ایستگاه خبر

استارتاپی که به ۲میلیارد انسان محروم از بانک، ۱۰دلار می دهد

بیش از ۲میلیارد نفر در دنیا به موسسات مالی سنتی که بتواند به آن ها خدمات مالی مدرن ارائه کند دسترسی ندارند. از آنجایی که این موسسات به این افراد دسترسی ندارند، باعث می شود که آنها مجبور باشند داد و ستدهای خود را از طریق یادداشت ها و سکه ها انجام دهند. علاوه بر این، بر اساس برآورد بانک جهانی، در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در جهان وجود داشتند که هیچ گونه مدرک شناسایی نداشتند. در نتیجه حتی اگر موسسات مالی در منطقه زندگی این افراد وجود داشته باشد، آنها قادر به استفاده از خدمات این موسسات نخواهند بود.

Humaniq پروژه ای بر پایه بلاک چین است که به افراد “بدون بانک” (کسانی که به موسسات مالی دسترسی ندارند یا به دلیل نداشتن کارت شناسایی قادر به استفاده از آنها نیستند) امکان دسترسی به خدمات مالی مدرن را می دهد. تنها چیزی که این افراد به آن احتیاج دارند یک تلفن هوشمندِ دارای دوربین و دسترسی به اینترنت است. با توجه اسناد معرفی Humaniq، هدف این گروه  وارد کردن ۲.۵ میلیارد انسان به اقتصاد جهانی و قدرت دادن به آنها است، همچنین یکی از اهداف اصلی Humaniq آن است که امکان رهایی از فقر را به این انسان ها بدهد.

این اهداف از طریق مکانیزم انتشار برابری طلبی انسان ها به دست خواهد آمد؛ که در آن تعداد سکه هایی که یک کاربر می تواند بدست بیاورد محدود است. با این حال برای بدست آوردن (ضرب کردن) سکه به سخت افزاری مخصوص، هزینه های برق و یا کیف پولی پر از سکه احتیاجی نیست. همچنین رابط گرافیکی کاربر (GUI) بر پایه متن نیست بلکه بر پایه یک سری علامت و اشکال ساخته شده تا فهم و استفاده از آن آسان تر باشد.

هر کاربر باید یک روند شناسایی بیومتریک را بگذراند که کمتر از ۲۰ثانیه زمان می برد. برای این شناسایی نیازی به داشتن ایمیل و یا اسناد احراز هویت نیست. هویت هر فرد با دقت از طریق الگوریتم تشخیص چهره تایید می شود. در نتیجه پروسه احراز هویت شامل گرفتن عکس، ضبط فیلم و صدا و ایجاد حرکات چهره انجام می شود. Humaniq از این موضوع با عنوان اثبات چهره (proof-of-face) یاد می کند و بر این باور است که منصفانه ترین سیستم خواهد بود.

پس از عبور از فرایند شناسایی بیومتریک، هر کاربر یک کیف پول Humaniq دریافت می کند. برای باز کردن قفل این کیف پول، کاربر باید از حالت چهره ای استفاده کند که مشابه با آنچه برای فرآیند شناسایی بیومتریک استفاده کرده است باشد. در این کیف پول ها چندین سکه رایگان وجود دارد و برای بدست آوردن سکه های بیشتر، کاربر باید یک نفر دیگر را به این سیستم دعوت کند یا اینکه تراکنش انجام دهد.

ایجاد امکانات جدید

از آنجایی که Humaniq از فرآیند شناسایی بیومتریک استفاده می کند، تنها چیزی که کاربر برای گرفتن سکه های جدید احتیاج دارد یک تلفن هوشمند دارای میکروفن و دوربین جلو است. این سخت افزار چیزی حدود ۱۰الی۱۵ دلار هزینه خواهد داشت، که کاربر می تواند پس از گرفتن سکه های خود این هزینه را جبران کند.

پس از این پروسه، Humaniq به کاربران امکان دسترسی به خدمات مالی از جمله وام، اعتبار و بیمه را می دهد. با دادن امکان دسترسی به این منابع مالی کوچک و خدمات مالی گفته شده به بیش از ۲میلیارد نفر، می توان استانداردهای زندگی در سراسر جهان را به طور قابل توجهی بهبود داد.

دسترسی به این تعداد از افراد در سراسر دنیا کاری بس چالش برانگیز است. برای این کار، Humaniq با شرکت ها و برندهای محلی کار خواهد کرد و در نهایت به یک ارز بالفعل در اقتصادهای نوظهور تبدیل خواهد شد.

مانند بسیاری از ارزها، Humaniq به کسانی که زودتر از این سرویس استفاده کنند کمی بیشتر جایزه می دهد. سازندگان این پروژه ادعا می کنند که پول کافی برای همه کارها را دارند، اما بر این باورند که همه می توانند در این پروژه برای کمک به ساخت ارزی بالفعل که بتواند دنیا را متحد کند سرمایه گذاری کنند.

در ۶آوریل ۲۰۱۷ یک ICO برگزار خواهد شد که به مدت ۲۰روز به طول خواهد انجامید. در طی این ICO گزینه های پرداختی به دو دیجی ارز بزرگ محدود می شود: بیت کوین و اتریوم. با هر اتریوم می توان ۱۰۰۰ عدد HMQ خریداری کرد. در مراحل قبل از شروع ICO، تا به حال ۹۹بیت کوین و بیش از ۳۱۰۰ اتریوم دریافت شده که این یعنی حدود ۳۱۸۲۴۸۱۸ توکن HMQ توزیع شده است.

ایده ی استفاده از این تکنولوژی های پر طرفدار امروزی مثل بلاک چین جهت کمک به رشد و سهولت زندگی افراد محروم، بسیار جالب توجه است. باید دید پروژه هایی از این دست چقدر موفق خواهند بود و سرانجام آنها چه خواهد شد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



Source & Images via cryptocoinsnews

https://coiniran.com/?p=5218
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x