ایستگاه خبرآخرین اخبار ارزهای دیجیتال

بایننس پشتیبانی BUSD را به دلیل مشکلات قانونی متوقف می‌کند

در ۳۰ آگوست، بایننس با یک اطلاعیه درون-برنامه‌ای، کاربران را در مورد قطع پشتیبانی از استیبل کوین BUSD در اوایل سال ۲۰۲۴ مطلع کرد.

بایننس قصد دارد پشتیبانی از استیبل کوین BUSD را متوقف کند. این حرکت نشان‌دهنده تغییر در رویکرد بایننس در بحبوحه نبردهای حقوقی جاری است.

از آنجایی که پاکسوس تولید BUSD جدید را متوقف کرده است، بایننس به تدریج پشتیبانی از استیبل کوین را در پلتفرم خود حذف خواهد کرد. BUSD همواره به نسبت ۱:۱ با USD پشتیبانی می‌شده و ما همچنان از طیف گسترده‌ای از استیبل کوین‌های دیگر حمایت می‌کنیم.

— بایننس (@binance) 31 آگوست ۲۰۲۳

در بیانیه ای که بایننس در ۳۱ آگوست برای عموم منتشر کرد، بایننس تعهد خود را برای حفظ پشتیبانی از استیبل کوین‌های مختلف و دارایی‌های دیجیتال در پلتفرم خود تأیید کرد.

با این حال، به کاربران توصیه می‌شود دارایی‌های BUSD خود را قبل از فوریه ۲۰۲۴ به سایر دارایی‌های ارائه‌شده در بایننس تبدیل کنند.

این صرافی همچنین به کاربران اطمینان داده است که می‌توانند بدون کارمزد موجودی BUSD خود را با First Digital USD (FDUSD) معامله یا دارایی‌های BUSD خود را با نسبت ۱:۱ به FDUSD تبدیل کنند.

با توجه به اینکه پاکسوس، پلتفرم زیرساخت بلاکچین مستقر در ایالات متحده که این استیبل کوین را صادر می‌کند، موظف شده است که ایجاد توکن‌های جدید BUSD را متوقف کند، پلتفرم‌های دیگر نیز این روند را پیش می‌گیرند.

در ادامه این گزارش توضیح داده شده است که بایننس روند تدریجی حذف جفت‌های معاملاتی BUSD نقطه‌ای و مارجین را آغاز خواهد کرد. معامله‌گران توانایی تجارت دارایی‌های پشتیبانی‌شده را از طریق جفت‌های استیبل کوین جایگزین و جفت‌های معاملاتی در پلتفرم بایننس حفظ خواهند کرد.

علاوه بر این، صرافی وامدهی BUSD را در ۷ سپتامبر ۲۰۲۳ در ساعت ۰۶:۰۰ (UTC) در کراس مارجین به حالت تعلیق در می‌آورد.

در اوایل سال جاری، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه شرکت پاکسوس تراست به دلیل صدور BUSD بدون ثبت نام مناسب و طبقه‌بندی آن به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده، اقدامات قانونی را آغاز کرد.

این درگیری حقوقی پاکسوس را وادار کرد تا انتشار توکن‌های جدید BUSD را متوقف کند که فضایی از عدم اطمینان را در مورد آینده استیبل کوین ایجاد کرد.

بر اساس گزارشات در ۲۲ آگوست، بایننس، صرافی ارزهای دیجیتال، با اتهام انجام تجارت با شرکت‌های تحریم شده در روسیه مواجه شد. با این حال، بایننس اقدامات قابل توجهی را در پاسخ به تشدید نظارت‌ها انجام داده است، از جمله توقف همکاری با بانک‌های تحریم‌شده روسیه.

علاوه بر این، محدودیت‌های ارز فیات را برای کاربران در روسیه اعمال کرد. این مانور استراتژیک در بحبوحه فشارهای نظارتی افزایش یافته است. این صرافی محصولات همتا به همتا (P2P) خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است.

بایننس در حال حاضر درگیر یک نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد عرضه و فروش ادعایی اوراق بهادار ثبت نشده است. SEC سیزده اتهام علیه نهادهای مختلف بایننس و بنیانگذار آن ژائو (CZ) ارائه کرده است که شامل طیف وسیعی از موارد ادعایی نقض قوانین اوراق بهادار و تخلفات است.

SEC ادعا می‌کند بایننس با کارمزد تراکنش‌های پرداخت‌شده توسط مشتریان مستقر در ایالات متحده، درآمد قابل توجهی به ارزش حداقل ۱۱.۶ میلیارد دلار به دست آورده است.

بایننس آشکارا همکاری خود را با تحقیقات در حال انجام SEC اعلام کرده است، با این حال معتقد است که آژانس روندی یکجانبه را انتخاب کرده است. این شرکت با استخدام مقامات جدید برای ارتقای جایگاه خود در صنعت، تیم انطباق خود را تقویت کرده است.

 

پیشنهاد مطالعه: استیبل کوین چیست؟ (Stablecoin) معرفی انواع استیبل کوین

 

 

Source

https://coiniran.com/?p=65237
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x