ایستگاه خبر

استخراج کنندگان اتریوم، ظرفیت تراکنش ها را با افزایش میزان سوخت ارتقاء می دهند

 استخراج کنندگان اتریوم ظرفیت شبکه تراکنش ها را افزایش دادند. این حرکت در پاسخ به افرادی صورت گرفت که در بین منتقدان بلاکچین (به علت پایین  دانستن ظرفیت انجام تراکنش) قرار گرفته بودند.

داده های شبکه نشان می دهد که از چند روز پیش، میزان سوخت (گاز) مورد نیاز تراکنش ها افزایش یافته است. این سوخت، نوعی از هزینه محاسباتی در بستر اتریوم به حساب می آید که کاربران برای انجام تراکنش های خود و یا انجام فعالیت های دیگر، پرداخت می کنند. میزان سوخت بیشتر به معنی این است که در هر بلاک، فعالیت های بیشتری می تواند صورت بگیرد.

بر اساس داده نشان داده شده در Etherchain، این افزایش حدود ساعت ۹:۲۰  دقیقه مطابق با ساعت جهانی شروع شد و تا قبل از ساعت ۱۱:۰۰ ادامه داشت. تا چند روز گذشته سوخت مورد استفاده برای انجام تراکنش به حدود ۶٫۵m رسید، یعنی حدود ۳۳% افزایش در کل.

انتقاد از ظرفیت محدود بلاکچین، به خاطر شروع به کار یک ICO بود که تراکنش های بیش از حد معمول، سبب بالا رفتن زمان انتظار تایید تراکنش و قرار گرفتن آن در بلاک شده بود و در نتیجه بخشی از جامعه اتریوم، در خواست کردند سرعت تایید تراکنش ها با افزایش ظرفیت سوخت، بیشتر شود. هزینه سوخت و همچنین حدی که باید برای آن قائل شد، هر دو همانند غیرمتمرکز بودن این شبکه، بر روی عملکرد آن تاثیر بسزایی دارند.

هرچند در ابتدا با وجود اینکه اعلام شده بود که افزایش در راه است، برخی از استخراج کنندگان برای قبول افزایش حد سوخت سرعت کمی داشتند. حد بالاتر می تواند باعث شود تا تعداد بلاک های uncle و یا بلاک هایی که استخراج شده اند ولی زنجیره طولانی تر را شکل نمی دهند بیشتر شود. برخلاف بلاک های یتیم در بیتکوین، بلاک های uncle در اتریوم قابل بازیابی هستند.

افزایش حد سوخت با بالا رفتن تعداد تراکنش هایی که در یک روز صورت می گیرد رخ داده است. اطلاعات نمایش داده شده در Etherscan، در تاریخ ۲۶ ژوئن، ۳۱۶۷۸۸ تراکنش را نشان می دهد که تاکنون، بیشترین میزان تراکنش ثبت شده است.
همچنین افزایش ظرفیت سوخت مورد استفاده در تراکنش ها، به شکل افزایشی ادامه پیدا کرد. بر اساس اطلاعات ثبت شده در Etherscan، تعداد ۱۵٫۲ میلیارد واحد سوخت (گاز)، برای تراکنش های تاریخ ۲۷ ژوئن هزینه شد. بیشترین میزان سوخت (گاز) ثبت شده، ۱۶٫۹ میلیارد است، که در تاریخ ۲۲ ژوئن، گزارش شده بود.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Image via: coindesk


https://coiniran.com/?p=7262
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x