آخرین اخبار ارزهای دیجیتالایستگاه خبر

ماراتن یک بلوک بیت کوین نامعتبر استخراج کرد، معنی آن چیست؟

شرکت استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال (Marathon Digital) روز چهارشنبه یک بلوک بیت کوین نامعتبر را استخراج کرد که باعث شد شرکت بیت کوین تازه استخراج شده‌ را از دست بدهد.

کاربران و توسعه‌دهندگان مختلف بیت کوین از جمله مدیر ارشد اجرایی کاسا جیمسون لوپ بلوک نامعتبر را با استفاده از گره‌های بیت کوین خود در اوایل امروز شناسایی کردند. ماراتون بعداً تأیید کرد که آن‌ها در واقع مسئول این اتفاق بوده‌اند.

بلوک نامعتبر بلوکی است که قوانین اجماع بیت کوین را نقض می‌کند و بنابراین توسط گره‌های شبکه رد می‌شود. گره‌های بیت‌کوین توسط ماینرها، صرافی‌ها و کاربران عادی به طور یکسان اداره می‌شوند، که نسخه‌ای از بلاکچین خود را نگه می‌دارند و به محض ورود، بلوک‌های جدید تراکنش‌ها را تأیید می‌کنند.

اگر یک بلوک شامل یک تراکنش «دوبار خرج کردن» یا شکستن حد اندازه بلوک بیت کوین باشد، نامعتبر قلمداد می‌شود. ماراتن مشخص نکرد آن بلوک چرا نامعتبر است، اگرچه برخی از ناظران مشکل را به سفارش تراکنش نسبت دادند.

یکی از سخنگویان ماراتن در ایمیلی به Decrypt تأیید کرد این شرکت قبلا هرگز این خطا را مرتکب نشده است و آن را «یک ناهنجاری» نامیده است.

این سخنگو افزود:

برای برخی افراد جای سؤال بود که آیا بلاک نامعتبر ممکن است ناشی از مشکلی در پروتکل بیت کوین باشد یا نه. بیت کوین دقیقاً همانطور که طراحی شده بود عمل کرد. ماراتن یک بلوک نامعتبر استخراج کرده است. ما از بخش کوچکی از نرخ هش خود برای آزمایش استخر و روش‌های بالقوه تحقیق برای بهینه‌سازی عملیات خود استفاده می‌کنیم. این خطا نتیجه یک باگ پیش‌بینی نشده بود.

— هدلینگ مارتن (@MarathonDH) 27 سپتامبر ۲۰۲۳

مارتن در روز چهارشنبه در X (تویتر) توضیح داد:

خطا نتیجه یک اشکال پیش‌بینی نشده بود که از یکی از آزمایش‌های ما ناشی شد.

این شرکت گفت دوست دارد از «بخش کوچکی» از نرخ هش خود برای تحقیق در مورد چگونگی «بهینه‌سازی عملیات» استفاده کند.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش استخراج بیت کوین (bitcoin mining) به صورت گام به گام

 

 

Source

https://coiniran.com/?p=65543
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x