ایستگاه خبر

آیا BitClub اسکم است؟

شبکه Bitclub در آگوست ۲۰۱۴ راه اندازی شد و به سرعت توانست در همان ابتدا ۵۰۰عضو سرمایه گذار (بنیانگذار) جذب کند. bitclub ادعا می کند که استخراج بیتکوین انجام می دهد و کاربران جهت دریافت سهمی از درآمد تولید شده توسط استخر استخراج آن ها، به سرمایه گذاری می پردازند.

 

نحوه کارکرد Bitclub

Bitclub ادعا می کند که یک سیستم نرم افزاری ساخته که کارایی سخت افزارهای استخراج آن ها را بهینه می کند و مدیریت تقسیم سود حاصل از استخراج را بین اعضای شبکه بر عهده دارد.

به عنوان یک عضو این شبکه، کاربر نه تنها از درآمد استخراج سهم دارد، بلکه به ازای معرفی هر عضو جدید به شبکه، کمیسیون دریافت می کند. (مانند سیستم های هرمی)

برای عضویت در BitClub کاربر باید در ابتدا حق عضویتی ۹۹دلاری پرداخت کند و در قدم بعدی باید به یکی از سه استخر استخراج معرفی شده بپیوندد.

استخر استخراج اول: خرید سهمی ۵۰۰دلاری و دریافت درآمد روزانه به مدت ۱۰۰۰روز که بصورت بیتکوین به حساب کاربر ریخته می شود. ۵۰% از درآمد کاربر دوباره در استخر استخراج سرمایه گذاری می شود و سهم کاربر را در استخر افزایش می دهد.

(پرداخت یا عدم پرداخت آن ۵۰% گفته شده که برای سرمایه گذاری مجدد در استخر استفاده می شود، انتخاب کاربر نیست و اجباری می باشد)

استخر استخراج دوم: خرید سهمی ۱۰۰۰دلاری و دریافت درآمد روزانه به مدت ۱۰۰۰روز که بصورت بیتکوین به حساب کاربر ریخته می شود. ۴۰% از درآمد کاربر دوباره در استخر استخراج سرمایه گذاری می شود و سهم کاربر را در استخر افزایش می دهد.

استخر استخراج سوم: خرید سهمی ۲۰۰۰دلاری و دریافت درآمد روزانه به مدت ۱۰۰۰روز که بصورت بیتکوین به حساب کاربر ریخته می شود. ۳۰% از درآمد کاربر دوباره در استخر استخراج سرمایه گذاری می شود و سهم کاربر را در استخر افزایش می دهد.

گزینه ای دیگر نیز وجود دارد که کاربر می تواند سهمی در هر سه استخر با مبلغ ۳۵۰۰دلار خریداری کند و به یک عضو بنیانگذار تبدیل شود.

علاوه بر دریافت درآمد روزانه، همانطور که گفته شد این شبکه به کاربران بابت دعوت کردن افراد دیگری نظیر همکار، خانواده، دوست و یا هر فرد دیگری که بتوانند او را به این شبکه علاقمند کنند کمیسیون و جایزه (bonus) می دهد.

در حال حاضر BitClub به کاربران آمریکایی امکان عضویت نمی دهد و تمام تمرکز خود را بر روی جهان سوم و کشورهای در حال توسعه گذاشته است. به نظر می رسد آفریقای جنوبی هدف اولیه آن ها باشد.

 

صاحب Bitclub

زمانی که این شبکه راه اندازی شد، اعلام کردند همانطور که سازنده بیتکوین ناشناس مانده، کسانی که Bitclub را راه اندازی کردند نیز (عمدا) ناشناس خواهند ماند.

اما در پستی اعلام شده که Russ Medlin بنیانگذار این شبکه است.

از طرف دیگر طبق گزارش Steemit آقای Medlin یک شهروند آمریکایی ست و متهم جنسی نیز شناخته شده است. در ویدیوهای مختلفی که از این فرد منتشر شده و پست های مختلف در اینترنت، این فرد بعنوان صاحب غیر رسمی Bitclub معرفی می شود.

 

آیا Bitclub واقعا استخراج می کند؟

در گزارشی که در سال ۲۰۱۵ در Business Insider آمده نوشته شده که Bitclub سیزدهمین سازمان استخراج بزرگ در دنیاست و ۱٫۳۳% از بیتکوین ها در روز توسط این شبکه استخراج می شود.

طی محاسباتی که در این مقاله (در جولای ۲۰۱۶) آمده، نوشته شده که روزانه ۳۶۰۰ بیتکوین ساخته می شود (که بعد از نصف شدن پاداش، به ۱۸۰۰ تقلیل یافت). پس طبق گزارش Business Insider و با در نظر گرفتن سهم ۱٫۳۳درصدی Bitclub از استخراج روزانه بیتکوین، این شبکه در سال ۲۰۱۵ می بایست روزی ۴۷بیتکوین استخراج کند (۱٫۳۳% از ۳۶۰۰بیتکوین). اینکه آیا ۴۷بیتکوین برای پرداخت به کاربران کافیست یا نه موضوعی ست که به دلیل کمبود اطلاعات از نحوه محاسبات داخلی این شبکه نمی توان از آن مطمئن بود. اما با در نظر گرفتن ۴۷بیتکوین (که بعد از نصف شدن به ۲۳٫۵ تقلیل یافت) به نظر می رسد که استخراج بیتکوین Bitclub سودآور نیست، چرا که باید هزینه های نگهداری، برق، کرایه و بسیاری مسائل دیگر را نیز در نظر گرفت و به خاطر داشته باشید که این ۲۳٫۵بیتکوین باید بین ۱۷هزار عضو شبکه Bitclub نیز تقسیم شود.

طبق راهنمای شبکه Bitclub، اگر استخراج سودآور نباشد، صاحبان یا مدیران Bitclub مسئولیتی نخواهند داشت چرا که همانطور که در راهنما آمده، به کاربران قولی برای سود حاصل از استخراج داده نشده است. این بدان معناست که اگر کاربری پول خود را از دست بدهد نمی تواند از کسی بابت این موضوع شکایت کند چرا که مدیران Bitclub صراحتا اعلام کرده اند که اطمینانی از اینکه استخراج سودآور باشد یا نه ندارند.

 

فعالیت اصلی Bitclub

اما سوال اینجاست که چرا کسی باید این مقدار از پول را برای ایجاد مرکز استخراج بیتکوین هزینه کند در صورتی که می داند شانس بدست آوردن پول از آن بسیار کم است؟  جواب روشن است؛ استخراج بیتکوین فعالیت اصلی Bitclub نیست.

فعالیت اصلی آن ها بازاریابی چندسطحی (هرمی) است؛ روشی برای جذب نیروی بیشتر و ساخت گروه های مختلف به منظور دریافت پول بیشتر از اعضای گروه. استخراج بیتکوین تنها جنبه نمایشی دارد تا از این طریق بتوانند در مقابل مقامات دولتی از خود دفاع کنند و افرادی که بیتکوین را می شناسند (اما از نحوه دقیق استخراج این ارز رمزنگاری شده آگاهی ندارند) به خود جذب کنند.

فردی که در یکی از میتینگ های Bitclub شرکت کرده ادعا می کند که پس از حضور در آن میتینگ از اسکم بودن آن مطمئن شده است. او می گوید ۵۵درصد از این میتینگ به توضیح بیتکوین و استخراج آن به اعضای جدید صرف شد، ۵درصد به نحوه عضویت در Bitclub  و استخراج آن و بقیه صرف توضیح برنامه های پاداش دهی ریفرال شد. مشخص است که مقدار زیادی از پول هایی که برای خرید سهم (تجهیزات سخت افزاری) در Bitclub اختصاص داده شده برای کمیسیون های ریفرال و پرداخت جوایز تعلق می گیرد. او در ادامه می گوید که آن ها اعلام کردند که اگر به اندازه کافی انگیزه داشته باشید می توانید تنها با جذب خانواده، دوستان یا سایر آشنایان، ماهانه ۲۳هزار دلار دریافت کنید. این کمیسیون ۲۳هزار دلاری از استخراج بیتکوین های جدید بدست نمی آید، از حق عضویت اعضای جدیدی که به شبکه می پیوندند بدست خواهد آمد. پرداخت به اعضای قدیمی تر با استفاده از پولی که از طریق اعضای جدید بدست می آید تعریفی از پونزی اسکم است.

در پونزی اسکم ها “محصول” خاصی تولید نمی شود. Bitclub ادعا می کند که محصول آن ها استخراج است و مشارکت کنندگان (اعضا) بخشی از سخت افزار استخراج را برای خود خواهند داشت. البته مشارکت کنندگان اجازه ندارند بدانند که چه سخت افزاری خریداری می شود و یا سخت افزاری که برای آن ها خریداری شده در کجا قرار دارد و یا حتی به چه شرکت و یا فردی پول پرداخت می کنند.

 

آیا از طریق شبکه BitClub می توان درآمد کسب کرد؟

هر فردی می تواند از این طریق کسب درآمد کند، اما این پول از طریق استخراج بیتکوین های جدید نیست، بلکه از طریق آوردن اعضای جدید یا به عبارتی قربانی های جدید به شبکه است.

از طرفی بازگشت سرمایه یا ROI در این شبکه نزدیک به صفر است. اگر با ۵۰۰دلار به استخر استخراج اول بپیوندید، ۵۰% از سهم خود را از استخر دریافت می کنید. همانطور که گفته شد، مابقی سهم کاربر صرف ” سرمایه گذاری در فرآبند استخراج و خرید سهم استخراج بیشتر” می شود.با احتساب ۹۹دلار حق عضویت و با در نظر گرفتن اینکه کاربر تنها ۵۰% از سهم خود را دریافت می کند، پس او باید روزانه حداقل ۱٫۲دلار درآمد داشته باشد (که با دریافت نصف آن بصورت روزانه) بعد از ۱۰۰۰روز سرمایه اولیه اش بازگردد. این عدد (درآمد روزانه) طبق گفته نویسنده مقاله ای در steemit معادل ۰٫۳۴دلار است که یعنی بازگشت سرمایه بیش از ۹سال زمان خواهد برد.



دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.



 

https://coiniran.com/?p=8101
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Bahram
Bahram
5 سال قبل

هیچکدام از آمار و ارقام ارائه شده از طرف نگارنده صحیح نیست و یا خواسته خودشو مطرح کنه یا نتورکر بیزنس های دیگه است و کمپانی قدرتمند بیت کلاب که کاملا شفاف و قابل رویت در سایت بلاکچین هستش رو رقیبی برای خودشون میبینند . اینم اضافه کنم که هیچ کمپانی حتی قادر به نزدیک شدن به رقم سرمایه و تعداد دستگاهها و یا پرداختی به اعضای این کمپانی نیست . کافیست به سایت بلاکچین مراجعه کنید و یا در سایتهای معتبر در زمینه ماینینگ بیتکوین سرچ کنید تام این کمپانی و سوابق این کمپانی از روز اول تا به امروز موجود است . اینا افراد یا نمی‌دونن شرایط ماینینگ چی هستش یا سوادش رو ندارن یا …..

علیرضا
علیرضا
5 سال قبل

این اطلاعات درست نیست… پرداخت بخشی از ماینینگ به هیچ وجه اجباری نیست و کاملا اختیاری و از ۱۰٪ الی ۹۰٪ اختیاریست و کاربر میتواند روی صفر تنظیم و هیچی دوباره پرداخت نداشته باشد.
درباره موارد دیگر نیز تماما شایعاتیست که در سالهای ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۶ درباره بیت کلاب عنوان شده و کاملا بی اساس است.
لطفا اول اطلاعات بدست بیاورید و بعد از بررسی دقیق اعلام کنید و صرفا کپی نکنید.

جکی
جکی
6 سال قبل

اینا کلاهبردارن، من در سایت های pb mining و Clud service کلی سرمایه و وقت گذاشتم، ولی کلاهبردار در اومدن

دکمه بازگشت به بالا
3
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x