کوین ایران

استخراج زی کش با یک کامپیوتر ویندوزی (تنها با استفاده از Nicehash)

“ZCash”  یا “زی کش” یک دیجی ارز است که از رمز گذاری موسوم به zk-snarkss استفاده می کند تا تراکنش های کاربران بصورت امنی رمزنگاری شود و در عین حال توسط استخراج کنندگان قابل تایید باشد. نکته اصلی این دیجی ارز این است که امکان ایجاد امکان ایجاد تراکنش های ناشناس را فراهم می کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این دیجی ارز به این مقاله مراجعه کنید

* در این مقاله می توانید با استخراج زی کش از طریق یک کامپیوتر ویندوزی آشنا شوید.

در مقاله فوق به آموزش این نکته پرداختیم که چگونه از طریق یک کامپیوتر ویندوزی و با استفاده از CPU و GPU می توانیم زی کش استخراج کنیم. تفاوت مقاله یاد شده با مقاله فعلی در این نکته است که آنجا از دو استخراج کننده Claymore و Nicehash استفاده می شد ( از Claymore برای GPU و از Nicehash برای CPU)، اما در این مقاله به آموزش استخراج تنها با استفاده از Nicehash (یعنی هم برای CPU و هم GPU) می پردازیم.

همانطور که گفته شد می خواهیم از استخراج کننده متن باز Nicehash استفاده کنیم. این استخراج کننده امکان استخراج را هم با CPU و هم GPU فراهم می کند و از طریق دستگاهی با سیستم عامل ویندوز ساخته شده است، اما می توان از آن در ماشین های لینکوسی هم استفاده کرد.

بخش اول: دانلود

مرحله ۱: استخراج کننده Nicehash را از اینجا دانلود کنید. (برای دریافت آخرین نسخه به انتهای صفحه بروید)

zcash nice1

مرحله ۲: فایل های داخل پوشه زیپ شده را از حالت فشرده خارج کنید.

zcash nice2

بخش دوم: انتخاب یک استخر استخراج

این استخراج کننده (nicehash) تنها با استخر استخراج کار می کند. (استخرهای استخراج زی کش را می توانید در این وبسایت ببینید)

بخش سوم: استخراج با CPU

برای استفاده از این استخراج کننده باید تعداد هسته ها را مشخص کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. برای فهمیدن تعداد هسته های کامپیوتر خود، Task Manager را باز کنید و به بخش Performance بروید.

استخراج کننده NiceHash دو نسخه دارد. یک نسخه که پرداخت ها را بوسیله بیتکوین انجام می دهد (nheqminer) و دیگری که پرداخت ها را بصورت زی کش انجام می دهد (nheqminer_zcash).

مرحله ۱: فایل nheqminer_zcash را باز کنید.

zcash nice3

مرحله ۲: برای اینکه استخراج بوسیله CPU را شروع کنید، عبارت زیر را تایپ و یا کپی کنید و  ویرایش هایی که در ادامه خواهیم گفت را روی آن انجام دهید.

nheqminer_zcash.exe -l eu -u ZEC-ADDRESS -t ۸

به جای “eu” محل خود را مشخص کنید. به جای ” ZEC-ADDRESS” آدرس کیف پول خود (آدرس عمومی) را وارد کنید و در نهایت به جای “-t 8” تعداد شاخه ها (thread) را بنویسید.

zcash nice4

zcash nice5

بخش چهارم: استخراج با GPU

جهت استفاده از nicehash برای استخراج با GPU باید تعداد کارت های گرافیک خود را مشخص کنید (از ۰ شروع می کنیم).

مرحله ۱: فایل ” nheqminer_zcash” باز کنید.

zcash nice6

مرحله ۲: برای استخراج بوسیله GPU باید عبارت زیر را تایپ و یا کپی کنید و  ویرایش هایی که در ادامه خواهیم گفت را روی آن انجام دهید.

nheqminer_zcash.exe -l eu -u ZEC-ADDRESS -t 0 -og 0

به جای “eu” محل خود را مشخص کنید. به جای ” ZEC-ADDRESS” آدرس کیف پول خود (آدرس عمومی) را وارد کنید و در نهایت به جای “-og 0” تعداد GPUهای مورد استفاده را بنویسید (برای مثال اگر سه GPU دارید بنویسید: -og ۰ ۱ ۲ )

zcash nice7

zcash nice8

(توو عکس od نوشته نه og. درسته؟! احسان/آرش/بابک)

بخش پنجم: استخراج با CPU و GPU

درست است؛ می توانید از هر دو استفاده کنید. بسیاری از دیجی ارزها این امکان را ندارند و یا بی فایده است؛ اما از آنجایی که الگوریتم Equihash با CPU سازگار است، استخراج با CPU و GPU سودآور خواهد بود.

مرحله ۱: فایل nheqminer_zcash را باز کنید.

zcash nice9

مرحله ۲: برای شروع استخراج با GPU عبارت زیر را به همراه تغییرات گفته شده وارد کنید:

nheqminer_zcash.exe -l eu -u ZEC-ADDRESS -t 0 -og 0

به جای “eu” محل خود را مشخص کنید. به جای ” ZEC-ADDRESS” آدرس کیف پول خود (آدرس عمومی) را وارد کنید. به جای “-t 8” تعداد شاخه ها (thread) مورد استفاده را بنویسید و در آخر به جای “-og 0” تعداد GPUهای مورد استفاده را بنویسید.

zcash nice10

zcash nice11 1

تمام مراحل به پایان رسید و حالا شما در حال استخراج زی کش بوسیله CPU و GPU خود هستید.



Image via cryptocompare.com

https://coiniran.com/?p=6840
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x