ایستگاه خبر

ورود هوش مصنوعی به تجارت رمزنگاری

همزمان با هجوم صندوق های  سرمایه گذاری (Hedge Funds: صندوق هایی جهت جمع اوری پول از سرمایه گذاران و سپس سرمایه گذاری طبق یک استراتژی از پیش تعریف شده توسط مدیریت صندوق)  برای ورود به فضای رمزارز، دیدگاه ما نیز نسبت به دورنمای سرمایه گذاری خرد در رمزارز بطور اساسی تغییر می کند.

Marcel Chuo از News.Bitcoin.com، به گفتگو با Guy Zyskind مدیرعامل Enigma  درباره چگونگی کمک تیم او به این صندوق ها با بکار گیریِ هوش مصنوعی و ربات های (bot) خودکار تجارت (Trading) برای ورود به فضای رمزنگاری، نشسته است. Guy به تشریح این ابتکاراساسی و بحث پیرامون نحوه آمادگی جامعه برای ظهور AI (هوش مصنوعی)  در تجارت رمزنگاری شده پرداخت.

 

هجوم صندوق های سرمایه گذاری به رمزنگاری

برای درک وسعت بکارگیری هوش مصنوعی در صندوق های سرمایه گذاری، فقط کافیست تا به آمارها نگاه کنیم. AI  برای جایگزینی ۹۰.۰۰۰ شغل مدیریتی و ۴۵.۰۰۰ شغل فروش و تجارت تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است. برخی از این صندوق های معروف که شروع به بکارگیری هوش مصنوعی  در تجارت خود کرده اند، Renaissance Technologies، Two Sigmaو Bridgewater Associates می باشند.

صندوق های سرمایه گذاری که کارکنان انسانی خود را با هوش مصنوعی جایگزین کرده اند، از همتایان سنتی خود بسیار بهتر عمل می کنند. در واقع، Renaissance Technologies، یکی از صندوق های با بیشترین وابستگی به AI، یک Medallion Fund دارد که در سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ بازده مثبتی بین ۲۰ تا ۹۸ درصد داشته است. در طول بحران مالی  سال های۲۰۰۷-۲۰۰۸، Medallion Fund بازده سالیانه بترتیب ۸۵.۸ و ۹۸.۲ درصدی را به خود اختصاص داد. این ها بازده چشمگیر و قابل توجهی برای بازار مالی با خواب سرمایه (legacy financial market) هستند.

از آنجاییکه AI بر صنعت صندوق های سرمایه گذاری درسیستم legacy financial در حال تسلط است، هجوم این صندوق ها به سمت فضای رمزارز، ورود فناوری تجارت AI در بازار های رمزنگاری را غیر قابل اجتناب کرد. برای درک هرچه بیشتر این پدیده، من مصاحبه ای با Guy Zyskind داشته ام.

 

مصاحبه با Guy Zyskind

Marcel: News.Bitcoin.com به تازگی مقاله ای را منتشر کرده که در آن به تفصیل شرح داده است که درحال حاضر ۱۲۴ صندوق سرمایه گذاری جدید به طور اختصاصی به رمزارزها پرداخته اند. تنها دو ماه پیش، Business Insider نیز مقاله ای با نگاه به ۵۰ صندوق فعال در این نوع ارز را منتشر کرد، اما توسعه Catalyst (عامل واسطه یک توسعه و پیشرفت) نشان می دهد  که این صندوق ها نمی توانند یکباره وارد این تجارت بشوند، و آنها باید پیش از ورود به این عرصه، راهبرد شرایط تجارت را شبیه سازی کرده و آن را مورد آزمایش قرار دهند. آیا می توانید کمی این موضوع را برای ما روشن کنید؟

Guy: درک پیشینه بازارهای سهام برای فهمیدن اینکه چگونه بازارهای رمزنگاری تکامل خواهند یافت، مهم است. پانزده سال پیش، بازارهای مالی دارای پیچیدگی کمتری بودند و شما  شاهد سوداگرانی  از هر طیف بودید. معامله گران، سهام را می خریدند وبا خرید وفروش آن در بازه های زمانی به سود می رسیدند که این امر تا حدی زیادی رایج بود. اما اکنون دادوستد توسط کامپیوترها و فرآیند داده های ماشین و نه توسط سوداگران اجرا می شود. صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای مالی امروز عمدتا از الگوریتم ها و تجارت کمیتی استفاده می کنند. ما می خواهیم شاهد تکامل بازارهای رمزنگاری در همین جهت باشیم، اما باید بدانیم که رمزنگاری ۱۰ برابر سریعتر از آنچه که در بازارهای سهام سنتی شاهدش بودیم، تکامل خواهد یافت.

Marcel: چه چهارچوب زمانی را برای یک صندوق سرمایه گذاری که در تلاش برای ورود به تجارت رمزنگاری شده با استفاده از AI و روبات می باشد را متصور هستید؟

Guy: بستگی دارد. اگر این صندوق ها بخواهند پیش از ورود به این عرصه با ساخت پلتفرم خود، به آزمایش راهبرد های تجاری  بپردازند، ۳ ماه زمان می برد تا به نتیجه برسند. اگر این صندوق ها، رمزنگاری را همانند آنچه که ۱۵  سال قبل در بازارهای سنتی مالی انجام می دادند مبادله کنند، وقوع این امر بلادرنگ و آنی خواهد بود. اما بیشتر آنها با این روش قدیمی کار نمی کنند. هدف پلتفرم ما یعنی Catalyst، کمک به این صندوق ها در صرفه جویی  در زمان جمع آوری داده ها است. بنابراین صندوقهای سرمایه گذاری، Catalyst را دانلود، آن را نصب، تجارت را شبیه سازی، و پس از دریافت نتایج درعرض چند دقیقه، بلافاصله می توانند تجارت آنلاین خود را به راه بیاندازند. زمانبرترین بخش این فرآیند،  توسعه راهبردهای تجاری خواهد بود، البته  شناسایی این راهبردهای مؤثر، ماهیت وجودی این شرکتها ست.

Marcel: به امروز برگردیم، یعنی زمانی که شما قادر به داوری و ارزیابی کوین ها در میان صرافی های مختلف هستید. زمانی که تجارت خودکار روبات پا به عرصه گذاشت، تقریبا انجام این کار برای سرمایه گذاران خرد غیرممکن شد. فکر می کنید AI وتجارت خودکار ربات ها چطور و چگونه بازارهای رمزنگاری شده را برای این سرمایه گذاران تغییر خواهند داد؟

Guy: این هم خوب است و هم بد. قسمت خوب آن در این است که تجارت خرد و متوالی، شگفتی هایی را در ارائه نقدینگی (تبدیل به پول شدن)  به بازارهای سهام انجام داده است.  امروزه یکی از بزرگترین مشکلات موجود در بازار رمزنگاری، نقد نشدن آن، به ویژه برای کوین های کم سرمایه است. باب کردن ربات ها موجب افزایش نقد پذیری می شود. سرمایه گذاران خرد قادربه دادوستد راحت تر بوده و بازار نیز متاثر از معاملات کوچک (وابسته به بازارهای سهام) نخواهد بود.

نکته بد این است که سرمایه گذاران خرد برای باقی ماندن در این رقابت باید هرچه بیشتر خبره و ماهر باشند، به ویژه زمانی که در حال رقابت با یک AI دادوستد می کنند. آنها می بایست خود را با شرایط تطبیق بدهند، و یا  باید عقب نشینی کرده و از میان بروند. آنها باید  کمی بیشتر در این بازی تجارت شرکت کنند و تصمیم های بیشتری بر اساس داده ها بگیرند.

Marcel: به نظر می رسد که AI و این ربات ها، نوسانات روزانه کوین ها را نیز کاهش می دهند.

Guy: بسیاری از نوسانات روزانه از سفته بازی ها ناشی می شود و کاهش آن چیز خوبی است.

 

انسان دربرابر ماشین

Marcel: Makoto، یکی از توسعه دهندگان هسته اولیه NEM به من گفت، “مردم همیشه فکر می کنند چون AI یک انسان را در چیزی مثل Go ( نام یک بازی استراتژیک دونفره به منظور اشغال قلمروهای وسیعتر) یا در بازارهای تجارت رمزنگاری شده شکست میدهد، پس ماشینی است که انسان را نیز به شکست می کشاند. اما اینطور نیست، این تقریبا کل تیم توسعه نرم افزار است که یک ذات انسانی را از دور خارج می کند.” به عنوان یک شرکتی که AI خودتان را توسعه می دهید، شما چه نظری در این رابطه دارید؟

Guy: من این گفته را می پسندم، تفکر بسیار جالبی است و اضافه می کنم، در مقایسه یک هوش مصنوعی با یک انسان، AI ترکیب مجموع تمام تجربیات بسیاری از انسانهای متفاوت و نه فقط تیم توسعه دهنده آن است. داده ها، تجربه، و خرد جمعیِ انبوهی از مردم، بسیار راحت توسط ماشین فراگیری شده و پس از آن در گود مبارزه با یک متخصص انسانی قرار می گیرد. از این رو نیمی از گفته های Makoto درست است، این ماشین است که انسان را شکست می دهد، اما ماشینی  که از خرد جمعی آحاد مردم بهره برده و آموخته است.

 

 

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به Coiniran نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود.

source & iamge

https://coiniran.com/?p=15761
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زراره
زراره
6 سال قبل

ممنون از دقت نظر شما
حتما در در انتشار این مقالات تلاش خواهیم کرد.
با تشکر.

محمد
محمد
6 سال قبل

لطفا درباره

قرار دادهای هوشمند اسمارت کنتراکت ها (Smart Contract) ها , و بلاکچین های هوشمند (Smart Blockchain) مقالات و تحلیل های بیشتری در این خصوص در سایت قرار دهی

باتشکر

دکمه بازگشت به بالا
2
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x