ایستگاه خبر

تصمیم بانک های جهانی برای جابجایی بین المللی سرمایه با استفاده از فناوری بلاکچین در سال ۲۰۱۸

گروهی از بانک های بین المللی تصمیم به راه اندازی سرویس پرداخت بین مرزی با استفاده از فناوری بلاکچین گرفته اند.

طبق گزارش Nikkei، چشم انداز این گروه برای فعالسازی این سرویس با تمرکز بر خدمت رسانی به مشتریان عادی و مشتریان تجاری در سال ۲۰۱۸ است. گروه گفته شده شامل بانک هایی از جمله Mitsubishi UFJ (بانک توکیو)، Standard Chartered (بانکی در انگلستان)، Merrill Lynch (بانک آمریکا)، Banco Santander، بانک سلطنتی اسکاتلند و Canadian Imperial Bank of Commerce می شود. این گزارش می نویسد که استارتاپ دفتر کل توزیع شده به نام Ripple فناوری زیربنایی این سرویس را فراهم خواهد کرد.

بانک ها می توانند از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک سیستم انتقال وجه بدون نیاز به سرورهای بزرگ و هزینه بر استفاده کنند همچنین فناوری پیشرفته رمزنگاری باعث می شود تا داده ها به راحتی قابل تحریف و دستکاری نباشند.

سال گذشته تعدادی از بانک ها در سراسر جهان فناوری بلاکچین را برای مسائل مربوط به پرداخت های بین مرزی امتحان کرده اند. برخی هم از پلتفرم Ripple برای این منظور استفاده کردند؛ بانک هایی در هند، آسیا، اروپا، و خاورمیانه از جمله این بانک ها بوده اند.

پرداخت های بانک به بانک به عنوان روشی جذاب در صنعت مالی ظاهر شده است و حتی توجه برخی از بانک های مرکزی را نیز به خود جلب کرده است.

با شروع استفاده از بلاکچین، روند جابجایی پول برای مشتریان تغییر چندانی نخواهد کرد. مشتریان می توانند برای جابجایی سرمایه بصورت آنلاین و یا در یک شعبه بانکی درخواست بدهند و پول از طریق این شبکه توافق شده جابجا خواهد شد.

در حال حاضر جابجایی پول بصورت بین المللی، از طریق شبکه سوئیفت و جابجایی سرمایه از کانال بانک های مختلف انجام می گیرد. اما این روش جدید پول را مستقیم و بدون استفاده از بانک های واسط به مقصد می فرستد.

طبق گزارش Nikkei این سرویس جدید می تواند کارایی هایی فراتر از پرداخت های بین مرزی نیز داشته باشد.

این موسسه ها در حال بررسی منابع بیشتری هستند که از بلاک چین استفاده می کنند که شامل مکانیزم هایی که بتواند توافقات بین بانکی را فعال کند نیز می شود. این نوآوری می تواند راه را برای یکپارچه سازی قراردادهای فروش با توافقات پرداختی در موسسه های بانکی هموار کند.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source via asia.nikkei.com , coindesk

Images via muhasebenews


https://coiniran.com/?p=5311
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x