مقالات بلاکچین

بلاکچین و رمزارز؛ پدیده هایی خارق العاده و ناآگاهیِ اکثریت

مجموع ارزش بازار رمزارزها به 177 میلیارد دلار رسیده است. با توجه به ارزش کمتر از ده ها میلیارد دلاری آن در شروع سال، این جهش قابل توجهی ست. این میزان، رشد بسیار سریعی در کمتر از 10 ماه بوده و به نظر نمی رسد که سرعت آن به این زودی ها کاهش یابد.

وقتی که “هیچ کس نمی دانست اینترنت چیست” را به یاد دارید؟ مشابه آن تکرار می شود!

تا زمان نگارش این مقاله، مجموع ارزش بازار رمزارزها به ۱۷۷ میلیارد دلار رسیده است. با توجه به ارزش کمتر از ده ها میلیارد دلاری آن در شروع سال، این جهش قابل توجهی ست. این میزان، رشد بسیار سریعی در کمتر از ۱۰ ماه بوده و به نظر نمی رسد که سرعت آن به این زودی ها کاهش یابد.

از زمان ظهور اینترنت و متعاقب آن یورش به سمت طلای دیجیتالی، مردم چشم انتظار ایده بزرگ بعدی هستند.
شاید زمانی که مجریان برنامه Today show از مردم می پرسیدند “اینترنت چیست؟” را به خاطر داشته باشید. این بر می گردد به سال ۱۹۹۴ و بیشترشان پاسخی برای این سوال نداشتند. اکنون هم مانند آن در حال وقوع است، اما “بلاکچین” نامیده می شود.
خصیصه های آنها مشابه اند. بلاکچین به جز افراد دخیل در آن، برای اکثر مردم یک فناوریِ جدید بوده و به سختی قادر به درک آن هستند. این فناوری، بی نهایت پیچیده (هش های رمزنگاری شده و الگوریتم های عمیق) و درعین حال بسیار ساده ( یک دفترکل غیرمتمرکز) است. درست همان گونه که اینترنت برای مردم در سال ۱۹۹۴ بود.
می توان گفت بلاکچین در حال ساخت جاده ای ست که در آن صنایع قدیمی و منسوخ را پشت سر گذاشته و آنها را به صنایع پیچیده و سطح بالا ارتقاء می دهد.

John Monarch سخنران کنفرانس جهانی بلاکچین گفت: “بلاکچین به سرعت راه خود را از میان بسیاری از صنایع قدیمی باز می نماید و جایگزین فرآیندهای سنتی از تولید گرفته تا کشاورزی، نفت و گاز و به ویژه صنعت مورد علاقه خود من یعنی کشتیرانی می شود.”

در سال جاری تمام صنعت سرمایه گذاری ریسک پذیر (Venture Capital) در اختیار فروشندگان توکن یا ICOها بود.. طبق براوردهایی که من دیده ام، پولی که در دوران اخیر از فروش توکن ها حاصل شده است، بیشتراز آنی بوده که از مجموع سایر سرمایه گذاری های ریسک پذیر (VC) به دست آمده است.

اگر چند سال پیش در مورد به وجود آمدن چیزی که موجب متزلزل شدن VC می شود می گفتید، گمان می بردند که دیوانه شده اید. اما اکنون، تاثیری که Uber بر صنعت تاکسیرانی گذاشت، بلاکچین بر سایر صنایع خواهد گذاشت.
در حال حاضر سیستم بانکداری مورد هدف بلاکچین است. مدیران اجرایی ارشد بانک های بزرگ مایوسانه در تلاش برای بی اعتبار کردن فناوری بلاکچین هستند، از آنجا که می دانند این فناوری قادر به سلطه بر صنعتشان و زائد نشان دادن وجود آنها می باشد. مگر آنکه، پذیرای آنچه قرار است رخ دهد شوند و به استقبالش روند.

وال استریت (Wall Street) از برخی جهات برخورد عاقلانه ای با بلاکچین و رمزارزها داشته است. به عنوان مثال: به نظر می رسد چندین ETF در تلاش برای ایجاد منابع مالی ای هستند که به مردم امکان می دهد تا از طریق حسابهای سنتی خود به بیتکوین و اتریوم دسترسی پیدا کنند. این امر پول زیادی، به ویژه پول سازمانی را وارد این عرصه می کند.

بلاکچین و رمزارز، دقیقا مانند اینترنتِ اوایل دهه ۱۹۹۰ می باشد، یعنی زمانی که مردم غالبا مشغول چیستاییِ آن بودند . این امر به وقوع می پیوندد، و کسی قادر به توقف آن نخواهد بود. این گلولۀ برفی در مسیر غلطان خود افتاده است و دائما بزرگ و بزرگ تر شده وهر روز آموخته ها از این فناوری و رمز ارزها بیشتر و بیشتر می شود.
هر روز ما شاهد یک چهره جالب و قابل توجه دیگری در این فناوری، رمزارزها، ICO ها، و برخی از جنبه های دیگر این صنعت هستیم. حوزه ای که هیچ کس درکی از آن نداشت و حالا بیش از یک میلیون نفر در ماه، تنها از طریق Coinbase برای خرید رمزارزها اقدام می کنند.

دیدگاه هایی که در این مقاله ارایه شده اند متعلق به نویسنده می باشند و لزوما مربوط به coiniran نمی باشد و نباید به ان نسبت داده شود.

Source

https://coiniran.com/?p=15836
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x