ایستگاه خبر

براساس گزارش PwC معاملات ادغام‌های رمز ارز در سال ۲۰۲۱ تا ۵۰۰۰ درصد افزایش داشته است

طبق گزارش شرکت حسابرسی معتبر PwC معاملات ادغام‌ها و اکتساب‌های (M&A) رمز ارز از ۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ با ۴۸۴۶ درصد افزایش به ۵۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رسید. میانگین شاخص M&A از ۵۲.۷ میلیون دلار به ۱۷۹.۷ میلیون دلار رسیده که این گزارش وجود شرکت چند میلیارد دلاری چک سفید یا اسپک (SPAC) را عامل این جهش دارایی می‌داند.

در سال ۲۰۲۱ شاهد تغییر جهت فعالیت رمز ارز به آمریکا بودیم و سهم کلی M&A این کشور از ۴۱% به ۵۱ % ارتقا یافت. اوضاع از دیدگاه ارزش کل کمی متفاوت بوده و اروپا، خاور میانه و آفریقا با ۲۵.۵ میلیارد دلار رشد پیشتاز و منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه با تنها ۵ میلیارد دلار رشد معاملات ادغام در رتبه آخر قرار دارد.

شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای بریتانیایی PwC که در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی مدیریت، مشاوره‌ی مالی و سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ی حقوقی و مالیاتی و خدمات حسابداری فعالیت دارد به تلاش‌هایی که درخصوص تامین‌ بودجه‌ی رمز ارزها انجام شده نیز اشاره داشته است. به‌طوری که ارزش کلی این معاملات را با ۶۴۵ درصد رشد از ۴.۵ میلیارد دلار به ۲۶.۳ میلیارد دلار اعلام کرده است. میانگین این شاخص نیز تا ۱۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ جهش داشته است.

در گزارش PwC به این امر اشاره شده است که تعداد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیزی (VC) که پروژه‌های رمز ارز و بلاک‌چین را درسال ۲۰۲۱ تامین مالی کرده‌اند، باافزایش ۴۹ عددی روبه‌رو بوده است. درحال حاضر تعداد کل این VCها کمتر از ۵۰۰ عدد است.

روندهای احتمالی سال ۲۰۲۲

PwC انتظار دارد که جریان صعودی صنعت کریپتو در سال جاری تداوم داشته و باتوجه به عملکرد مثبت سال گذشته صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتری به توسعه‌ی معاملات رمز ارز کمک کنند.

در گزارش این شرکت معتبر حسابرسی توسعه‌ی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، امورمالی غیرمتمرکز (DeFi)، وب۳ و فضای متاورس نیز از بخش‌هایی هستند که در سال ۲۰۲۲ پیشرفت‌های بزرگی خواهند داشت و می‌توانند سرمایه‌ی خوبی از جانب رویدادهای تامین بودجه به‌خود اختصاص دهند.

پیشنهاد مطالعه: تاثیرگذارترین شرکت‌های جهانی در ساخت دنیای متاورس

Source

https://coiniran.com/?p=49768
دکمه بازگشت به بالا