ایستگاه خبر

جابجایی ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین در پی شکسته شدن سطح ۴۰ هزار دلار

یک نهنگ معامله‌گر بیت کوین در پی افزایش قیمت این رمزارز به بیش از ۴۰۰۰۰ دلار، ۵۰۰ میلیون دلار بیت کوین را جابجا کرد.

طبق داده‌های جمع‌آوری شده توسط اسکنر بلاکچین و  بات توئیتری Whale Alert، یک معامله‌گر گمنام در ۷ معامله جداگانه ۱۲،۵۹۸ بیت کوین را در ۷ ژانویه منتقل کرد، زیرا قیمت BTC به طور غیرمنتظره‌ای به بالاتر از $ ۴۰،۰۰۰ رسید. کیف پول ناشناخته ۴۸۹۲ بیت کوین و پس از آن ۴،۳۶۰ و ۳،۴۰۰ BTC منتقل کرد.

انتقال این ۱۵،۵۹۸ BTC که در آن زمان تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت، در طی ۱۲ ساعت انجام شد، و از یک کیف پول ناشناس انجام شد.
معاملات این نهنگ بخشی از یک سری نقل و انتقالات ناشناس در طی چند هفته گذشته بوده است، زیرا قیمت بیت کوین و دارایی‌های کریپتو به صورت تصاعدی افزایش یافته است.

|| بیشتر بخوانید: نهنگ های بیتکوین و چگونگی تعیین جهت حرکت بازار توسط آنها ||

وجوه عظیم منتقل شده توجه قانون‌گذاران در واشنگتن را که به دنبال مجازات کردن فرار از مالیات رمزارزها هستند، به خود جلب کرده است.

خزانه‌داری ایالات متحده ماه گذشته طرح پیشنهادی را ارائه کرد که بتواند از صرافی‌های رمزارزها و مشاغل مرتبط  داده‌های هویتی مشتریانی را که بیش از ۳۰۰۰ دلار معامله می‌کنند، جمع‌آوری کنند.

این پیشنهاد بحث برانگیز با موجی از انتقادات جامعه کریپتو روبرو شد، برخی معتقدند که قانون جدید اصلاحیه چهارم را در برابر جستجو و ضبط بی‌دلیل نقض می‌کند.

شایان ذکر است که از زمان انجام معامله مذکور، قیمت بیت کوین به زیر مرز ۴۰۰۰۰ دلار رسیده است.

 

Source

https://coiniran.com/?p=43122
دکمه بازگشت به بالا