ایستگاه خبر

عرضه استیبل کوین‌ها برای اولین بار در تاریخ کاهش یافت، علت چیست؟

داده‌های CoinMetrics نشان می‌دهد که عرضه کل استیبل کوین‌ها در حال کاهش است.

به گفته لوکاس نوزی، رئیس بخش تحقیق و توسعه CoinMetrics، سه‌ماهه دوم مالی سال ۲۰۲۲ اولین بار در تاریخ است که استیبل کوین‌های کمتری در گردش است. او نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد بیش از ۱۰ میلیارد دلار مستقیماً از خزانه ناشران اصلی استیبل کوین‌ها مانند USDT، DAI و PAX خریداری شده است. USDC و BUSD، با افزایش عرضه پس از کاهش چند میلیارد دلاری در ماه مه، از این قاعده مستثنی بودند.

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدفشان حفظ نسبت ۱:۱ با ارز صادر شده توسط دولت، مانند دلار، یورو یا ین است. برای دستیابی به این هدف، برخی از استیبل کوین‌ها با ذخایر یا وثیقه (USDT، DAI) پشتیبانی می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به الگوریتم‌های پیچیده (FRAX، UST اخیر) متکی هستند. استیبل کوین‌ها ممکن است توسط شرکت‌های متمرکز (Tether، Circle) یا توسط پروتکل‌های غیرمتمرکز (MakerDAO، Frax Finance) صادر شوند.

Nuzzi خاطرنشان کرد که از بین تمام صادرکنندگان متمرکز، تتر بیشترین خریدها را پردازش می‌کند، با مجموع عرضه USDT حدود ۷ میلیارد دلار در سراسر اتریوم، ترون و Omnichain کاهش یافته است. او حدس زد که شدت این کاهش [نشان می‌دهد] یک موجودیت واحد یا گروه کوچکی پشت این خریدها بوده است.

او همچنین نمودار دیگری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد DAI MakerDAO شاهد کاهش عرضه خود از بیش از ۹.۵ میلیارد دلار به حدود ۶.۵ میلیارد دلار بوده است. نوزی این کاهش ۳۰ درصدی را تا حدی نتیجه بزرگترین رویداد لیکوئیدیتی در تاریخ [پروتکل] تفسیر کرد.

در حالی که این تحقیق به طور هدفمند UST Terra را حذف کرد، به‌راحتی می‌توان تصور کرد که کاهش ناگهانی عرضه کل استیبل کوین به دلیل سقوط ترا باشد. UST قلاب ۱ دلاری خود را در ماه می از دست داد، کل اکوسیستم ترا را از بین برد و مستقیماً بیش از ۴۳ میلیارد دلار ارزش را از بازار حذف کرد. افزایش ناگهانی خرید استیبل کوین را می‌توان به نگرانی‌های گسترده بازار در مورد پروتکل یا پرداخت بدهی شرکت نسبت داد.

 

پیشنهاد مطالعه:‌ ربات‌ معاملاتی ارز دیجیتال چیست؟ (Trading Bots)

 

Source

https://coiniran.com/?p=57353
دکمه بازگشت به بالا