ایستگاه خبر

ارزهای رمزنگاری اینجا هستند و می مانند (حالا هرچه جیمی دین می خواهد بگوید)

 

Bradley Tusk بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت Tusk Ventures است، یک شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر(venture capital firm) که بر روی استارت آپهای سریع الرشدی که با چالش های قانونگذاری و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند، سرمایه گذاری کرده و با آنها کار می کند.

در این بخش، توسک راجع به ریاکاری موجود در بیانیه های اخیر Jamie Dimon،  مدیراجرایی  JPMorgan ، در مورد بیتکوین بحث می کند.

جمی دیمون دوباره خبرساز شد، هنگامی که بطور عام به ارزهای رمزنگاری شده و بطور خاص به بیتکوین حمله کرد و آن را یک هوس زودگذر حتی بدتر از جنون لاله در هلند نامید و امیدوار بود که هر معامله گر  جی پی مورگان را که با بیتکوین سروکار دارد تحریک کند.

اما این صحبتها نمی تواند از ماجرا جلوتر باشد. در عوض، نظرات دیمون یک ایده قدیمی که چرا تقاضا و نیاز برای رمز ارزها وجود دارد را در جای خود توضیح می دهد.

در ایالات متحده به تنهایی اعتماد به نهادهای بزرگی مانند “جی پی مورگان” کاهش یافته است. مردم نسبت به دولت بی اعتماد هستند: کنگره تقریبا ۱۰ درصد تاییدیه را به دست آورده  و درصد رضایت مردم از رئیس جمهور کمتر از ۴۰ درصد است. مردم به تشکیلات دینی اعتماد کمتری دارند. رسوائی های آزاردهنده کلیسای کاتولیک طی دو دهه گذشته به این کاهش اعتماد مردم نسبت به اقتدار اخلاقی نهادهای مذهبی کمک کرده است. ( حتی با محبوبیت زیاد پاپ در حال حاضر)

حداقل یک سوم مردم کشورکه عمدتا جزو طرفداران سرسخت ترامپ می باشند، نسبت به رسانه های جمعی مهم کشور بی اعتمادند. اعتقاد به وال استریت بعد از بحرانهای مالی هرگز بهبود نیافت. (موسسات مالی در سراسر کشور بخاطر اقدامات قابل سرزنش خود با جرایم و محکومیت های قابل توجهی روبرو شدند.)

در بین مشاجرات خارج از فضاهای امن، در بین سخنان میهمانان، سخنان آغازین برنامه ها و سخنرانی های آزاد، دانشگاههای ما فاقد چیزی شبیه به یک قطب نمای اخلاقی شفاف هستند.

و در مقایسه با بقیه نقاط جهان، ایالات متحده بسیار خوب عمل میکند.

بیشترکشورهای آمریکای لاتین – ونزوئلا، برزیل، آرژانتین –  صحنه قتلگاه سیاسی هستند. خاورمیانه حتی بدتر از آن است. اتحادیه اروپا هنوز درحال لرزیدن است. روسیه؟ کره شمالی؟ اگر شما به دولت خود، به رهبران دینی خود، به رسانه ها، به بانکها، به رهبران اقتصادی و رهبران علمی خود اعتماد ندارید، پس در واقع  شما به یک جایگزین احتیاج دارید.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم به شدت به دنبال پناهگاهی امن جهت حفاظت در مقابل نوسانات و خطرات برای دارایی و سرزمین خود هستند، به دنبال راهی برای ارتباط با کسانی با تفکر مشابه خودشان می باشند، خواه دارای یک گذرنامه مشترک باشند یا خیر.

آیا بیتکوین خود قطعا موفق می شود؟ ممکن است اینطور نباشد. هر ارز معینی قطعا می تواند شکست بخورد و باعث اثبات سخنان اقای دیمون در کوتاه مدت گردد.

اما آیا ارزهای رمزنگاری شده از بین خواهند رفت؟ خیر. این یک نسخه پولی از زبان اسپرانتو نیست. ایمان و اعتماد، مانند هرچیز دیگری، نیاز دارد که در زمان خلاء به جایی حرکت کند.

اگر احساس راحتی نمی کنید که جیمی دیمون بدنبال افکار عمومی باشد( و پرداخت بیش از ۲۰ میلیارد دلار جریمه در سالهای گذشته بدلیل لغزشهای اخلاقی توسط جی پی مورگان کار را سخت میکند که طور دیگری استدلال شود)، اگر واقعا به سناتور و یا رئیس جمهور خود اعتماد ندارید که به حفظ منافع شما اولویت بدهد، اگر فکر میکنید افرادی که سابقا دارای اعتبار اخلاقی بودند حالا فاقد آن هستند، شما نیاز دارید که به جای دیگری بروید. این موضوع هم از لحاظ فکری و هم از لحاظ اخلاقی درست است.

رهبران هوشمند در امور مالی، ظرفیت و تقاضا در رمزنگاری را می بینند، از آن استقبال می کنند و از مشارکت و سودبری موسسات و سهامداران خود در این صنعت اطمینان حاصل می کنند. افرادی که از تغییر می ترسند و یا قادر به تشخیص شرایط نیستند، آن را مورد تمسخر قرار می دهند. بهترین کار برای آنها این است که قبل از این که کاملا اثبات شود در اشتباهند، بازنشسته شوند.

در هرصورت نظرات دیمون فقط تاکیدی بود براینکه چرا رمزنگاری موردنیاز است و چرا جایی نمی رود – چه وی آن را دوست داشته باشد و چه نداشته باشد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



source & image

https://coiniran.com/?p=8211
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x