ایستگاه خبر

فهرستی از جوامع بیتکوین مخالف Segwit2x در اقصی نقاط جهان

قرار است فورک سخت Segwit2x که در توافقنامه نیویورک به تصویب رسید، طی دو هفتۀ آینده اجرایی شود. در صورت استفادۀ تمامی مهره های کلیدی اکوسیستم بیتکوین از این فناوری (کیف پول ها، گره ها و… )، سایز بلاک ها بزرگ تر شده و در نتیجه تراکنش های بیشتری در هر بلاک و در کل شبکه بلاکچین بیتکوین انجام می شود. ولی در صورت عدم استقبال، این فناوری می تواند منجر به ایجاد یک بلاکچین اختصاصی و رمزارزی منحصر به فرد شده و از بیتکوین کاملا مجزا شود. در بین امضا کنندگان این قرارداد، فهرستی از بزرگ ترین استارتاپ ها و استخرهای استحراج بیتکوین مشاهده می شود. ولی به نظر می رسد به غیر از آنها، اکثر جوامع بیتکوینی در سراسر جهان، از جمله بسیاری از توسعه دهندگان، شرکت ها، استخرهای استخراج و سایت های حرفه ای داد و ستد با نسخه دومِ  فناوری Segwit یعنی segwit2x میانۀ خوبی ندارند و در حال حاضر، یک فهرست رو به رشد از جوامع بین المللی بیتکوین، در حال انتشار بیانیه های عمومی بر ضد فورک سخت SegWit2x می باشند.  این موضوع همچنین در نظر سنجی های عمومی نیز کاملا مشهود است.

مروری بر تعدادی از جوامع مخالف Segwit2x

 

جامعه  بیتکوین سئول ( کره جنوبی )

در ۱۲ اکتبر سال ۲۰۱۷، مجمع میتینگ های بیتکوین سئول – از بزرگترین و با سابقه ترین میتینگ های بیتکوین در کره جنوبی با بیش از ۱۷۰۰ عضو – اولین انجمنی بود که بیانیه ای در مخالفتِ سرسختانه با SegWit2x منتشر نمود.

در این بیانیه، بر نحوه انجام توافقنامه Segwit2x تأکید و ادعا می شود که تغییرات مرتبط با پروتکل بهبود بیتکوین (BIP)، در جلسه ای عمومی بین سران حوزه های فعال در اکوسیستم بیتکوین تایید شده است،  در حالی که SegWit2x تنها از طریق توافقنامه نیویورک و در یک جلسه خصوصی با حضور ۱۲ نفر از روسای شرکت های فعال در حوزه بیتکوین مورد تایید قرار گرفته است. جلسه ای که نیازمند دعوتنامه مخصوص بود.

جامعه بیتکوین سئول عنوان کرد:

اگر گروه خاصی از مدیران شرکت ها و سرمایه گذاران، بدون در نظر گرفتن مصلحت جامعه جهانی بیتکوین، بتوانند درباره آینده آن تصمیم گیری کنند، ماهیت غیر متمرکز بودن بیتکوین را زیر سوال می برند. حتی اگر از دید خودشان نیت پاکی داشته باشند. پروتکل Segwit2x به دلیل عدم تضمین تایید نشدن دوباره تراکنش های قبل و بعد از فورک، دارای ریسک اجرایی بالایی می باشد.

جامعه  بیتکوین مونیخ

در همان روز انتشار بیانیه توسط جامعه بیتکوین کره جنوبی، جامعه بیتکوین مونیخ با بیش از ۲۰۰۰ عضو، بیانیه ای مشابه بر ضد Segwit2x را در شبکه های مجازی منتشر نمود.

در این بیانیه، بیشتر به ابراز مشکلات و نگرانی های فنی این ِفورک سخت پرداخته شد، که نمونه ای از آن عبارت است از دو برابر شدن مجدد و شتاب زدۀ اندازه بلوک ها پس از SegWit  و امکان متمرکز شدن بخشی از استخراج بیتکوین، فرایندی که پیش از این کاملا به صورت غیر متمرکز انجام می شد. همچنین از دید آنها،  یک فورک سخت نیاز به بسترسازی و زمان بیشتری داشته و همچنین باید ویژگی های بسیار عمده تری را بهبود بخشد که در Segwit2x مشاهده نمی شود. پس به نظر آنها هنوز هم پروژه Bitcoin Core، تنها کلاینت واقعی بیتکوین به شمار می رود.

جامعه  بیتکوین برزیل و آرژانتین

بزرگترین جامعه بیتکوین جهان، طولانی ترین بیانیه را که حاصل تلاش تعداد کثیری از کاربران و شرکت های برزیلی و آرژانتینی بوده، در ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۷ منتشر و نگرانی های عمیق خود را از دیدِ فنی اعلام کردند. تاکید آنها بیشتر حول این محور بود که در تصمیم گیری برای تایید SegWit2x ، تنها افراد اندکی با گرایش های سیاسی خاص و در جهت منافع خود حضور داشته اند و این امر بر خلاف ماهیت غیر متمرکز بیتکوین است.

جامعه  بیتکوین اسرائیل

جامعه بیتکوین اسرائیل یک سازمان غیر انتفاعی با عضویت آزاد برای عموم بوده که بیتکوین و فناوری های مشابه را در اسرائیل ترویج می دهد. در ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۷، این انجمن اعلامیه خود در مورد فورک سخت SegWit2x را با دیدگاهی متفاوت از دیگر جوامع منتشر و اعلام کرد :

“جامعه بیتکوین اسرائیل از حق هر فرد یا نهادی برای فورک بیتکوین و ایجاد یک رمزارز جدید حمایت می کند.” که این به ظاهر نشان دهنده موافقت آنها با SegWit2x می باشد، ولی در بخش دیگری اشاره شد :

“چنین فورک سخت و تغییر بنیادی ای در پروتکل بیتکوین، نیازمند کسب رضایت از تمامی فعالان این حوزه بوده که هنوز چنین توافقی در جامعه بیتکوین در رابطه با Segwit2x وجود ندارد. به همین دلیل حتی ارز حاصله از این فورک را نمی توان بیتکوین نامید، بلکه باید بر اساس توافق جوامع مختلف بیتکوین، Bitcoin2x ، SegWit2x coins ، BT2 ، B2X ، S2X و یا با اصطلاحی دیگر نامگذاری شود.”

جامعه  بیتکوین هنگ کنگ/انجمن بیتکوین هنگ کنگ

انجمن بیتکوین هنگ کنگ و به طور کلی تر، جامعه  بیتکوین هنگ کنگ که متشکل از تعدادی از شرکت های مبلغ بیتکوین در هنگ کنگ است نیز طی بیانیه ای در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷، مخالفت خود را با SegWit2x اعلام کرد. علاوه بر ضعف های امنیتیِ تایید دوباره تراکنش ها قبل و بعد از این فورک، به موضوع عدم تفاهم جمعی بین جوامع مختلف بیتکوین در این رابطه اشاره کرده و انجام این فورک را بدون توافق عمومی کاملا غلط ارزیابی کردند. آنها با استناد به دلایل اشاره شده، SegWit2x را به ضرر اکوسیستم بیتکوین دانستند.

جامعه بیتکوین ایتالیا

این جامعه، دربرگیرندۀ شرکت ها، میتینگ ها، لابی ها و سایر سازمان های مرتبط با بیتکوین در کشور، در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷  با استناد به تحقیقات انجام شده توسط پژوهشکده تحقیقات بلاکچینی BHB، بیانیه ای بر ضد SegWit2x منتشر کرده و آن را اقدامی در جهت سلطه سیاسیون بر اکوسیستم غیرمتمرکز بیتکوین تلقی کردند.

در این بیانیه اعلام شده است:

“اپوزیسیون ما شدیدا  مخالف هر گونه اقدام این چنینی ست که منجر به سردرگمی کاربران و ارائه دهندگان خدمات بیتکوین می شود. به دلیل احتمال تغییر نام یا لوگویِ بیتکوین، تغییر فرمت آدرس والت ها، تغییر ناگهانی در عملکرد بلاکچینِ بیتکوین وعدم امنیت کافی در برابر تایید دوباره تراکنش ها، این فورک می تواند منجر به ضرر مالی بسیاری کاربران و شرکت های ارائه دهنده خدمات بیتکوین گردد.”

جامعه بیتکوین فرانسوی زبان ها

جوامع بیتکوین فرانسوی زبان در ابتکاری با ثبت یک دادخواست در petition.org و جمع آوری امضای بیش از ۱۳۰۰ کاربر، نگرانی خود را با فورک سخت SegWit2x اعلام کردند. آنها از بیانیه سئول الهام گرفته و علاوه بر یادآوری مشکلات امنیتی و تکنیکی، بر چگونگی توافق این فورک در پشت درهای بسته و توسط افراد معدودی تاکید کردند. همچنین در این بیانیه پیشنهاد قطع همکاری با شرکت های ارائه دهنده خدمات حمایت کننده از SegWit2x نیز مطرح و پیشنهاد شده است که به جای آنها با شرکت های جایگزین دیگری همکاری شود.

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source

https://coiniran.com/?p=14640
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x