ایستگاه خبر

استفاده از بلاکچین بیتکوین توسط شرکت آقای Lingham برای محافظت از هویت کاربران

چند روز پیش آقای Vinny Lingham موسس Civic در رابطه با راه جدیدی از استفاده از بلاکچین برای احراز و اثبات اطلاعات هویت توییت کرد.

Civic ادعا می کند که استفاده از فناوری آنها می تواند باعث جلوگیری از دزدیدن هویت، کلاهبرداری و سایر تخلفات این چنینی که در صورت استفاده از شناسایی فیزیکی و یا فضای ذخیره غیر امن آنلاین اتفاق می افتد بشود.

Civic همچنین اعلام کرده که معماری استفاده شده در آن، بر روی بلاکچین بیتکوین، که خود بر پایه ی فناوری دفترکل توزیع شده عمل می کند، ساخته شده است. این بدان معناست که این شرکت تاییدهایی در آن واحد و با برچسب زمانی دارد.

مقاله ای که اطلاعات بیشتری از چگونگی عملکرد این شبکه می دهد، می نویسد:« این سیستم توسط Identity Protection Network (شبکه حفاظت هویت) شرکت Civic امکان پذیر شده است. این سیستم یک شبکه از کسب و کارها خواهد بود که اطلاعات شخصی کاربران از جمله SSN یا شماره امنیت اجتماعی (چیزی شبیه به شماره کارت ملی) را جمع می کند. این شبکه می تواند عضوهایی مثل بانک ها، سرویس های مالی، سازمان های سلامتی و یا هر شرکت دیگری که از کاربر شماره SSN او را می خواهد داشته باشد. زمانی که SSN مربوط به کاربری توسط یکی از شرکای Civic مورد استفاده قرار گیرد، به آن کاربر پیغام هشدار ارسال می شود.»

تکامل احراز هویت

آن ها خود به این سیستم که بر پایه ی بلاکچین است و مربوط به امنیت احراز هویت می شود “تکامل احراز هویت” می گویند.

زمانی که کاربران در این پلتفرم ثبت نام می کنند می توانند هویت خود را تصدیق کرده و از امضاهای متفاوتی جهت جلوگیری از سواستفاده خرابکاران با دسترسی به اعتبار و اطلاعاتشان استفاده کنند.

سایت Civic می نویسد:

احراز هویتی بدون نیاز به کارت های شناسایی سنتی، احراز هویت مبنی بر آگاهی، مدل نام کاربری/رمز عبور و یا توکن های سخت افزاری.

Civic می خواهد که مردم از سرویسش استفاده کنند تا بتوانند امنیت هویت شخصی خود که روی بلاکچین ذخیره شده است را تامین کرده و خود را از سو استفاده هکرها در امان نگه دارند.

همکاری Civic با Intel جهت ارائه امنیت بیشتر

بنا به گزارش سایت Civic، آن ها با Intel جهت ارائه امنیت بیشتر به کاربران خود همکاری می کنند.

Civic بر این باور است که این کار یک نوآوری خلاقانه با استفاده از بلاکچین و نرم افزار Software Guard Extensions شرکت اینتل است. بنا به گفته سایت اینتل، SGX یا همان Software Guard Extensions یک سری مجموعه قوانین از دستورالعمل های جدید است که می توان از آن برای کاربردهای مختلف جهت جدا کردن مجموعه اطلاعات خصوصی استفاده کرد. این موضوع بیانگر آن است که هویت ها می توانند جایی ذخیره و تایید شوند، بدون آنکه خطر گم شدن آنها (مثل کارت های فیزیکی) وجود داشته باشد و یا اینکه بصورت غیر امن روی اینترنت ذخیره شده باشند. این شرکت همچنین ثبت نام و ورود را با امنیت بالا در اختیار کاربران قرار می دهد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via news.bitcoin.com

https://coiniran.com/?p=5594
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x