ایستگاه خبر

قیمت بیت کوین از ۴۷۰۰۰ دلار عبور کرد!

قیمت بیت کوین امروز کمی بیش از ۴۷۰۰۰ دلار بود. این رقم بالاترین قیمت برای بزرگترین رمزارز جهان است. سقف بازار آن در حال حاضر در حدود ۸۵۵ میلیون دلارو حدود ۴۰ میلیون دلار بیشتر از ارزش سهام تسلاست.

صحبت از تسلا، سازنده اتومبیل‌های الکتریکی نقش بسیار بزرگی در افزایش قیمت امروز بیت کوین داشت. در اوایل صبح در معاملات ایالات متحده، بیت کوین در حدود ۳۹۰۰۰ دلار فروخته می‌شد، حدود ۳۰۰۰ دلار پایین‌تر از بالاترین قیمت قبلی خود.

سپس خبر رسید که تسلا ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. طبق داده‌های CoinMarketCap، در عرض یک ساعت، قیمت این رمزارز ۴۰۰۰ دلار افزایش یافت. و پس از چند ساعت صعود، همچنان به سمت بالا ادامه یافت و به موانع قیمتی ۴۴۰۰۰، ۴۵،۰۰۰، ۴۶،۰۰۰ و  ۴۷،۰۰۰ دلار را شکست.
این بدان معنی است که دارایی‌های تسلا در بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت چند صد میلیون افزایش یافته است، سود بدی نیست! همچنین به این معنی است که یک نقطه قیمتی نزدیک به ۵۰۰۰۰ دلار که چند ماه پیش دور از تصور بود، اکنون در دسترس است.

تسلا اولین شرکتی نیست که در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند. MicroStrategy، یک شرکت اطلاعاتی تجاری به رهبری مایکل سیلور، ۱.۱۵ میلیارد دلار برای خرید بیت کوین هزینه کرده است.

به نظر می‌رسد استراتژی تهاجمی MicroStrategy به دلیل کمک به پیشبرد اجرای روند صعودی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ بیت کوین، و گشودن راهی برای سایر شرکت‌ها بوده است. به عنوان مثال Square، شرکت پرداخت که توسط مدیرعامل شرکت توییتر جک دورسی اداره می‌شود، در اوایل ماه اکتبر که قیمت سکه تقریبا ۱۰،۶۰۰ دلار بود، ۴۷۰۹ بیت کوین را به قیمت ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. قیمت BTC از آن زمان تاکنون بیش از چهار برابر شده است.
در مقابل ، تسلا در نزدیکی اوج بازار خرید کرد. این نشان از اعتماد به نفسی دارد که هنوز فضای زیادی برای افزایش قیمت این رمزارز وجود دارد، به خصوص اگر شرکت‌های بزرگ دیگری نیز از این روند حمایت کنند.

 

Source

https://coiniran.com/?p=43656
دکمه بازگشت به بالا