ایستگاه خبر

حکومت دوبی قصد راه اندازی یک پلاتفرم بلاک چین را دارد

شرکت ارائه دهنده کیف پولی «بلاک چین» (Blockchain) که یکی از حکومت دوبی است خبر داده است که هدف بعدی آنها بردن پرونده ها و تراکنش های حکومت روی یک بلاک چین تا سال ۲۰۲۰ است.

پیتر اسمیت، مدیر عامل شرکت بلاک چین، در فروم اقتصاد جهانی که در این هفته در شهر داووس سوئیس برگزار می شود، از طرح گسترش فعالیت های این شرکت برای حضور بیشتر در خاورمیانه خبر داد.

در گزارشی از نشریه انگلیسی نشنال، اسمیت توضیح داد:

«نسبت به خاورمیانه خوش بین هستم و ما قصد داریم سرمایه گذاری بزرگی در آنجا بکنیم. واقعا دراین باره هیجان زده ام. این شانس بزرگی است که یک زیرساخت مالی جدید در این منطقه ایجاد کنیم. »

صد در صد بلاک چین

این مدیر شرکت درباره سرمایه گذاری و ارزش آن جزئیاتی ارائه نداد، اما اگر گزارش این نشریه را باور کنیم، شراکت شرکت بلاک چین با حکومت دوبی یک موفقیت مهم برای یک راه انداز کیف پولی بیت کوین محسوب می شود.

اولین بار که حکومت دوبی از بلاک چین استقبال کرد در اکتبر ۲۰۱۶ بود، یعنی وقتی که حمدان بن محمود، امیر دوبی، برنامه ای تحت عنوان «استراتژی بلاک چین دوبی» را اعلام کرد. نقشه راه این رسیدن به نقطه ای است که تمامی تراکنش های حکومت روی یک بلاک چین تا سال ۲۰۲۰ سوار شود. بنای این ادعا، این گفته امیر دوبی است که دوبی قرار است اولین حکومتی در جهان باشد که این کار را انجام می دهد.

دوبی برای فعالیت های مرتبط با بلاک چین و بیت کوین، در حال تبدیل شدن به بستر مناسبی است. امیرنشین دوبی، با تبدیل کردن این امارت به یک قطب برای «شورای جهانی بلاک چین» در اوایل ۲۰۱۶، این حرکت را کلید زده است. در ماه می ۲۰۱۶، راه انداز  و صرافی بیت کوین واقع در دوبی تحت عنوان BitOasis با موفقیت اولین دور سرمایه گذاری را به انجام رساند. این شرکت در سپتامبر سال گذشته صرافی خود را رسما افتتاح کرد.

اخیرا بازار بورس ابوظبی یک پلاتفرم دفتر توزیعی برای رای گیری الکترونیکی برای سهام داران توسعه و راه اندازی کرده است تا مداوما آرای خود را ثبت کنند.

مقررات قانونی

مشارکت رهبران در پنل مخصوص خاورمیانه در فروم اقتصاد جهانی ۲۰۱۷، توانایی بالقوه فن آوری مالی را نشان می دهد. اما اتهاماتی مبنی بر سوء استفاده از بیت کوین در تامین مالی تروریسم باعث شد که رهبران مقررات صنعت فن آوری مالی را چالش برانگیز بدانند. پیتر اسمیت به حضار یاد آوری کرد که هیچ مدرکی نیست که نشان دهد ترویست ها در گذشته از بیت کوین استفاده کرده اند. یک گزارش از اروپا بعد از حملات پاریس همین امر را تایید کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که از بیت کوین برای تامین مالی تروریسم استفاده شده باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.


منبع

https://coiniran.com/?p=4463
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x