ایستگاه خبر

آوازه شرکت تویوتا برای استفاده از فناوری بلاکچین برای خودروهای بدون راننده

شرکت Toyota Motor Corporation در گذشته اعلام کرده بود که قصد راه اندازی ماشین بدون راننده تا سال ۲۰۲۰ را دارد و این شرکت حتی ۱ میلیارد دلار سرمایه برای بنا نهادن یک موسسه تحقیقاتی با قابلیت ارائه و پیاده سازی هوش مصنوعی و رباتیک در اتومبیل ها قرار داده است. این موسسه تحقیقاتی، Toyota Research Institute (یا بطور مختصر TRI) نام دارد وبنا بر گزارش رویترز این شرکت اعلام کرده است که در حال شروع گام هایی در جهت تکامل آینده خودروهای بدون راننده با استفاده از فناوری بلاکچین است.

برای این کار تویوتا با MIT Media Lab  و دیگر شرکتهای فناوری محور که در جنبه های مختلف فناوری بلاکچین تخصص دارند همکاری می کند و تلاش گسترده ای برای بهبود بخشیدن خودروهای خودکار با این فناوری را آغاز کرده است.  براساس اعلام شرکت تویوتا، این پروژه اجازه می دهد که شرکت ها و مصرف کنندگان، مسیرهای  سفر خود را که توسط  این ماشین ها انجام می شود به طور کاملا مطمئن به اشتراک بگذارند.

فناوری بلاکچین همچنین می تواند ابزارهای لازم را توسعه داده و به اشتراک گذاری رانندگی را آسان تر کند و بیمه های جدید با نرخ پایین تر را ایجاد کند؛ زیرا  سنسورهای این وسیله نقلیه می توانند اطلاعات را جمع آوری کرده  وآن را در بلاکچین ذخیره کنند و شرکت های بیمه هزینه های پایین تر را برای آن هایی که با امنیت رانندگی می کنند در نظر بگیرد.

Chris Ballinger مدیر خدمات تلفن همراه و رئیس امور مالی در موسسه تحقیقات تویوتا اعلام کرد:« برای توسعه یک وسیله نقلیه ایمن و قابل اعتماد میلیاردها کیلومتر اطلاعات رانندگی مربوط به انسان ها مورد نیاز است. بلاکچین  و دفاتر کل توزیع قادر به جمع آوری اطلاعات از صاحبان خودروها، مدیران ناوبری و تولید کنندگان اتوموبیل ها هستند که این کار کمک بزرگی به کوتاه کردن زمان رسیدن به این هدف (جمع آوری اطلاعات) می کند  و در نتیجه ایمنی، کارایی ، راحتی و بهبود فناوری رانندگی خودکار را فراهم خواهد کرد».

Chris Ballinger مدیر عامل خدمات مالی شرکت تابعه تویوتا موتور قبلا نیز اظهار کرده بود که این شرکت معتقد است فتاوری بلاکچین در نهایت هزینه ها را کاهش داده و به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

همکاری شرکت تویوتا با فناوری بلاکچین

به گزارش رویترز شرکت های فناوری دیگر هم در این پروژه همکاری دارند. BigchainDB و یک مرکز راه اندازی مستقر در برلین در حال کمک کردن به تویوتا برای ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی مقیاس پذیر هستند که اجازه می دهد شرکت ها  اطلاعات رانندگی را ذخیره  کرده و  در آینده ازآن برای بهبود بهره وری کمک بگیرند.

Commuterz در تل آویو و شرکت نوآوری Oaken در دالاس هر دو بر روی توسعه برنامه های بلاکچین به منظور به اشتراک گذاری خودرو و استفاده مشترک از آن کار می کنند. فناوری بلاکچین به صاحبان خودرو اجازه می دهد که خیلی آسان از طریق وسایل نقلیه خود درآمد کسب کنند و به آن ها اجازه خواهد داد که فروش ماشین های سواری، حمل و نقل و حتی خدمات تحویل بار بدون واسطه شخص ثالث را انجام دهند.

خودروهای بدون راننده نه تنها ازاشتباهات قابل پیش بینی انسانها اجتناب می کند و زندگی ها را نجات می دهند بلکه باعث بهبود کارایی، کاهش آلودگی و ریشه کن کردن ترافیک از طریق ارتباط مستقیم می شوند و به افزایش صنعت به اشتراک گذاری کمک می کنند.

Gill Pratt مدیر عامل این شرکت در گذشته اظهار داشت که کار بر روی اتومبیل خودکار مانند دو سرعت نبوده است و بیشتر شبیه یک دو ماراتن است و می توان گفت که ۱۸ شرکت دیگر در حال کار برروی خودروهای خودکار را آغاز کرده اند و ما می توانیم مطمئن باشیم که تویوتا با استفاده از فناوری بلاکچین تا حد زیادی می تواند به این صنعت کمک کند.

اوهمچنین اظهار داشت که اضافه کردن ایمنی و دسترسی به اتومبیل بسیار دشوار است. این یک واقعیت است که ما در آستانه شروع این مسابقه هستیم.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط بهCoiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=6489
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x