ایستگاه خبر

تغییر الگوهای کسب و کار صرافی های بیتکوین در چین

شیوه کارکرد برخی از برترین صرافی های بیتکوین در کشور چین، در پی سختگیری های قانونگذاران این کشور، به روش تبادل مستقیم بین کاربران (OTC) تغییر پیدا کرد.

(مبادله به روش over-the-counter که به اختصار OTC نامیده می شود، به تبادلی گفته می شود که مستقیما بین افراد طرف معامله صورت می گیرد و صرافی نقشی در نظارت و تعیین مقررات بین آنها نخواهد داشت. ریسک مرتبط با این روش تبادل، به علت عدم شفافیت قیمت محصول در لحظه، زیاد است.)

بر اساس اطلاعیه ای که در تاریخ ۳۱ اکتبر منتشر شد، هر دو صرافیOKEx  و Huobi Pro اعلام کرده اند که قصد معرفی پلتفرم های تجاری بدون واسطه (P2P) را دارند. آنها از ارزهای رسمی نظیر واحد ارزی یوآن، به عنوان یک مورد جایگزین برای سرمایه گذاران داخلی رمزارز جهت انجام مبادلات، پشتیبانی می کنند.

 

دو صرافی هنگ کنگی، OKCoin و Huobi که زیرمجموعه صرافی های مرجع خود به نام های OKCoin و Huobi واقع در Beijing بودند، پیش از این از روش تبادل یک کوین در ازای کوینی دیگر استفاده می کردند. اکنون آنها قصد دارند با ترکیبی از ساختار تجاری موجود و روش تبادل مستقیم (P2P) این الگو را تغییر دهند.

طبق گزارش OKEx، در حال حاضر یوآن تنها ارز کلاسیک (رسمی) است که در بستر مبادلات مستقیم (P2P) قابل استفاده است. بنابراین بعد از اعمال منع قانونی جدید، تقاضا از سوی سرمایه گذاران چینی افزایش یافته است.

Lennix Lai، مدیر مالی صرافی OKEx اعلام کرد که از زمان اجرای این پلتفرم در تاریخ اول نوامبر، تعداد ۸۰۰۰ حساب اعتباری جهت ثبت نام سرویس جدید راه اندازی شده است.

Lin Li، مدیرعامل صرافی Huobi در آخرین اظهار نظر خود گفته است که این صرافی در خلال اجرای پلتفرم تبادل مستقیم، به دنبال توسعه تجارت خارجی خود نیز می باشد. هم اکنون این صرافی در حال راه اندازی یک پلتفرم تبادل مالی در کره جنوبی با هدف رقابت با بازارهای محلی همچون Bithumb می باشد. اخبار ماه اخیر حاکی از روند رو به رشد بازرسی قانونگذاران چینی است. ای روند باعث تعلیق کلیه سفارشات از لیست سفارش صرافی های بزرگ این کشور همچون OKCoin، Huobi، BTC China و ViaBTC در مقابل ارز رسمی کشور (یوآن) شده است.

 

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source

https://coiniran.com/?p=14795
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x