ایستگاه خبر

پشتیبانی بیشتر متامسک کیف پول از شبکه‌های لایه ۲ با اضافه‌ شدن اپتیمیسم و آربیتروم

متامسک کیف پول گرم پرچمدار دنیای کریپتو این هفته پشتیبانی از شبکه و پل دو شبکه اصلی دیگر اضافه می کند. با اضافه شدن اپتیمیسم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum)، دو شبکه رو به رشد در اکوسیستم کریپتو، تعداد شبکه‌های پشتیبانی‌شده در این کیف پول در مجموع به ۶ می‌رسد.

اضافه شدن اپتیمیسم (Optimism) و آربیتروم (Arbitrum) به نوعی نشان‌دهنده مراحل پایانی مرحله بتای MetaMask Bridges است. محصول Bridges با خروج از نسخه بتا، برای اتصال و پل زدن به بقیه شبکه‌ها کمتر از ۱ درصد کارمزد می‌گیرد، اما محدودیت‌ انتقال آن بیشتر است و ثبات بهتری دارد.

مفهوم Bridge مجموعه‌ای از پل‌های به‌دقت تنظیم‌شده است که متامسک از آن برای ارائه یک راه‌حل همه‌جانبه استفاده می‌کند. این کیف پول Connext، Hop، Celer cBridge و Polygon Bridge را به عنوان مجموعه‌ای از پل‌ها جمع‌آوری کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد مسیر دلخواه خود یا یک مسیر پیشنهادی پیش‌فرض را انتخاب کنند.

اکنون شش زنجیره در محصول Bridge پشتیبانی می‌شوند: اتریوم، پالیگان، اولانچ، زنجیره هوشمند بایننس و اکنون اپتیمیسم و آربیتروم. با افزودن پل‌ها، مجموعه رو به رشد متامسک خدمات کامل‌تری را ارائه می‌دهد که شامل مبادله، توانایی خرید، استیکینگ و البته پشتیبانی استاندارد تراکنش کیف پول شما می‌شود.

ارتباط میان شبکه‌ها

آربیتروم، با وجود اینکه یکی از معدود زنجیره‌های اصلی بدون توکن بومی است، در DeFi  طوفان به پا کرده است. طبق گفته DeFiLllama، این شبکه اکنون تقریباً ۲۰۰ پروتکل بومی دارد و اکوسیستمی را تشکیل می‌دهد که با نزدیک به ۲ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در رتبه چهارم DeFi قرار دارد.

اپتیمیسم نیز موفقیت‌های مشابهی دارد. با این وجود، این بلاکچین با  مجموع ۱ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در رتبه هفتم قرار دارد. برخلاف آربیتروم، اپتیمیسم دارای یک توکن بومی است و موفقیت اکوسیستم با پشتیبانی از ابزارهای زنجیره‌ای مانند آوه و Curve تضمین شده است. با این حال، به همان میزان آربیتروم، اپتیمیسم هم طی ۶ تا ۸ ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است و بیش از ۳ برابر در ارزش کل قفل‌شده در مقایسه با اواسط سال ۲۰۲۲ رشد کرده است.

پیشنهاد مطالعه: آموزش کامل کیف پول متامسک MetaMask + ویدیو

 

Source

https://coiniran.com/?p=61168
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x