ایستگاه خبر

بزرگترین شرکت معدن جهان از بلاکچین در زنجیره تولید خود استفاده می کند  

بزرگترین شرکت استخراج معادن در جهان بر اساس ارزش سهام در بازار قصد دارد که از بلاک چین اتریوم برای بهبود کار زنجیره تولید خود استفاده کند.

شرکت BHP Billiton  در دومین همایش جهانی بلاک چین خبر داده است که از این فن آوری برای ثبت حرکت چاه های حفاری، نمونه برداری و امنیت بهتر اطلاعات لحظه ای خود استفاده خواهد کرد. به نظر متخصص ژئوفیزیک این شرکت، آقای تیلور اسمیت (Tylor Smith)، این سیستم جدید به نفع کارآیی داخلی شرکت خواهد و در عین حال کار با شرکای تجاری را موثرتر می سازد.

اسمیت در مصاحبه با کوین دسک (Coindesk) توضیح داد که این شرکت تقریبا در هر مرحله فرآیند استخراج از معدن و تحویل به فروشندگان، به قرارداد با ژئوفیزیست‌ها و شرکت های ترابری متکی است تا نمونه ها را جمع آوری کرده و برای تصمیمات تجاری با دیگر شرکا در سراسر جهان، تحلیل هایی انجام دهند.

وی افزود: «با فن آوری بلاک چین، ما باید داده ها را بین فروشندگان و خودمان به اشتراک بگذاریم و همیشه بدانیم که این اطلاعات کجا هستند.»

اسمیت توضیح داد که با کمک راهکاری که راه اندازان بلاک چین در BlockApps  و Consensys ایجاد کرده اند، این شرکت قصد دارد که امسال فروشندگان طرف حسابش را ملزم به جمع آوری داده های لحظه ای بکند.

با اینکه وارد کردن یک فن آوری جدید به یک فعالیت از قبل موجود پرریسک به نظر می رسد، اسمیت گفت که وی به تجاربی که کاربران از این برنامه کاربردی کسب خواهند کرد، اطمینان دارد.

«برنامه کاربردی تحت وب برای فروشنده طراحی شده است. فروشنده یک صفحه پیشخوان و گزینه هایی برای انجام کارهایی لازم و موثر برای شغل اش خواهد داشت.»

اسمیت خاطر نشان کرد که در مجموع شرکت های استرالیایی و انگلیسی در سراسر جهان پخش شده اند و به همین خاطر، وی پیش بینی می کند که شرکت های بیشتری برای تقویت به اشتراک گذاری داده ها از بلاک چین استفاده کنند.

شرکت BHP، علاوه بر کار با اتریوم، نودهای خود را با سیستم فایل InterPlanetary) IPFS) اجرا می کند، این یک پروتوکول برای به اشتراک گذاری فایل به روش همتا به همتا است که همراه با سیستم های بلاک چین استفاده می شود.

وی افزود: «ما به موارد مختلف استفاده آن نظر داریم.»

راهکار شرکت معدن BHP، که ربطی به استفاده از بلاک چین به شکل یک پول ندارد، نشان می دهد که چگونه فرآیند کار این شرکت روی بلاک چین تکثیر شده و این امر مزایای این فن آوری را به اثبات می رساند.

وی در ادامه گفت که این مورد استفاده از بلاک چین نشان می دهد که راهکار بلاک چین می تواند به ذخیره فایل به صورت غیرمتمرکز، دستیابی به اطلاعات از جاهای مختلف و تغییرناپذیری اطلاعات دست یابد، وی معتقد است که تمامی این جوانب، موجب تقویت زنجیره تولید خواهد شد.

برای مثال، مکان چاه را نمی تواند ویرایش کرد، اما دیگر جنبه ها را می توان با متاداده های جدید بروزرسانی کرد تا اطلاعات مربوطه را منعکس کرده و نیز اطلاعات فورا در دسترس قرار بگیرد.

در پشت این سیستم، بلاک چین بین آدرس ها جابجا نخواهد شد، بلکه وضعیت اش (state) را تغییر داده و فیلد داده ها را با لاگین کردن با یک حساب کاربری و کلمه عبور استاندارد، بروزرسانی می کند.

با اینکه برخی از عناصر سیستم عینا یکسان باقی می ماند اما کل پلاتفرم کارایی جدیدی به ارمغان می آورد.

وی گفت: «داده ها شفاف تر هستند، می توانیم ببینیم که تحلیل های یک فروشنده کجا هستند و اگر تحلیل قوی تری لازم باشد آنرا تقاضا کنیم.»

 

منبع

https://coiniran.com/?p=3247
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x