ایستگاه خبر

قرار داد های آتی CME برای شروع مبادلات بیتکوین در دسامبر ۲۰۱۷

امروز Terry Duffy مدیر مرکز مبادلات شیکاگو (CME)، تایید کرد که معاملات بیتکوین در دومین هفته دسامبر ۲۰۱۷، انجام خواهد شد، حتی در صورتی که برای افزایش ظرفیت در طول زمان نوسان، نیاز به بستن مارکت باشد.

این خبر در تاریخ ۱۳ نوامبر در اکانت توئیتر Whalepool، منتشر شد.
بازار معاملات آینده بیتکوین نظر سرمایه گذاران سازمانی را به سوی خود جلب خواهد کرد

زمانی کهDuffy در حال بحث، در مورد ویژگی های جدید معاملات آینده بیتکوین درCNBC بود، مجری برنامه سعی داشت واقعیت کم شدن ارزش بیتکوین را به واسطه شمار زیاد سرمایه گذاران، در بازارهای آینده مهم جلوه دهد.

زمان زیادی برای پیشرفت این پروژه صرف شده است، اما نگاه Duffy به این موضوع منفی نیست؛ و در مورد نقش CME در جهت ساختن بستری برای مدیریت ریسک گفت:
“من به اینجا نیامده ام که قیمت محصولات را پیش بینی کنم؛ وظیفه من نحوه مدیریت ریسک است… فکر می کنم در خلال هفته دوم دسامبر لیست قرارداد های ما برای انجام معاملات آماده و قابل مشاهده باشد.”

با در نظر گرفتن ظرفیت معاملات آینده بیتکوین درCME ، ویژگی “توقف جریان” برای کنترل نواسانات در محدوده ۲۰ درصد مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که نواسانات از این میزان بگذرد مبادلات برای مدت کوتاهی متوقف می شود.

تکرار چنین نوساتی می تواند به این معنی باشد که زمان توقف در مبادلات بیتکوین، بیشتر از زمان توقف مبادلات سایر اقلام مارکت است که معمولا چند ثانیه طول می کشد وDuffy معتقد است از این ویژگی می توان برای ارتقاع دادن شکل بازار استفاده کرد.
در حال حاضر زمانی که مبادلات به سرعت در جریان است، ما آنها را به مدت یک میکروثانیه و یا یک دقیقه متوقف می کنیم. با این ویژگی، روند نزولی بسیار بیشتر از روند صعودی مارکت خواهد بود. بنابراین حتی با در نظر گرفتن محدودیت های روزانه، سرعت عملکردی خواهیم داشت که می تواند معاملات بازار بیتکوین را برای یک ساعت متوقف کند. در نتیجه معاملات بازار انسجام بیشتری خواهد داشت.

آیا نوسانات بیتکوین می تواند یک مشکل باشد؟
علی رغم استفاده وی از این محصول به عنوان ابزاری برای مدیریت ریسک، به دلیل نگرانی سهامداران از خطر نوسانات شدید بیتکوین، معاملات کمتری صورت می پذیرد. علاوه بر این ممکن است حتی اقدامات حفاظتی مورد استفاده، ناخوشایند به نظر برسد. به عنوان مثال می توان به توئیت زیر اشاره کرد:
با وارد شدن به این منطقه پرخطر، نباید به آنها اجازه داد که از روند عادی معاملات جلوگیری کنند.

Double Tops (@2xtops) – ۱۳ نوامبر ۲۰۱۷
هرچند Duffy سریعا اشاره کرد کهCME از این محافظ برای مبادله این محصول “مثل محصولات دیگر” استفاده خواهد کرد. وی در پاسخ خود برای توقفی که در روند مبادله انجام خواهد شد، گفت: “در صورتی که تشخیص دهیم محصولی در پستی و بلندی های راه در حال خارج شدن از مسیر عادی ست، با مطابقت دادن قیمت ها، آنها را در یک مسیر همسو قرار خواهیم داد. برداشت امروز ما از قوانین، به این صورت است.”

Source

https://coiniran.com/?p=15829
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x