری که آقای هاردینگ BIP100 را مطالعه کرد، از آن خوشش نیامد. او می گوید:«در ژوئن ۲۰۱۵ من فکر می کردم که استخراج کنندگان ممکن است اندازه بلاک را در راهی دستکاری کنند که در جهت منافع تمام کاربران نباشد. اما طیدو سال بعدی، این ما توسعه دهندگان بودیم که عدم توانایی خود را جهت مدیریت منطقی حداکثر اندازه بلاک نشان دادیم.»

طبق پروپوزال Github، با توجه به اینکه استخراج کنندگان زمانی که بلاک ها را تولید میکنند بیت کوین هایی دریافت می کنند، آنها به عنوان یک ” پروکسی کارآمد” برای سیسیتم بیت کوین عمل می کنند.

برای اینکه BIP100 گسترش پیدا کند، نیاز به جلب حمایت تعداد قابل توجهی از استخراج کنندگان را دارد. طبق پروپوزال:«یک سیستم قطعی ساده مشخص شده است که اکثریت ۷۵درصدی استخراج کنندگان ممکن است تغییری در اندازه حداکثری بلاک بعد از هر ۲۰۱۶ بلاک بدهند. هر تغییر به افزایش ۵درصدی نسبت به اندازه قبلی بلاک محدود می شود. همین امر برای عمل کاهشی نیز صدق می کند.»

طبق آنچه که در BIP100 آمده است:« در میان نودهایی که می خواهند این موضوع را بپذیرند، هیچ اختلاف نظری در رابطه با تکامل و بهبود در حداکثر اندازه بلاک وجود نخواهد داشت.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5156
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x