ایستگاه خبر

بهره‌مندی یک میلیون نفر از شهروندان کره جنوبی از گواهینامه رانندگی مبتنی بر بلاک چین

یک میلیون نفر از شهروندان کره جنوبی، گواهینامه‌های رانندگی فیزیکی خود را با یک گواهینامه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین تعویض کرده‌اند. آنها با استفاده از اپلیکیشنی موسوم به PASS این کار را انجام داده‌اند.

این تعداد، برابر با ۳ درصد از کل جمعیت رانندگان کره جنوبی است. گفتنی است بنابر آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی استاتیستا در سال ۲۰۱۹ شمار رانندگان در این کشور بالغ بر ۳۲.۶ میلیون نفر بوده است.

گفتنی است این گواهینامه‌های بلاک چینی، اولین گواهینامه‌های دیجیتالی معتبر هستند که از سوی وزارت علوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره مهر تأیید دریافت کرده‌اند.

پروژه گواهینامه مبتنی بر بلاک چین، پیش‌تر در ماه مه با همکاری آژانس پلیس ملی، سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای و سه اپراتور مخابراتی بزرگ کره راه‌اندازی شد. گفتنی است طی ماه اخیر، ۲۷ تن از رانندگان کره‌ای در مرحله آزمایشی این پروژه توانستند از اپلیکیشن PASS برای تعویض گواهینامه‌های خود استفاده کنند.

علاوه‌بر گواهینامه‌های رانندگی، در بخش‌های دیگری از جمله خرده‌فروشی‌ها نیز می‌توان از راهکارهای احراز هویت این پروژه برای شناسایی مشتریان و اثبات سن آنها استفاده کرد.

Source

https://coiniran.com/?p=40651
دکمه بازگشت به بالا