ایستگاه خبر

عرضۀ قراردادهای آتی مبتنی بر یوروی BTC و ETH از سوی گروه CME

بورس کالای شیکاگو که به اختصار گروه CME نامیده می‌شود از برنامۀ خود برای عرضۀ قرارداد‌های آتی BTC و ETH مبتنی بر یورو در اواخر آگوست (اوایل شهریور) خبر داد. گروه CME که سابقۀ درخشانی در صنعت کریپتو دارد طی ماه‌های گذشته قراردادهای آتی خُرد را برای دو رمز ارز مهم بیت‌کوین و اتریوم به مشتریان ارائه کرد تا تقاضای رو به رشد سرمایه‌گذاران را رفع نماید.

گروه CME جایگاه خود را تثبیت می‌کند

بورس شیکاگو علی‌رغم زمستان شدید کریپتو بر تلاش‌های خود برای گسترش فعالیت در بازار دارایی‌های دیجیتال افزوده است و محصول جدید فوق در همین راستا عرضه خواهد شد.

CME در ادامه توضیح داد که ارزش هریک از این قراردادها به ۵ واحد BTC و ۵۰ واحد ETH محدود خواهد بود و براساس نرخ مرجع CME CF امکان تسویه حساب‌ نقدی آن‌ها وجود داشته و از قوانین فعلی تبعیت خواهند کرد.

Tim McCourt، رئیس جهانی محصولات بورس CME، در این زمینه خاطرنشان کرد:

«با تداوم بی‌اعتمادی به وضعیت بازارهای رمز ارز و افزایش حجم نقدینگی قراردادهای آتی بیت‌کوین و اتریوم، نیاز سرمایه‌گذاران سازمانی خارج از ایالات متحده به راهکارهای مدیریت ریسک بیش از پیش شده است. قراردادهای آتی ETH و BTC ما ابزارهای مبادلاتی و پوشش ریسک بسیار دقیقی را برای دو رمز ارز بزرگ بازار کریپتو فراهم خواهند ساخت».

وی در ادامه افزود که این محصولات رمز ارز توسط یورو پشتیبانی می‌شوند که دومین ارز فیات ازنظر حجم مبادلات بعد از دلار آمریکا است.

بورس بزرگ کالای شیکاگو به مشتریان خود امکان انجام انواع مبادلات آتی، آپشن یا اختیاری، نقدی، بازارهای خارج از بورس را خواهد داد. CME در سه ماهۀ دوم سال گذشته و با اوج‌گیری حجم مبادلاتی قراردادهای آتی اتریوم به روزانه ۶۶۰۰ عدد، کارنامۀ مالی بسیار موفقی از خود به جای گذاشت؛ این رقم ۲۷ درصد بیشتر از سه ماهۀ نخست بوده است.

اقدامات گذشتۀ CME

بورس کالای شیکاگو در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) و با عرضۀ قراردادهای آتی بیت‌کوین به بازار دارایی‌های دیجیتال ملحق شد. سرمایه‌گذاران می‌توانند با قراردادهای آتی به طور غیرمستقیم رمز ارزها و دارایی‌های دیجیتال را مبادله کرده و نگران نوسانات و پیچیدگی‌های ذخیره‌سازی نباشند. به یاد داشته باشید که قراردادهای آتی را باید در تاریخ مشخص و از پیش تعیین‌شده‌ای به فروش رساند.

پیشنهاد مطالعه: بازار مشتقات رمزنگاری چیست؟ (Derivatives)

Source

https://coiniran.com/?p=56990
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x