ایستگاه خبر

آیا آمازون واقعا قصد دارد بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد؟

اخیرا گمانه زنی هایی شده است که آمازون مترصد پذیرش پرداخت با رمزارزهایی مانند بیت کوین است.

اخیرا گمانه زنی هایی شده است که آمازون مترصد پذیرش پرداخت با رمزارزهایی مانند بیت کوین است. آخرین حرکت آنها که ظاهرا گواهی است بر این قصد، این است که آنها سه دامین مرتبط با رمزارزها را ثبت کرده اند یعنی amazonethereum.com, amazoncryptocurrency.com, amazoncryptocurrencies.com. ظاهرا آمازون از قبل صاحب دامین amazonbitcoin.com است.

شایعاتی نیز درباره eBay  مطرح بود که آنها می خواهند بیت کوین را بپذیرند، اما هیچ حرکتی در این مورد انجام نشده است. ثبت این دامین ها از سوی آمازون نیز الزاما نشانه اتفاق قریب الوقوع خاصی نیست و شاید تنها اقدامی بوده است برای محافظت از نام خود و عدم سو استفاده از آن. همانطور که آنها دامین amazonbitcoin.com  را در سال ۲۰۱۳ خریدند ولی از آن استفاده ای نکردند، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم این خرید جدید نشانه پذیرش آتی رمزارزها از سوی آمازون باشد.

قبلا در ماه سپتامبر نیز کوین تلگراف، از یک شایعه تایید نشده سخن گفت که گویا آمازون تا ماه اکتبر بیت کوین را خواهد پذیرفت. با این حال، این شایعات و خبرسازی ها تازگی ندارد و بنابراین نمی توان آن را جدی گرفت. همچنین باید تذکر داد که مسئولین سایت آمازون هیچ اظهارنظری درباره قصد شان برای پذیرش بیت کوین نکرده اند.

اقداماتی نیز از سوی علاقه مندان رمزارزها برای ترغیب آمازون برای پذیرش رمزارزها نیز شده است. آنها در تابستانی که گذشت، از Jef Bezos،  مدیر عامل آمازون، با جمع آوری امضا خواستند تا بیت کوین و لایتکوین را به عنوان یک روش پرداخت بپذیرد. با این حال، هیچ اتفاقی تاکنون نیافتاده است.

آمازون، یک غول تجارت الکترونیکی است. آنها دامنه کاری خود را در سالهای اخیر مداوما افزایش داده و چیزی نمانده که حجم سرمایه آنها به یک تریلیون دلار برسد. بنابراین بی دلیل نیست که جامعه رمزارزها، منتظر شنیدن خبر خوش پذیرش بیت کوین توسط این شرکت هستند زیرا این می تواند راه را برای پذیرش عمومی رمزارزها و به خصوص خرده فروشان مختلف، هموار کند.

در حال حاضر بیش از ۲۶۰ هزار تاجر و صاحب کسب و کار از بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت استفاده می کنند.  اما رمزارزها در پذیرش عمومی از سوی غول های تجارت الکترونیکی چندان موفقیتی بدست نیاورده اند. جامعه بیت کوین امیدوار است که اگر یکی از این شرکت ها بیت کوین را به عنوان روش پرداخت بپذیرد، پس به احتمال بسیار زیاد، بقیه نیز به انگیزه رقابت، از آن تبعیت خواهند کرد.

 

https://coiniran.com/?p=14586
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x