ایستگاه خبر

٢٠ کمپانى برتر جهان در زمینه بلاکچین

تا چندى پیش اکثر شرکتهاى فعال در زمینه بلاکچین روى بیت کوین تمرکز داشتند، امروزه با ظهور شرکتهاى جدیدى در زمینه بلاکچین و استفاده آنها از این تکنولوژى در  بخشهایى به غیر از مالى و بانکى، دیدگاه جدیدی نسبت به این بازار بوجود آوردند.

طبق گزارشى که TechBullion منتشر کرده است، از میان تمامى شرکتهایى که از این تکنولوژى براى ارائه خدمات بهره مى برند ٢٠ شرکت به عنوان برترین و محبوب ترین ها انتخاب شده اند. این انتخاب بر اساس میزان استقبال از این پروژه ها در رسانه هاى اجتماعى و همچنین امتیاز بندى Klout انجام شده است.

۱) Coindesk

کوین دسکیک پایگاه خبرى، تحلیلى و آموزشى در زمینه بلاکچین است. این پایگاه با اطلاع رسانى و آموزش هاى ابتدایى بیت کوین و خرید و فروش آن نقش مهمى در زمینه معرفى و آشنایى مردم با این صنعت را ایفا کرده است.

۲) PYMNTS

PYMNTS.com آخرین اخبار و اطلاعات بلاکچین مرتبط با پرداخت و تجارت الکترونیک را ارائه مى دهد.

۳) Bitcoin News

بیت کوین نیوز در زمینه خبر رسانى کریپتو کارنسى ها یا همان ارزهاى رمزنگارى و بیت کوین فعالیت مى کند.

۴) Ethereum

اتریوم به برنامه نویسان کامپیوترى امکان ایجاد اپ هاى غیر متمرکز (Daaps) را مى دهد. از اتریوم براى کدنویسى برنامه هاى امن و غیرمتمرکز در زمینه هاى مختلف استفاده مى شود، مانند: نام دامنه، راى گیرى، مبادلات مالى، راهبرى شرکتى، سرمایه گذارى، مالکیت معنوى و حتى قراردادهاى هوشمند و تمام این امکانات به لطف یکپارچه سازى سخت افزارها است.

۵) Coinbase

هدفکوین بیسایجاد یک بازار آزاد مالى براى تمام مردم دنیا است، این شرکت استفاده از بیت کوین را هم براى افراد و هم شرکتها سهل و آسان مى سازد. هر شخص حقیقى یا حقوقى میتواند در این پلتفرم براى خود حساب کاربرى ایجاد کند و با اتصال حساب بانکى و کیف پول دیجیتالى خود اقدام به خرید و فروش بیت کوین کند.

۶) Blockchain

بلاکچین محبوبترین کیف پول بیت کوین در سراسر جهان است. هدف این پلتفرم ساده سازی استفاده از بیت کوین براى عموم است.

۷) Bitcoin Magazine

مجله بیت کوین بهترین منبع قابل اعتماد در زمینه اخبار، تحلیل و بررسى بیت کوین و سایر کریپتوکارنسى ها است.

۸) Coin Telegraph

کوین تلگراف یک پایگاه خبرى و تحلیل تخصصى در زمینه بیت کوین و بلاکچین است.

۹) Poloniex Exchange

پولونیکس یک پلتفرم خرید و فروش کریپتوکارنسى ها است. مقر اصلى این پلتفرم در نیویورک است که بیش از ١٠٠ ارز رمزنگارى را تحت پوشش قرار مى دهد.

۱۰) Ripple

ریپل امکان تراکنشهاى مالى بین المللى با سرعت بالا و هزینه پایین را فراهم می آورد. این شرکت با استفاده از تکنولوژى بلاکچین اقدام به انجام معاملات مالى بین بانکهاى بزرگ دنیا مى کند.

۱۱) Kraken Exchange

کراکن یک پلتفرم براى خرید و فروش بیت کوین و کریپتوکارنسى هایى مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و غیره است.

۱۲) Bitfinex.com

بیت فینکس در سال ٢٠١٢ کار خود را آغاز کرده و اکنون بزرگترین صرافى بیت کوین در دنیا است. اولین صرافى در جهان که اقدام به ثبت و اعلام لحضه اى و واقعى ذخایر مشتریان خود کرد.

۱۳) Mesosphere

شرکت Mesosphere یک سیستم عامل براى پایگاه هاى داده را طراحى کرده است که اساس آن بر روى Apache Mesos است. Mesosphere کمک میکند که کاربر بتواند مدیریت و اجراى اپلیکیشن ها را روى یک مرکز داده همانند لپ تاپ انجام دهد.

۱۴) Dash

“دَش” یک شبکه مالى بر اساس بلاکچین است که امکان تراکنشهاى مالى با حفظ حریم خصوصى را به کاربر مى دهد. به زبان ساده Dash پول نقد دیجیتالى است، Dash is Digital Cash.

۱۵) BitPay

بیت پىیک پلتفرم براى ایجاد تسهیلات تراکنش هاى مالى تجار است. شرکت BitPay یکى از بزرگترین سیستم هاى دریافت و پرداخت بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

۱۶) ShapeShift.io

شیپشیفت یکى از زیر ساختهاى اساسى در دنیاى ارزهاى رمزنگارى است. این پلتفرم به کاربران اجازه میدهد که بتوانند ارزهاى مختلف را به سرعت با یکدیگر مبادله کنند.

۱۷) Bittrex

بیترکس نیز یک اکسچنج براى کریپتوکارنسى ها است که توانسته است بخش مهمى از بازار را به خود اختصاص دهد.

۱۸) Factom

فکتوم اطلاعات را بصورت غیرمتمرکز ثبت و ذخیره مى کند. این شرکت با استفاده از تکنولوژى بلاکچین اقدام به ثبت قراردادهاى هوشمند، دارایى هاى دیجیتالى و پایگاه داده یکپارچه مى کند.

۱۹) ۲۱

۲۱  به کاربران کمک می کند تا بتوانند بر روى دستگاه هاى خود مانند لپ تاپ، موبایل و آیپد، بیت کوین دریافت کنند. این شرکت با ساخت تراشه هاى کوچک و نصب آسان به کاربران اجازه میدهد که بتوانند بر روى هر گونه دستگاه دیجیتالى که به اینترنت متصل مى شود کار ماینینگ (استخراج) بیت کوین را انجام دهند.

۲۰) Boost VC

Boost VC یک شرکت سرمایه گذارى و حمایت از شرکتها و استارتاپ هاى مختلف در زمینه بلاکچین است. این شرکت دو بار در سال با انتخاب ٢٠ شرکت اقدام به سرمایه گذارى و ارائه خدماتى از قبیل دفتر، تکنسین و مشاوره به این شرکتها مى نماید.

اگر از علاقه مندان اخبار فناوری اطلاعات بخصوص بلاک چین هستید میتوانید ما را در تلگرام , فیسبوک و توییتر دنبال کنید.

منبع 

https://coiniran.com/?p=3235
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x