ایستگاه خبر

افزایش قابل توجه حجم مبادلات بیتکوین در چین علیرغم صحبت ها پیرامون ممنوعیت داد و ستد در این کشور

رشد ناگهانی بازار مبادلات بیتکوین در روزهای اخیر در چین به رقم ۴۵۰۰۰ بیتکوین در روز رسیده که این مقدار در حدود دو برابر حجم معاملات این ارز رمز در آمریکا است. در یک بازه زمانی مشخص که اولین بار در نوامبر ۲۰۱۶ رخ داد، بازار مبادلات چین برتری سهم بازار را نسبت به آمریکا از آن خود کرده و خود را به بزرگترین بازار بیتکوین در جهان تبدیل کرد.

اگرچه نرخ تبادل بیتکوین در چین حدود ۴۰۰۰ دلار بوده که نسبت به بازار آمریکا ۲۰۰ دلار کمتر است، صرافی های چینی از سال ۲۰۱۷ نرخ پایینی برای مبادله بیتکوین در برابر یوان نشان داده اند. به محض اعمال قوانین سفت و سخت روی تجارت بیتکوین در ۲۰۱۶ در بازار چین، سرمایه گذاران، داد وستد با نرخ های کارمزدی را متوقف کردند.

 

مبادلات بیتکوین

یک شاخص مهم در بازیابی بازار بیتکوین چین که سرمایه گذاران می بایست مد نظر قرار دهند، شاخص رشد سریع حجم معاملات در بازار چین و بازار های پیشرو است. در شرایط عادی، آنچه باعث یک موج فروش عظیم در این بازار شده به گزارشاتی بر می گردد که نشریات Caixin و Wall Street Journal در خصوص برنامه ممنوعیت داد و ستد پلتفورم های بیتکوین توسط بانک مرکزی چین (بانک خلق چین) منتشر نموده اند.

وال استریت ژورنال یک رسانه بین المللی بسیار تاثیر گذار در حوزه بازارهای مالی است. اما Caixin یک رسانی داخلی در چین است که منابع اطلاعاتی اش افرادی از دولت و بانک مرکزی این کشور هستند. به محض انتشار تصمیم بانک مرکزی چین در این رسانه، قمیت بیتکوین به منطقه ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد.

بسیاری ار تحلیل گران انتظار داشتند با انتشار گزارش مذکور در وال استریت ژورنال جهش های قیمتی بیتکوین، با آهنگ کند و حتی فراتر از آن مواجه شود. اما عکس آن رخ داد و قیمت بیتکوین روز ۲۰ شهریور تا ۴۲۰۰ دلار بازیابی گردید و این اتفاق با حجم بالای مبادلات در صرافی های چینی به وقوع پیوست و سرمایه گذاران آمریکایی را به سوی خود جلب کرد.

افزون بر آن قیمت بیتکوین در بازار چین در یک روز ۹٫۳ درصد رشد داشت حال آنکه در بازار های آمریکا، ژاپن و کره جنوبی قیمت راکد بود. جهش قیمتی در بازار چین علیرغم گتفگو ها پیرامون برنامه بانک مرکزی چین برای ممنوعیت داد و ستد بیتکوین در این کشور به قوع پیوست.
سه صرافی برتر در چین یعنی Huobi, OKCoin و BTCC تاکید کرده اند که این تصمیم بانک مرکزی چین تصویب نخواهد شد و همچین مطمئن نیستند برنامه واقعی این بانک بدینصورت باشد. این سه صرافی به مشتریان خود اطمینان دادند هر چند تاکنون هیچ دستور مستقیمی از بانک مرکزی چین دریافت نکرده اند اما خواهان انطباق با هر گونه درخواستی از سوی دولت و نهادهای قانون گذار هستند.

ابراز خوش بینی و اطمینان از سوی این صرافی های برتر در چین در کنار رواج شایعاتی در مورد گزارشات Caixin بار دیگر موجب حرکت بازار بیتکوین در چین به سوی جهش قیمتی گردید.
علاوه بر این بازار و صنعت بیتکوین در چین اعتماد خود و وضعیت قانونمندی اش را در این کشور بدست آورده است. بر اساس اطلاعات Coin Dance –ارائه دهنده اطلاعات بازار بیتکوین- تقاضای بیتکوین در بازارهای پیش رو و بازارهای همتا به همتای بیتکوین مانند LocalBitcoins در دو هفته اخیر افزایش داشته است.

 

مبادلات بیتکوین

هنوز درباره صحت گزارش Caixin در مورد ممنوعیت داد و ستد بیتکوین در چین و یا اعمال موقتی تعلیق معاملات بیتکوین در این کشور اطمینانی وجود ندارد. به هر جهت بازار چین نشان داد ضرورتی ندارد که این تعلیق را به عنوان یک تهدید در نظر بگیرد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source : cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=8160
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x