ایستگاه خبر

راه حل های بلاکچینی برای بازار نفت خام آمریکا

سه شرکت Natixis، Trafigura Trading و IBM اعلام همکاری کردند. این سه شرکت برنامه دارند تا اولین پلتفرم مالی تجارت کالا بر پایه بلاکچین را برای بازار نفت خام آمریکا فراهم کنند. این پلتفرم جدید به تراکنش های نفت خام اجازه دیجیتالی بودن می دهد تا در نتیجه علاوه بر ارتقای امنیت در روند تجارت مالی، شفافیت و کارآمدی بیشتری را نیز تامین کند.

این پلتفرم جدید بر پایه Hyperledger Fabrik، بلاکچین بنیاد لینوکس، ساخته شده که به تمام ذینفعان در یک تراکنش نفت خام امکان بازدید و به اشتراک گذاری اطلاعات درباره تراکنش را طی روند انجام آن می دهد.

با استفاده از پلتفرم جدید دفترکل توزیع شده، مشارکت کنندگان صنعت تجارت مالی نفت خام می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. از مزایای این پلتفرم می توان به کارآمدی بیشتر به دلیل کاهش هزینه های سربار و تعداد کمترِ واسطه ها، کوتاه شدن زمان چرخه نقدی، افزایش یافتن شفافیت تراکنش ها و درنتیجه ی آن کاهش امکان تقلب یا دستکاری اسناد و در آخر امکان بازرسی و مشاهده روند تراکنش از طریق استفاده از فرآیندهای به اشتراک گذاشته شده وثبت رکودها اشاره کرد.

Arnaud Stevens مدیر کالاها و انرژی جهانی شرکت Natixis در نیویورک می گوید:« ما Hyperledger Fabric را انتخاب کرده ایم اما پلتفرم خاص خود با مقاصد مشخص صنعتی را روی آن قرار داده ایم. این نمونه اولیه امنیت، محرمانه بودن، قابلیت بازبینی، قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری را تامین می کند و Natixis به تست کردن آن بر روی فناوری های متفاوت دفترکل توزیع شده ادامه خواهد داد ( چیزهایی مثل Corda، Ethereum علاوه بر Hyperledger Fabric).»

تا به امروز تراکنش های مالی تجارت کالا بر پایه اسناد کاغذی بوده که گاهی اوقات باعث تاخیر و اشتباهات انسانی می شود و همچنین امکان تقلب و یا گم شدن مدارک نیز وجود دارد. با دیجیتالی کردن تمام اسناد، از جمله اسناد تجاری، به روز رسانی حمل و نقل ها و وضعیت تحویل و پرداخت و علاوه بر آن ذخیره این اطلاعات بر روی دفتر کلی به اشتراک گذاشته شده، هر تراکنش تجاری می تواند بسیار کارآمدتر و شفاف تر ظاهر شود.

این پلتفرم جدید دفترکل توزیع شده بر روی پلتفرم Bluemix شرکت IBM قرار گرفته است.

در آینده این پلتفرم توسعه خواهد یافت و به ذینفعان در تراکنش مالی تجارت نفت خام اجازه داده می شود که اطلاعات را به طور مستقیم وارد دفترکل کنند. این کار باعث مشخص شدن وضعیت تراکنش به صورت لحظه ای می شود و برای تمامی مشارکت کنندگان در تراکنش این اطمینان خاطر را می دهد که تراکنش در حال طی کردن روندهای لازم به دور از خطر تقلب است.

Rodney Malcom مدیر امور مالی شرکت Trafigura Trading می گوید:« همرا با Natixis و IBM ما به آنالیز تراکنش های نفت خام در

آمریکا پرداخته ایم، جزئیات قدم به قدم هر تراکنش را به دست آورده ایم، چگونگی کار با موسسه های مالی را متوجه شده و اسناد جابجا شده بین طرف های مختلف را بررسی کرده ایم. هدف ما جایگزینی جریان کاری بر پایه بلاکچین با روندهای دستی و کاغذی است تا شفافیت و به اشتراک گذاری اطلاعات را افزایش دهیم.»

Stevens می گوید که احتمالا یک سال دیگر برای آماده شدن این فناوری و اجرایی شدن آن زمان لازم است.

او همچنین می گوید:« ما می خواهیم هرچه زودتر به مرحله تولید برسیم اما این مرحله تا قبل از ۲۰۱۸ نخواهد بود. فناوری بلاکچین یک ورزش گروهی است و ما متوجه شده ایم که به تنهایی قادر به ساخت همه چیز نیستیم و به همین خاطر آماده همکاری با بازیکنان قابل اعتماد و کلیدی هستیم.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via bitcoinmagazine

https://coiniran.com/?p=5329
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x