ایستگاه خبر

ذخیره بیت کوین توسط شرکتهاى بریتانیایى

بنابر تحقیق و نظرینجى از ٢۵٠ متخصص در بریتانیا، شرکنهاى بزرگ و کوچک در UK در حال خرید و ذخیره بیت کوین میباشند که در صورتى که با “باج افزار” مواجه شدند بتوانند سریع وارد عمل بشوند.

“باج افزار” بدافزاریست که داده هاى کامپیوتر را رمز گذارى و غیر قابل دسترس میکند و در ازاى آزادسازى اطلاعات درخواست پول میکند که معمولا به صورت بیت کوین باید پرداخت شود، از این رو بسیارى از شرکتهاى کوچک و بزرگ اقدام به خرید و ذخیره بیت کوین میکنند که در صورت مواجه با “باج افزار” بتوانند به سرعت اقدام کنند.

طبق گزارشى که Censuswide داده است باج افزارها یکى از مسائل و نگرانیهاى مشترک بین شرکتهاى کوچک و بزرگ بریتانیاست. بر همین اساس شرکت امنیت داده Citrix اقدام به یک نظرسنجى از ٢۵٠ متخصص در این زمینه کرده است که نتایج آن نشا میدهد که ٣٣٪‏ از شرکتها مبالغى را بصورت بیتکوین براى روز مبادا ذخیره کرده اند.

این نظرسنجى نشان میدهد که شرکتهاى کوچکتر که کمتر از ١٠٠٠ نفر کارمند دارند بیشتر نگران این مسئله هستند و اقدام به ذخیره بیت کوین کرده اند.

نگرانى از باج افزارها باعث شده است ٣۶٪‏ از شرکتهایى که ٢٠٠ تا ۵٠٠ نفر پرسنل دارند و ۵٧٪‏ از شرکتهایى که ۵٠٠ تا ١٠٠٠ نفر پرسنل اقدام به خرید بیت کوین کنند.

این درحالیست که شرکتهاى بزرگتر که از ٢٠٠٠ نفر به بالا پرسنل دارند تمایل کمتر به انجام این کار نشان داده اند. تنها ١٨٪‏ از این شرکتها اقدام به خرید بیتکوین کرده اند.

٣۵٪‏ از شرکت کنندگان در این نظرسنجى اعلام کرده اند که در صورت لزوم اقدام به این گونه پرداختها خواهند کرد.

با توجه به آمار و نتایج این نظرسنجى میتوان پى برد که کم نیستند شرکتهایى که با ذخیره سازى بیت کوین خودشان را براى سناریوهاى بد آماده میکنند.

این درحالیست که مسئله “باج افزار” (Ransomware) روز به روز جاى خود را بیشتر و بیشتر در اخبار باز میکند. به طور مثال هفته گذشته بیشتر خبرگزاریهاى کانادا اعلام کردند که یکى از دانشگاهاى بزرگ کانادا براى آزاد سازى ایمیل سرور خود ٢٠ هزار دلار پرداخت کرده است. ایمیل سرور این دانشگاه توسط یک باج افزار مسدود شده بود.

https://coiniran.com/?p=2640
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x