ایستگاه خبر

SegWit عملیاتی می شود: ارتقاء بزرگ بیتکوین، یک تغییر بازی توسط بلاکچین

سگویت عملیاتی می شود: ارتقاء بزرگ بیتکوین،یک تغییر بازی توسط بلاکچین

وقتی که Segregated Witness ) SegWit)، بر روی بیتکوین فعال شود-که قرار است همین روزها اتفاق بیفتد- مجادله بحث برانگیز در مورد ارتقاء دستوالعمل ها ( کد) را پس از چند سال، به یک سرانجام می رساند. در آن زمان، سرانجام کاربران، قادر به بهره برداری از فناوری موعود خواهند بود.

با نگاهی به گذشته، مهم است که توجه داشته باشیم این تغییر- که شاید تااین زمان، بزرگترین تحول در نرم افزار بیتکوین باشد-درچه مدت زمانی به دست آمده است. برای شروع، از زمانی که SegWit برای اولین بار در سال ۲۰۱۵، توسط Pieter Wuille، متخصص هسته بیتکوین، به عنوان یک راه ممکن برای “سازش و مصالحه” در جهت سنجش و حل و فصل مباحث فی مابین مطرح گردید، جامعه بیتکوین با مسایل سیاسی وسیاست درگیر شده است.

از آن زمان به بعد، نمایشنامه های مختلفی به اجرا درآمده است: شرکت استخراج Bitmain، متهم شد که برای افزایش درآمد خود، SegWit را مسدود کرده است. شرکت های بزرگ بیتکوین و ائتلاف شرکت های ماینینگ، در جهت حمایت از برنامه های رو به پیشرفت خود، متحد شدند؛ و در نهایت، کاربران ناراضی از این جریانات، به عنوان اعتراض و یک جنبش، با عرضه GIF ها و عناوین تجاری خودشان، واکنش نشان دادند. و این حتی نیمی از ماجرا هم نیست.
اما به زودی، با تضمین شدن SegWit، نشانه ها حاکی از قابل استفاده بودن آن از همان روز اول، روی بیتکوین می باشد. موارد کلیدی که توسط SegWit قادر به آن خواهیم بود:

– بازچینی چگونگی ذخیره اطلاعات در بلاک های بیتکوین.
– افزایش ظرفیت، در حین سازگاری با نسخه های قدیمی نرم افزار.
– حذف تغییر پذیری تراکنش (transaction malleability)، که مانع ومسئله اصلی، برای بسیاری از پروژه های بیتکوین بوده است.

رفع موانع

به عنوان نکته پایانی، چه چیزی ممکن است ماندگارترین تاثیر را داشته باشد؟
در واقع، بسیاری از توسعه دهندگان باور دارند که SegWit، موجب افزایش پیشرفتِ فناوری های لازم و ضروریِ مترقی و پیشگام، برای استفاده عمومیِ بیتکوین خواهد شد.
شناخته شده ترین شبکه پرداخت رمز ارزها، Lightning Network می باشد که در سال ۲۰۱۵، دستورالعمل و نظام نامه (white paper) آن توسط Joseph Poon و Tadje Dryjaمطرح شده است. ایده این است که ظرفیت تراکنش های بیتکوین، می توانند با کانال های پرداخت بلاکچین، تقویت وبه میلیون ها تراکنش در ثانیه افزایش یابند.
اما دامنه و اهداف این پروژه نسبت به مفاهیم آن در سال ۲۰۱۵، به طور قابل توجهی رشد کرده است.

هم اکنون معدودی از توسعه دهندگانِ پیاده سازی و ساخت شبکه پرداخت رمزارزها (Lightning Network)، بر پایه این فرض که سر انجام SegWit بر روی بیتکوین فعال خواهد شد، در حال کار برای حصول اطمینان از کار کردنِ همه آنها با یکدیگر، می باشند.

از آنجا که در حال حاضرLightning Network- شبکه تبادل رمز ارزها مبتنی بر (P2P)-تنها بر روی دو ارز دیجیتالی بیتکوین و لایتکوین قابل اجرا می باشد، توسعه دهندگان برای کوتاه کردن دست واسطه ها، در حال برنامه ریزی در جهت بکار گیری شبکه برای ایجاد نوع جدیدی از مبادله، بین دو طرف معامله می باشند. بر طبق یک بررسی که به تازگی صورت گرفته است، تدابیر به کار گرفته شده، بالقوه می تواند باعث از میان برداشتن صرافی های رمز ارزها گردد که گاهاً عامل ایجاد هزینه های زیادی برای کاربران می شوند.

بر این اساس، پروژه های دیگر بهتر دانستند که کار بر روی ظرفیت های SegWit را هم شروع کنند. توسعه دهنگان، در حال مهیا شدن جهت فعال سازی SegWit، برای کار بر روی MAST، ( که قراردادهای هوشمند تربیتکوین را پشتیبانی می کند)، امضاهای Shcnorr، ( که قابلیت افزایش ظرفیت بیشتری را به این تراکنش ها می دهد)، و TumbleBit، ( اپلیکیشنی با ایجاد یک لایه ناشناس در شبکه)، می باشند.

ادامه سیاست ها

در حالی که به نظر می رسد SegWit، آینده روشن و درخشانی برای بیتکوین بسازد، این امربطور کامل، پایان دهنده بحث و جدل ها، و سیاست هایی که سال هااین جامعه را در گیر خود کرده است، نخواهد بود.
برخی از کاربران بیتکوین همچنان بر این باورند که SegWit، انتخاب و راه حل اشتباهی است، و این افراد اعتقاد تزلزل ناپذیری به انشعاب در بلاکچین بیتکوین (ایجاد یک نسخه کاملا جدید) دارند. گزینه ای که بلاکچین بیتکوین کَش (Bitcoin Cash) نامیده می شود، و می تواند موجب حذف SegWit و جایگزینی آن با یک فناوری مقیاس پذیر دیگری شود.

در حال حاضر بیتکوین و بیتکوین کش در رقابت با پول واقعی ، این دو طرز فکر و ایدئولوژی را در بوته آزمایش ومقایسه قرار داده اند.

سوالاتی که در حال حاضر مطرح می شوند، عبارتند از: کدام رمز ارز، اصولی ترین نقشه راه را دارا می باشد؟ کدام یک ، بیشترین توجه و بیشترین کاربران را جذب خواهد کرد؟ و کدام یک میتواند بیشتر غیر متمرکز بماند؟ یا اینکه، هردو لیاقت وشایستگی لازم را دارند؟

در حالی که پاسخ به این سوالات مشخص نیست، در یک چیز یقین و اطمینان وجود دارد. با توجه به فعال شدن SegWit درهمین روزها ، جامعه بیتکوین، یک قدم به مشخص شدن این موضوع نزدیک تر شده اند که ایا این ظرفیت های مقیاس پذیری ،همه آن چیزی ست که ادعا میشده است.

 

 



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source

https://coiniran.com/?p=7926
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اردلان
اردلان
6 سال قبل

با سلام و احترام خدمت سروران گرامی
به شدت پیگیر این موضوع هستم. امیدوارم با فعال شدن این روش روی شبکه بلاکچین شاهد از بین رفتن ناشناس ماندن نشویم.

دکمه بازگشت به بالا
1
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x