ایستگاه خبر

Erik Voorhees مدیر عامل ShapeShift: "جایگزینی احتمالی بیتکوین درصورت عدم دستیابی به راه حل مقیاس پذیری در تابستان"

Erik Voorhees مدیر عامل ShapeShift در برنامه این هفته شبکه LTB “گفتگو درمورد بیتکوین” با بنیان گذاران Epicenter به نام های Brian Fabian Crain و Sebastian Couture گفتگو می­کند.

بیتکوین به واسطه تاثیر شبکه اش و مزایای پیشاهنگ بودنش همیشه به عنوان پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال شناخته شده است، اما Erik Voorhees مدیر عامل ShapeShift معتقد است بیتکوین درصورت عدم دستیابی به راه حل مقیاس پذیری در این تابستان، از پیشتاز بودن کنار گذاشته خواهد شد. وی این نقطه نظر خود را در آخرین قسمت برنامه Epicenter که با شرکت بنیان گذاران این شبکه برگزار شده بود، مطرح کرد.

بحث پیرامون مقیاس پذیری بیتکوین در دو سال اخیر به سرخط اصلی گفتگوها در اکوسیستم آن تبدیل شده است، اما به نظر می­رسد شبکه بیتکوین به پروپوزال سگویت که مدت طولانی در انتظار آن بود، در اول اگوست ارتقاء خواهد یافت.

در طول این برنامه در شبکه Epicenter، آقای Voorhees پشتیبانی خود را از پروپوزال SegWit2x اعلام و تاکید کرد که بسیاری از کاربران بیتکوین به بحث های مقیاس پذیری بیتکوین و بهبود حاکمیت آن بی توجه هستند.

آیا SegWit2x راه حل کوتاه مدت مقیاس پذیری بیتکوین است؟

پروپوزال SegWit2x که پشتیبانی بخش بزرگی از شرکت های استخراج کننده بیتکوین را به همراه دارد، پروپوزالی برای اضافه کردن سگویت و انجام یک هارد فورک برای افزایش محدودیت اندازه بلاک بیتکوین است. Voorhees که خود را در این برنامه طرفدار بزرگ این پروپوزال نشان می­دهد، می­گوید این کار تنها گزینه و راه حل قابل اعتماد برای به پیش بردن بیتکوین است.

او می­گوید: “من مشتاق سگویت روی بیتکوین در سریع ترین زمان ممکن هستم. همچنین می­خواهم که در اولین فرصت یک هاردفورک برای افزایش اندازه بلاک انجام شود و امیدوارم که SegWit2x این اتفاقات را ممکن سازد.”

Voorhees می­گوید که او همچنین سخت معتقد است که SegWit2x با داشتن پشتیانی بیش از ۸۰درصد توان محاسباتی شبکه، موفق خواهد شد. طبق نظر او فعال شدن SegWit2x باعث خارج شدن بیتکوین از وضعیت بغرنج می شود که به عقیده او در دو سال گذشته گریبان گیر سیستم پول دیجیتال بوده است. او همچنین معتقد است که اعمال این تغییرات ممکن است در کوتاه مدت منجر به پاره ای نوسانات گردد. او می­گوید: ” این رکود برای بیتکوین عمیقا نگران کننده است.”

به عقیده او فعال شدن SegWit2x روی شبکه بیتکوین منجر به رالی افزایش قیمتی برای بیتکوین خواهد شد که مردم تاکنون شبیه آن را ندیده اند. وی همچنین معتقد است فعال شدن پروپوزال مقیاس پذیری به هر کسی در این اکوسیستم اجازه می­دهد بجای بحث پیرامون پروتکل پایه، مجددا روی بیتکوین تمرکز کنند. در طول مصاحبه، او پذیرفت که برای او زیاد مهم نیست کدامیک از پروپوزال های مقیاس پذیری روی شبکه فعال خواد شد.

Voorhees می­گوید:«فقط می­خواهم اتفاقی بیافتد. اگر در این تابستان یافتن راه حلی بر سر این بحث به شکست بیانجامد، من تقریبا نسبت به بیتکوین ناامید خواهم شد و فکر می­کنم احتمالا کوین دیگری جای بیتکوین را خواهد گرفت».

پایگاه کاربران بیتکوین خیلی بیشتر از زیرشاخه /r/Bitcoin است

Voorhees در مدت حضورش در Epicenter به تشریح جامعه بیتکوین به عنوان اکثریت مطلق پرداخت و تاکید کرد که پایگاه کاربران بیتکوین بسیار فراتر از حد تصور است. او گفت: “این جامعه بسیار بزرگتر از Reddit است و کسانی که در Reddit هستند این موضوع را درک نمی­کنند.”

در حالی که زیرشاخه /r/Bitcoin (مربوط به Reddit) هنوز هم یک هاب ارتباطی در جامعه بیتکوین است، Voorhees اشاره می­کند که Blockchain و Coinbase هرکدام ۱۰ میلیون کاربر دارند. در مقایسه با آن، زیر شاخه /r/Bitcoin به سختی ۲۵۰۰۰۰ مشترک دارد.

Voorhees سپس داستانی درمورد گردهمایی اخیر بیتکوین در برلین آلمان بیان کرد، هنگامی که Peter Smith مدیر عامل Blockchain از حضار پرسید چند نفر از شما تاکنون چیزی درمورد پروپوزال SegWit2x شنیده اید. Voorhees می­گوید حدود ۵-درصد از جمعیت دست خود را بالا بردند.

آیا بیتکوین به سیستم حاکمیتی بهتری نیازمند است؟

داستان Voorhees درباره گردهمایی برلین منجر به گفتگوهای وسیع تری درباره نحوه اجرای تغییرات روی پروتکل بیتکوین شد. Crain اشاره کرد که برخی از آلتکوین های جدید وارد شده به بازار مانند Tezos به طور جدی روی معضل حاکمیت شبکه تمرکز کرده اند.

Voorhees می­گوید: “یک شیب لغزنده است. زمانی که شما شروع به داشتن ساختار حاکمیتی کنید، به طرف سازمانی حرکت خواهید کرد که می­تواند در معرض خطر قرار گیرد. با وجود مشکلاتی که بیتکوین در طول پیشرفت برای این بحث داشته است، انعطاف پذیری بسیار زیادی برای این تغییر از خود نشان داده که البته خوب یا بد بودنش بستگی به مسئله ای دارد که در دست بررسی است. چنانچه قصد دارید پروژه ای نظیر بلاکچین را به یک ساختار سنتی طبقاتی و افراد مشخصی برای تصمیم گیری های کلیدی تبدیل کنید باید مراقب باشید. این راه لزوما بهترین راه برای ماندگاری یک بلاکچین نیست.”

Voorhees سپس پذیرفت که او بهترین مدل حاکمیتی برای بلاکچین را نمی­شناسد، اما ببسیار خوب است که در این زمینه آزمایش های مختلفی در حال انجام است.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود. 



Source via bitcoinmagazine

Image via i.investopedia.com

https://coiniran.com/?p=7296
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x