ایستگاه خبر

راه اندازی اولین صرافی بیتکوین در مصر

یک استارت آپ در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به نام Bitcoin Egypt (بیتکوین مصر)، در این ماه اولین مرکز خرید وفروش بیتکوین این کشور را راه اندازی کرد. در مصاحبه NBC  با رامی خلیل، موسس این بورس در این مورد و نقش بیتکوین در این کشور صحبت شد.

راه اندازی بورس بیتکوین در مصر

رامی خلیل و عمر عبدالرسول در این ماه تصمیم به راه اندازی صرافی بیتکوین Bitcoin Egypt گرفتند. رامی خلیل در این مصاحبه گفت: ” تاریخ پیش بینی شده برای افتتاح ۳۱ آگوست می باشد. اگر صرافی کاملا آماده نباشد، ما حداقل وارد فاز آزمایشی اولیه خواهیم شد. ”

او با ذکر جزییات مدعی شد که آنها اولین در کشور هستند ” قبل از ما هیچ بورس ثبت شده ای وجود نداشته است. در حال حاضر تمام معاملات به صورت فرد به فرد و تحت کنترل انجام می شود و این در واقع یک بازار سیاه است.”

در زمان راه اندازی این بورس فقط معاملات بین پوند مصر و بیتکوین را پوشش خواهد داد. به گفته خلیل: “هزینه ها بر اساس حجم تراکنش ها (کمتر از ۰٫۲۵% ) خواهد بود. ” این شرکت در نظر دارد در آینده نزدیک، اتریوم و ارزهای رمزنگاری شده دیگر را در کنار سایر ارزهای کلاسیک و سیستم پرداخت را در سال آینده اضافه نماید.

او توضیح داد فقط “اطلاعات تماس اولیه ( نام کامل، شماره ملی، آدرس و …)” توسط این صرافی گرفته می شود. وی در ادامه افزود، با توجه به این که از نظر فنی بیتکوین در مصر به عنوان یک کالا شناخته می شود، قوانین ضد پولشویی و شناخت مشتری (KYC/AML) الزامی نیست. ما فقط این کار را برای جلوگیری از عملکرد افرادی که با استفاده از مخفی ماندن قصد پولشویی دارند، انجام می دهیم و البته برای هرگونه قانونی که دولت مصر در آینده تصویب کند، به صورت نسبی خود را آماده می کنیم.”

درحال حاضر بازار بیتکوین در مصر کوچک است و به چند معامله گر که در لیست Localbitcoins قرار دارند، محدود است. هر چند خلیل گفت: “روزانه فقط چند صد نفر فعالانه به تجارت بیتکوین و به شکل آنلاین می پردازند.”
او افزود: “تقریبا عدم وجود بیتکوین باعث می شود که مردم به این تجارت با دیدی منفی بنگرند و البته ما درصدد تغییر این نگاه و بهبود بخشیدن به وضعیت پذیرش آن هستیم.”

هشدار مقامات

هفته گذشته، رییس اداره دارایی مصر (EFSA) شریف سامی، در مصاحبه با نشریات محلی تکرار کرد که ارزهای دیجیتالی همانند بیتکوین و اتریوم تایید شده و تحت نظارت دولت نیستند. او افزود که با توجه به عدم وجود قانون و حمایت از مال باختگان، هرگونه معامله با آنها خطرات زیادی به همراه دارد.

در ماه ژوئن، گزارشاتی مبنی بر اینکه بانک مرکزی مصر در نظر دارد استفاده از ارزهای دیجیتالی را در دستور کار قرار دهد منتشر شد که البته معاون بانک Lobna Helal (لوبنا هلال)، به سرعت آن را تکذیب کرد.

اشرف ابراهیم، اقتصاددان و مشاور مالی دانشگاه الزقازیق در مصاحبه با  Al-Monitor گفت: “بانک مرکزی این گونه ارزها را نمی پذیرد، چون دولت صرفا می تواند ارزهای بومی و خارجی را کنترل کند و برای نقل و انتقال آن میزان مشخصی را به عنوان هزینه تراکنش ها در نظر بگیرد. بانک مرکزی می تواند برای سرمایه گذاری ها و معاملات تجاری مالیات در نظر بگیرد، ولی همین کار را نمی تواند با بیتکوین انجام دهد.”

 

در حال حاضر هیچ قانونی برای ارزهای دیجیتالی وجود ندارد

خلیل در ادامه مصاحبه گفت: “وزارت اقتصاد (از نقطه نظر و کسب تجربه شخصی) به خوبی بیتکوین را می شناسد و تنها مشکل آنها امکان بالقوه پولشویی با بیتکوین است” وی در ادامه افزود: “هیچ قانونی به صورت رسمی برای دارایی های دیجیتالی و ارزهای رمزنگاری شده وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم نگاه آنها را شکل داده و هرگونه کمکی که نیاز باشد، انجام دهیم.”

سپس ذکر کرد: “بانک های محلی مشخصا هیچ برنامه ای در راه اندازی سرویس های بیتکوین، برای خودشان ندارند و در کل آن را به عنوان یک واحد پولی نمی پذیرند، با این حال ما را از بازکردن حساب بانکی به نام شرکت نیز منع نکرده اند.”



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : bitcoin

https://coiniran.com/?p=7814
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x