ایستگاه خبر

وزارت امور مالی روسیه طرح قانونی سازی ارزهای رمزنگاری شده را مطرح می نماید

وزارت اقتصاد روسیه در حال بررسی طرحی برای قانونی کردن ارزهای رمزنگاری از جمله بیتکوین، تا پایان سال جاری می باشد. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی روسیه، هر دو در حال آماده سازی طرحی برای قانونی کردن استفاده از ارزهای دیجیتال، درست همانند ارز دولتی صادر شده توسط بانک برای دریافت وام و موارد دیگر در این کشور هستند.

 

طرح قانونی سازی مطرح شده توسط وزارت اقتصاد

آقای Anton Siluanov ، وزیر اقتصاد روسیه در مصاحبه ای در کانال تلویزیونی Russia 1 عنوان نمود که وزارت اقتصاد روسیه در حال آماده سازی برای قانونی سازی گردش مالی ارزهای دیجیتال در این کشور می باشد. آژانس خبری Tass به نقل از آقای Siluanov اعلام کرد : “تمام کشورهای دنیا در حال تلاش برای مدیریت و کنترل قانونی گردش ارزهای دیجیتال هستند . مخصوصا از آنجا که ماهیت ارزهای دیجیتال بسیار در حال نوسان است، به طوری قیمت آن ها روز به روز تغییر می کند، به همین دلیل برای اینکه در جذب سرمایه گذار سو تفاهمی ایجاد نشود، باید کنترل قانونمندی بر روی گردش مالی این ارزها صورت بگیرد که وزارت اقتصاد روسیه تا پایان سال جاری در حال آماده سازی طرحی برای انجام این کار است”.

در کنفرانس خبری دیگری نیز او به بیان دیگری نظر خود را تکرار کرد و گفت : ” غیرقانونی کردن این نوع ارزها هیچ منفعتی برای هیچکس ندارد و تنها بهتر است که استفاده از آن ها را کنترل شده و قانونمند نماییم” . وی همچنین افزود که طرحِ در حال آماده سازی آن ها، با نظارت بر چرخه خرید، فروش، گردش مالی و مدیریت حساب های مالی  به تمام افرادی که به خرید و فروش و سرمایه گذاری در این ارزها علاقه مند هستند کمک می کند.

 

دسترسی برای همه

معاون وزارت اقتصاد روسیه ، آقای Alexei Moiseev پیشنهاد افزودن ارزهای دیجیتال از جمله بیتکوین را به بازار بورس و سهام، به شرط اینکه تنها سرمایه گذاران واجد شرایط مجاز به سرمایه گذاری در آن ها باشند را مطرح نموده است.

 

به نقل از خبرگذاری RBC ، آقای Siluanov گفته است که :

“ما معتقدیم که تمامی افراد می توانند در خرید و فروش و سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال مشارکت داشته باشند هرچند از طرفی معتقد هستیم که این سرمایه گذاری ها باید کاملا قانونی ، کنترل شده و با مدارک رسمی هویتی و دولتی تحت نظارت نهادهای مربوطه صورت بگیرد”

بنابر گزارش CNBC ، او همچنین اعلام کرد که به نظر او روند خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن ها باید دقیقا مانند خرید اوراق بهادار و اوراق قرضه دولتی باشد که از آوریل امسال از طریق بیش از ۱۴۰۰ شعبه از بانک های Sberbank و VTB  در ازای روبل  در بین بسیاری از مردم توزیع شده اند.

 

طرح قانونی سازی مطرح شده از طرف بانک مرکزی

در همین حین بانک مرکزی نیز در حال طرح ریزی چارچوبی برای قانونی سازی و نظارت بر ارزهای دیجیتال است.

در ابتدای این ماه، بانک مرکزی روسیه طی بیانیه ای درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و خصوصا ICO ها هشدار داد. (ICO ها ، سرمایه گذاری در تولید ارزهای دیجیتالی جدید هستند که معمولا مبالغ این سرمایه گذاری نیز توسط ارزهای دیجیتال پرداخت می شود). بانک مرکزی روسیه اذعان داشت که ارزهای دیجیتال هنوز به بلوغ خود نرسیده اند و خیلی زود است که بخواهیم از آن در معاملات رسمی و تبادلات مالی دولتی و مهم استفاده نماییم.

آقای Anatoly Aksakov ، ریاست کمیته تجارت ناحیه Duma به نشریه Tass گفت که طرح قانونی سازی و کنترل ارزهای دیجیتال تا پاییز امسال آماده می شود و همچنین اضافه کرد : “بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، هر دو در حال آماده سازی طرح های خود برای قانونی سازی و کنترل ارزهای دیجیتال در روسیه هستند.”



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : bitcoin

https://coiniran.com/?p=8199
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x