ایستگاه خبر

غول صنعت هوافضا یک موتور جست‌وجوی بلاک چینی برای داده‌های قطعات ناوگان هوایی توسعه می‌دهد

هانی‌ول، غول صنعت هوافضا درصدد است از سامانه‌ای بلاک چینی برای نظم‌دهی به نگه‌داری مستندات مربوط به خدمات و قطعات ناوگان هوایی خود استفاده کند.

هانی‌ول اینترنشنال دست به توسعه یک سامانه مبتنی بر بلاک چین زده که می‌تواند مسائل پیچیده مرتبط با مستندسازی و ذخیره داده‌های مربوط به صنعت هوانوردی را حل‌وفصل کند.

همچنین گودایرکت ترد، یکی از شرکت‌های فرعی تابعه هانی‌ول اعلام کرده که داده‌های مربوط به فرایندهای تولید هواپیما را در یک سامانه بلاک چینی درج می‌کند. این کار به مشتریان هانی‌ول امکان می‌دهد که بتوانند از طریق یک رابط کاربری، داده‌های مربوط به خدمات و قطعات هواپیماها را مستقیما مشاهده کنند.

در حال حاضر، داده‌های مربوط به خدمات و قطعات هواپیما‌ها در سیستم‌های کامپیوتری پراکنده و اسناد کاغذی ذخیره می‌شود. این باعث می‌شود که ایرلاین‌ها و اپراتورهای خطوط هوایی، در برخی مواقع، به اطلاعات حیاتی مربوط به قطعات مختلف دسترسی نداشته باشند.

لیزا باترز، مدیرکل امور تجاری گودایرکت می‌گوید که هانی‌ول با استفاده از بلاک چین، قصد دارد تمامی داده‌های مرتبط با هزاران قطعه مورداستفاده در خطوط تولید هواپیما را ضبط و ذخیره کند. وی می‌افزاید:

بلاک چین در صنعت هوافضا در قامت یک فناوری توفنده ظاهر شده و می‌تواند فرایند ثبت و ضبط داده‌ها را برای مالکان ناوگان هوایی و ایرلاین‌ها ساده‌تر کند.

Source

https://coiniran.com/?p=40516
دکمه بازگشت به بالا