ایستگاه خبر

همکاری JPMorgan و Zcash برای امنیت بلاکچین

بزرگترین بانک جهان همکاری خود را با سازندگان Zcash جهت ارائه لایه جدیدی از حریم خصوصی به کاربران بلاکچینی خود شروع کرده است.

در همایش Consensus 2017اعلام شد که JPMorgan  و Zerocoin Electric Coin Company  در پروسه یکپارچه سازی ZSL هستند. ZSL یک لایه امنیتی zero-knowledge است که برای مستقر کردن امن تراکنش ها (که قبلا جای دیگری قرار داشتند) بر روی بلاکچین طراحی شده است.

(در بحث رمزنگاری یک پروتکل zero-knowledge روشی ست که یک طرف (اثبات کننده) می تواند به طرف دیگر (تایید کننده) ثابت کند که ادعای ارائه شده اش صحیح است و این کار را بدون انتقال هیچگونه اطلاعاتی غیر از اینکه ادعایش درست است انجام دهد.)

Zooko Wilcox مدیرعامل Zcash گفته است که این یکپارچه سازی فناوری و استفاده از بلاکچین متن باز JPMorgan بعنوان زیرساخت می تواند باعث رشد بزرگی در دارایی های مختلفی که میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند بشود.

او می گوید:« این همان چیزی ست که ما در ارز رمزنگاری شده zcash استفاده کردیم. ما در حال اجرای آن بر روی Quorum هستیم و این کار همان امنیتی را برای Quorum به ارمغان می آورد که برای zcash فراهم کرده است».

(کواروم بلاکچینی ست بر پایه کد اتریوم با تمرکز بر نیازهای سازمانی و صنعتی برای سرعت بیشتر و امکان پردازش با توان عملیاتی بالاتر.)

در حال حاضر Quorum این امکان را فراهم کرده که شرکت ها قراردادهای هوشمند با تمرکز بر حریم خصوصی بسازند، اما ویژگی جدید zero-knowledge  طراحی شده تا توافقات این تراکنش ها را در بلاکچین قرار دهد.

همانطور که در اوایل ظهور اینترنت پروتکل SSL برای ایجاد یک لایه امنیتی بر روی وب عمومی HTTP طراحی شد، ZSL نیز درجه ای از امنیت و گمنامی را در زیر ویژگی های عمومی تر بلاکچین قرار می دهد.

این کار به سیاست گذاران شرکت ها اجازه می دهد تا به افراد مجاز، قانونگذاران و محققان درجه های مختلفی از دسترسی به داده های اساسی را بدهند.

Wilcox می گوید:« مدل مهندسی که بر روی توکن های ZEC انجام شده و باعث ایجاد جابجایی های امن می شود بطور پایه ای همان فناوری ست که انتقال دارایی های دیجیتالی شده را بر روی یک بلاکچین شرکتی ممکن می سازد».

در سال ۲۰۱۵ مدیرعامل JPMorgan آقای Jamie Dimon در یک جامعه بلاکچینی اظهار داشت که هیچ دولتی تحمل ارزهای رمزنگاری شده را که برای فرار از کنترل دولت ها زراحی شده را ندارد. اما در همان سخنرانی علاقه اش نسبت به فناوری دفترکل توزیع شده برای استفاده و کاربردهای مختلف در فضای اقتصادی را اعلام داشت.

امسال اما سال خوبی برای این بانک بود چرا که Quorum در پلتفرم Microsoft Azure مورد قبول واقع شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via coindesk

https://coiniran.com/?p=6495
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x