ایستگاه خبر

تب بیتکوین به بازار معاملات ملکی ایران رسید!

در طی سالیان اخیر بازار معاملات بیتکوین، اولین رمز ارز معرفی شده به جهانیان، به طور چشمگیری در سراسر دنیا رشد و پیشرفت داشته. امروزه علاقمندان به دنیای رمز ارزها در سطوح و حوزه های مختلف اقدام به انجام معاملات با بیتکوین می نمایند.
اخیرا در ایران نیز استفاده از بیتکوین به عنوان یک روش پرداخت، در میان علاقمندان به آن گسترش یافته که یکی از دلایل آن می تواند رشد سریع ارزش این بیتکوین در بازار های بین المللی باشد.
اگرچه هنوز قانون مشخصی در مورد استفاده و آینده این رمز ارز تعیین نشده اما افکار عمومی استخراج و نگهداری بیتکوین را گُلد راش (Gold rush) قرن بیست و یکم می داند. گلد راش عبارت است از پخش خبر کشف یک معدن طلای جدید که مصادف شد با یورش کارگران معدن برای بدست آوردن ثروتی که محدود بود.
به تعبیر طرفداران بیتکوین شاید بتوان اینطور گفت: گلد راش قرن بیست یکم عبارت است از پخش خبر کشف یک بلاکچین جدید که مصادف است با یورش کاربران و ماینر ها در جهت بدست آوردن ثروتی محدود‌.

این دیدگاه موجب گشته تا افراد به بیتکوین به عنوان یک ذخیره ارزشِ در حال رشد روی آورند. ذخیره ارزشی که تا کنون عناوین و ماهیت های دیگری نیز داشته؛ از قبیل زمین، طلا، سهام و غیره که بیتکوین به واسطه تکنولوژی نوین نهفته در دل آن، نسبت به تمامی آن ها برتری دارد. در میان برتری های این رمز ارز نوپدید میتوان به مواردی همچون سهولت در جابجایی، عدم نیاز به اعتماد و بدون مرز بودن آن اشاره کرد.

تمام این مزایای غیر قابل چشم پوشی، از دیگر دلایل استفاده از بیتکوین به عنوان روشی برای پرداخت در میان کاربران ایرانی است. چندی پیش یکی از علاقمندان ایرانی بیتکوین، در اقدامی بی سابقه ملک شخصی خود را واقع در شمال ایران در ازای دریافت بیتکوین به فروش گذاشت که استقبال خوبی را در بر داشت. این ملک سوپر لوکس که در استان مازندران واقع شده متراژی معادل ۳۰۰ متر مربع دارد و در معماری آن از نقوش ایرانی شمسه الهام گرفته شده است.

از نظر شما بیتکوین در قدم بعدی به کدام یک از بازار های دیگر در ایران راه خواهد یافت؟

https://coiniran.com/?p=7155
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x