ایستگاه خبر

شیب شدید افزایش قیمت بیتکوین، پس از ۱۰,۰۰۰ دلاری شدن

شیب شدید افزایش قیمت بیتکوین، پس از ۱۰,۰۰۰ دلاری شدن

با استاد به سایت Coindesk، بیتکوین در بالاترین قیمت تاریخ خود به مبلغ ۱۱,۳۷۷.۳۳ دلار معامله شد.

قیمت بیتکوین

با نزدیک شدن ارزش کل بازار بیتکوین به مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار، بسیاری از طرفداران آن معتقدند که در صورت رسیدن ارزش کل بازار آن به ۲۰۰ میلیارد دلار، از آنجا که برای اولین بار به کسری از ارزش کل بازار سرمایه های نقدی در جهان تبدیل می شود، قیمت آن شاهد افزایش بسیار شدیدتری نیز خواهد بود.

بر طبق قیمت های ارائه شده در وبسایت Coindesk، تنها مدت کوتاهی پس از ۱۰۰۰۰ دلاری شدن قیمت بیتکوین، این رمزارز افزایش قیمت شدید دیگری را نیز تجربه کرده و  با شیب بسیار تندی تا ۱۱۳۷۳ دلار نیز رسید. این بدین معنی است که بیتکوین تنها در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۱۰% افزایش قیمت پیدا کرد.

نکته جالب تر اینجاست که بر خلاف پیش بینی بسیاری از تحلیلگران در ماه های اخیر بیتکوین پس از ۱۰۰۰۰ دلاری شدن، لحظه ای در این قیمت متوقف نشد و بالافاصله پس از ۵ رقمی شدن در طی ۴ ساعت سیر صعودی شدید خود را دوباره از سر گرفت.

البته ناگفته نماند که قیمت بیتکوین در طی ۷ سال اخیر، یک روند نمایی و صعودی را طی کرده است، مخصوصا در طی سال گذشته که قیمت آن به کمتر از ۱۰۰۰ دلار می رسید.

بیش از ۱۲۰ مرکز سرمایه گذاری بر مبنای رمزارزها در سراسر جهان تشکیل شده که بسیاری از آنها توسط افراد با تجربه وال استریت اداره می شوند. همچنین CME، یکی از بزرگترین مراکز تجارت در زمینه  قراردادهای آتی، تصمیم دارد تا از هفته دوم دسامبر از بیتکوین نیز در معاملات تجاری خود استفاده کند که این گام بسیار مهمی به سمت مشروعیت بیتکوین می باشد.

Michael Novogratz، مدیر سابق صندوق سرمایه گذاری Fortress ، در ماه اکتبر در برنامه “Fast Money”در CNBC پیش بینی کرده بود که بیتکوین تا ۶ الی ۱۰ ماه آینده به ۱۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

بعد از اینکه بیتکوین در روز دوشنبه به ۹۷۰۰ دلار رسید، آقای Novogratz در یک قسمت دیگر از برنامه Fast Money پیش بینی نمود که بیتکوین تا پایان سال ۲۰۱۸ به راحتی به ۴۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

هفته پیش نیز آقای Tom Lee پیش بینی ۶۰۰۰ دلاری خود برای نیمه های سال ۲۰۱۸ را به ۱۱۵۰۰ تغییر داد. مورد مشابه دیگری نیز برای پیش بینی آقای Ronnie Moas از نشریه Standpoint Research رخ داد و وی پیش بینی قیمت بیتکوین در سال ۲۰۱۸ را از ۱۱۰۰۰ به ۱۴۰۰۰ تغییر داد.

البته هنوز هم بسیاری از مفسران اقتصادی درباره بیتکوین بسیار شکاک هستند. برای مثال آقای Jamie Dimon، بنیانگذار شرکت JPMorgan Chase، ارزهای دیجیتال را یک کلاه برداری خواند و همچنین آقای Larry Fink بنیانگذار شرکت BlackRock، بیتکوین را وسیله ای برای پولشویی دانست. پروفسور Aswath Damodaran که یکی از مدرسان ارزیابی سرمایه گذاری در دانشکده اقتصاد استرن دانشگاه نیویورک می باشد نیز عنوان کرد “تا زمانی که از بیتکوین در تراکنش های روزمره مردم عادی استفاده نشود، نمی شود به دوام آن امیدوار بود. “

بر طبق آمارهای ارائه شده توسط وب سایت CryptoCompare، خرید و فروش بیتکوین با دلار آمریکا تنها ۲۰ درصد از سهم خرید و فروش صرافی های دنیا را به خود اختصاص داده است.

افزایش قیمت

این در حالی است که در کشور ژاپن ۶۱ درصد از تمام معاملات صرافی ها مربوط به خرید و فروش بیتکوین و ین ژاپن بوده که با این حساب بیتکوین به پرطرفدارترین دارایی در این کشور تبدیل شده است. در کره جنوبی نیز بیتکوین به تنهایی ۱۱ درصد از حجم معاملات صرافی ها را به خود اختصاص داده است.

به همین دلیل قیمت بیتکوین در صرافی های ژاپن و کره جنوبی به ۱۲۶۵۳ دلار نیز رسیده است!

https://coiniran.com/?p=16410
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x