ایستگاه خبر

مدیر بخش مهندسی گوگل در فناوری بیتکوین سرمایه گذاری نخواهد کرد

امکان استفاده از دیجی ارزها به جای ارزهای کلاسیک

بعد از تایید مطرح شدن سوالات مخاطبان از جانب مدیر بخش مهندسی گوگل Ray Kurzweil در کنفرانس فرصت های  مالی، سه سوال اول مطرح شده، در مورد بلاکچین بود.

فردی (Kurzweil) که به خاطر پیش‌بینی های دقیق خود – که ناشی از اطلاعات گذشته است – سابقه روشنی برای خود کسب کرده بود، در مورد قدرت دیجی ارزها گفت که معتقد است ارزهای دیجیتالی مرزها را شکسته و جایگزین پول ملی خواهند شد.

او شک و تردید خود را، با مخاطب قرار دادن حاضرین جلسه که متشکل از ۷۰۰ مدیر ارشد، کارشناس فناوری و سایرین، در مورد جایگزینی بیتکوین با پول ملی، اعلام کرد. این کنفرانس فرصت های  اقتصادی، به میزبانی دانشگاه Singularity (که خود Kurzweil از موسسان آن است) برگزار شد.

او که در حال تشریح انتظارات، در مورد توانایی بیتکوین در مقیاس پذیری دقیق بود، گفت مردم برای تصمیم گیری در نحوه هزینه کردن پول خود، الگوریتم های بیتکوین را دنبال نخواهند کرد.

وی در نقطه مقابل بحثی که قبلا در مورد حفظ ارزش و ثبات این ارز مطرح کرده بود، بیتکوین را فاقد ویژگی ثبات دانست.

Kurzweil گفت: “در نهایت، مردم برای حفظ ارز خود، نیاز به اعتماد به نفس دارند ولی در مورد این موضوع به خصوص، بیتکوین نتوانسته قابلیتی را از خود نشان دهد. یک سال گذشته برای بیتکوین سال خوبی  بوده ولی قبل از آن روزهای بسیار پرمشقتی را طی کرده است.

در سال گذشته  قیمت بیتکوین از حدود ۵۸۰ دلار تا حدود ۳۰۰۰ دلار افزایش یافت. در ماه فوریه این دیجی ارز تنها در مواجهه با یک تجربه قانونی، بعد از سه سال رکورد قیمت را شکسته و به ۱۱۶۵ دلار رسید و سپس، یک سقوط ۱۰۰ دلاری در طول ۱ ساعت، تبدیل به سقوط چند ۱۰۰ هزار دلاری در طول روز گردید.”

بر اساس گفته های Kurzweil، (کسی که توانسته سابقه کاری خود را به عنوان یک پیشگو (آینده نگر)، از طریق پیش بینی های عجیب خود بهبود بخشد) : چنین عدم ثباتی، ارزش دیجی ارز را به عنوان یک پول رایج تضعیف می کند.

او گفت: “من پول های خود را روی این ارز، سرمایه گذاری نخواهم کرد”.

دیجی ارز های ملیتی و قانونی

علیرغم شک Kurzweil در تعریف بیتکوین به عنوان یک ارز، او با تشریح مزایای استفاده از فناوری بلاکچین که نیروی بیتکوین و دیگر دیجی ارزها از آن تامین می شود، در نهایت پذیرش و جایگزینی این ارزها توسط نهادهای قانونی را محتمل دانست.

او بلاکچین را، به لحاظ تئوری کامل دانست ولی گفت: مردم هنوز اعتماد به نفس کافی برای پذیرش آن را ندارند.

با این که بیتکوین موفق به کسب هواداران بسیار وفاداری از طریق ثبات و تسهیل مبادلات خارج از مرزها را فراهم کرده، Kurzweil در مورد آن می گوید که پذیرش بیتکوین در ابعاد وسیع تر، نه به قدرت الگوریتم، بلکه به اطمینان از سابقه تاریخی آن وابسته خواهد بود.

او گفت هیچ لزومی برای ایجاد محدودیت های ملیتی و دولتی وجود ندارد، با این حال ارزهایی مانند دلار، ثبات معقولی را فراهم کرده است اما بیتکوین این توانایی را نداشته است.

با این که Kurzweil شک و تردید خود را در مورد دیجی ارز ابراز کرد که اخیرا  اشاره شد، در بحث خود عنوان کرد که وعده “شفافیت بهتر” و کنترل بر فرآیند تولید دیجی ارز، در نهایت می تواند منجر به بازنگری مسیر کشورها در به کارگیری ارزهای کلاسیک خود شود.

وی در نهایت اظهار داشت:

“ارائه شفافیت بیشتر در یک ارز و بلاکچین تولید کننده آن، می تواند باعث حرکت ارزها به سمت پذیرفته شدن، به عنوان ارز ملی شود”.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: coindesk

https://coiniran.com/?p=6950
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x