ایستگاه خبر

بلاکچین بشردوستانه

در ماه اکتبر گذشته ده ها تن از مهاجران و پناه جویان بعد از اینکه مقامات از بسته شدن Calais Jungle خبر دادند درCalais گیر کردند.

(Calais یا کاله یک شهری ساحلی و بندرگاهی مهم در شمال فرانسه است همچنینCalais Jungle یا جنگل کاله اردوگاهی نزدیک به Calais برای مهاجران و پناهندگان است. بسیاری از افرادی که در این منطقه زندگی می کردند سعی در ورود غیرقانونی به انگلستان داشته اند. با افزایش جمعیت دولت فرانسه این کمپ را تخلیه کرد)

طبق گزارشی از گاردین، بیش از ۱۰۰۰مهاجر آنجا مانده اند که در بین آن ها بیش از ۱۰۰ کودک نیز وجود دارد و بسیاری از این افراد حتی جایی امن برای خوابیدن ندارند.

مقامات فرانسه و انگلیس یکدیگر را به خاطر کم کاری در سر و سامان دادن به اوضاع متهم می کنند. این در حالی ست که “Jungle” نشان دهنده آن است که اروپا نمی تواند از عهده بحران مهاجران بر بیاید.

بلاک چین بشردوستانه

موسسه ای برای رسیدگی به برخی از موانع موجود بر سر راه آزادی های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پیش قدم شده است. این موسسه ایده های بلاک چینی خود و راه حل های مبتنی بر آن را برای از بین بردن این موانع نه تنها برای مهاجران و پناهندگان، بلکه برای سایر افراد محروم از این حقوق معرفی می کند.

Humanitarian Blockchain (یا بلاک چین بشر دوستانه) اولین پروژه مشاوره الکترونیکی دولتی است که سعی در مقابله با مشکلات اجتماعی و جهانی با استفاده از تکنولوژی بلاک چین دارد.

بنیانگذار و مدیرعامل آن آقای Julio Alejandro می گوید:« هدف ما ارائه استقلال مالی، ارتباطی و سازمانی از طریق تکنولوژی های غیرمتمرکز، در دسترس و غیر اداری و قضایی بلاک چین به پناهندگان (و مهاجران) و سازمان هایی که به آن ها کمک می کنند است»

این سازمان سعی در رسیدن به این اهداف از طریق چهار تکنولوژی آزاد خود دارد: کارت های نقدی بیت کوینی Visa، اقامت الکترونیکی استونی برای مهاجران دارای مهارت خاص، یک مدل DAO برای سازمان های غیر دولتی منابع انسانی و هویت دیجیتالیِ غیر بیومتریکی بر پایه سابقه(خوشنامی).

Humanitarian Blockchain استارتاپ هایی را پیدا کرده که از ترکیبی از این تکنولوژی ها استفاده می کنند. Alejandro می گوید که اگر راه حل ها و کارها را به صورت برون سپاری (outsource) انجام دهیم، هزینه ها کاهش پیدا خواهند کرد.

هزینه اقامت الکترونیکی و کارت نقدی بیت کوینی Visa 120دلار است و هزینه اجرای یک مدل DAO بدون مدیر و قراردادهای هوشمند اتوماتیک برای یک سازمان کوچک غیر دولتی منابع انسانی ۱۰۰۰دلار است. Humanitarian Blockchain برنامه دارد تا از سیستم هویتی Pangea مربوط به Bitnation که رایگان است استفاده کند.

Alejandro با مشورت با سازمان ها و دولت های اروپا سعی در بررسی و ترویج فواید تکنولوژی بلاک چین، آنالیز اکوسیستم محلی و یافتن نیازها و فرصت های توسعه ی پیش رو دارد.

با اینکه اکتبر گذشته کمپ Calais بسته شد، در ماه ژوئن Alejandro برای یک آزمایش اجتماعی به Calais رفت و در نهایت به دو نتیجه رسید:

اول آنکه مثلا برای یک پناه جوی سوری این موضوع که برای پرداخت پول در یک کافی شاپ از کارت بیت کوین استفاده کند کمی سخت است. چرا که مساله کار نداشتن وی و یا نداشتن آدرس ثابت باعث می شود تا فروشندگان مشکوک شوند و سوالاتی درباره اینکه وی این کارت را از کجا آورده است و از چه طریق در آن پول ریخته است بپرسند.

اومی گوید:« به عنوان فردی با پوست تیره، ریش زیاد و مسلمان، من از خدمات مختلف محروم بودم و از من خواسته می شد تا مکان را ترک کنم (مکان های کسب و کار)»

و دوم آنکه آنها متوجه شدند که اغلب ساکنان Jungle مهاجران اقتصادی آفریقایی و آسیایی بودند که امیدوار بودند ناشناس بمانند.

او می گوید:« با وجود مشکل کمبود ظرفیت جهت آموزش و اجرای این پروژه در مقیاس بزرگ، تصمیم گرفتیم که استراتژی خود را تغییر بدهیم و به گروه کوچکتری آموزش دهیم؛ یعنی مهاجران جوان و ناشناس با خطر عصیان گری اجتماعی.

این موسسه سه نوع از مردم را جهت کمک به آنها هدف قرار داده است: قربانیان سیاسی، مجرم های بدون قربانی و توانبخشی به کسانی که جرائم مهم مرتکب شده اند که این افراد توان ورود به جامعه یا بازار کار را دارند اما مجبور به انجام فعالیت های زیرزمینی یا خشونت آمیز شده اند.

Alejandro بر این باور است که هویت دیجیتالی می تواند به جوامع مورد ظلم واقع شده کمک کند تا حیثیت خود را بازیابند. او می گوید که هویت مبتنی بر سابقه(خوشنامی) می تواند باعث کاهش خشونت ها و رفتارهای نا هنجار بشود.

او می گوید:« اگر فردی مرتکب جرمی شود، امتیاز سابقه آن فرد پایین می آید. سیستم های این چنینی روش هایی برای جلوگیری از ارتکاب جرم هستند. اگر امتیاز سابقه فرد پایین باشد، مشاغل، مخاطبان و مغازه ها می توانند دسترسی آن فرد به یک مکان را محدود کنند، به جای آنکه فرد به زندان فرستاده شود.»



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=5261
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x