ایستگاه خبر

Sony به استقبال متاورس می‌رود!

Sony که از تاثیرگذارترین شرکت‌های سرگرمی و بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود به‌ تازگی از علاقه‌ی خود برای ارائه‌‌ی محصولات متاورس (Metaverse) جهت جذب بیشتر مشتریان خبر داده است. Kenichiro Yoshida، مدیر ارشد اجرایی سونی، در جلسه‌ی پیشبردی سالانه‌ای که هفته‌ی پیش برگزار شد گفت:

«متاورس جهانی است که همزمان امکانات شبکه‌های اجتماعی و بستر لازم را برای تلفیق بازی‌های ویدئویی، موسیقی، فیلم و انیمیشن مهیا می‌سازد.»

شرکت Sony پیش از این در استودیو‌های بازی‌سازی مهمی ازجمله Epic Games، سازنده‌ی بازی محبوب Fortnite، و خالق مجموعه بازی‌های Destiny یعنی Bungee سرمایه‌گذاری کرده است که بخشی از رویکرد فعلی آن را شکل می‌دهند. طبق داده‌های ارائه‌ شده ازسوی سونی، ۵۰ درصد از درآمد سال گذشته‌‌ی این شرکت ژاپنی از بخش‌های بازی‌سازی، فیلم و سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی موسیقی تامین شده است.

Sony در برابر سایر بازیکنان متاورس

شرکت Sony قصد دارد تا از برند محبوب خود یعنی پلی‌استیشن به عنوان سکوی پرتاب مطمئنی برای ورود به جهان متاورس استفاده کند. پلی‌استیشن که یکی از عظیم‌ترین جوامع کاربری را در جهان بازی‌های ویدئویی دارد، اهرمی بسیار کارآمد برای سونی خواهد بود. این شرکت اظهار داشت که به کمک کسب و کار گسترده و تخصص برجسته‌ی خود در فناوری‌های بازی‌سازی، می‌خواهد تجربه‌‌ی فراگیری را به کاربران خود در جهان متاورس ارائه کند.

نباید فراموش کرد که سونی هم‌اکنون باید با سایر همتایان خود در این عرصه به رقابت بپردازد. یکی از این شرکت‌ها مِتا (Meta) بوده که سخت‌افزار لازم برای ارائه‌ی تجربه‌ی فراگیر متاورس به کاربران‌اش را تولید کرده است. متا مالکیت برند گجت‌های واقعیت مجازی Oculus را دراختیار داشته و استفاده از اپلیکیشن برتر متاورسی خود یعنی Horizon Worlds را انحصارا برای خریداران این گجت‌ها میسر می‌سازد.

رقیب دیگر سونی شرکت بزرگ نرم‌افزاری Microsoft است که با خرید شرکت بازی‌سازی Activision به ارزش ۶۹ میلیارد دلار و راه‌اندازی پلتفرم Mesh حضور فعال خود را در جهان متاورس نشان داده است.

پیشنهاد مطالعه: خبرنامه متاورس (۵) – ایپ کوین (Apecoin) چیست؟ آیا ایپ کوین ارز متاورس است؟

Source

https://coiniran.com/?p=57279
دکمه بازگشت به بالا