ایستگاه خبر

دو برابر شدن قیمت ریپل و افزایش حجم سرمایه آن به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار

 

همین جمعه بود که در خبرها آمد که نرخ مبادله XPR، پول ریپل، صد در صد افزایش یافته است یعنی از یک صدم دلار به دو صدم دلار برای هر ریپل رسیده است و این افزایش دوباره اتفاق افتاده است. بعد از افزایش ناگهانی به هفت سنت دلار در خرید  وفروش در این آخر هفته، قیمت ریپل اکنون روی چهار و نیم سنت باقی مانده و شبکه ریپل به رکورد حجم سرمایه ای حدود ۱.۶ میلیارد دلار دست یافته است.
نمودار قیمت ریپل

دلیل احتمالی و اصلی برای افزایش ناگهانی قیمت ریپل همچنان به خاطر حرکت تجار از بیت کوین به آلت کوین ها به خاطر عدم توافقاتی است که در مورد بیت کوین وجود دارد (مثلا دعوا بر سر مسئله اندازه بلاک). اما ریپل همچنین امکانات جدیدی را معرفی کرده که به قول خودشان «اینرنتی از ارزش پولی را به زندگی» می آورد که باعث شده سرمایه گذاران تصویر مثبتی از آن داشته باشند.

دفتر کل توافقی ریپل (RCL) و پروتوکول اینترلجر (ILP)  اکنون می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و برنامه نویسان می گویند که این باعث ایجاد شبکه ای می شود که تمامی ارزشهای پولی را روی یک دفتر کل متصل می کند.

دو امکان دیگر کانال های پرداخت و گرو گذاری (Escrow) می تواند کارایی و قابلیت گسترش RCL را افزایش دهد و این امکان روز جمعه در اختیار تمامی کاربران قرار گرفت. امکان گروگذاری به RCL و ILP اجازه می دهد تا با هم وصل شده تا امنیت پول ریپل در یک بازه زمانی مشخص یا تا وقتی شرایط مشخصی برای مبادله برقرار شد، تضمین شود.

این امکانات جدید به شرکت ها اجازه می دهد تا RCL  و ILP  را با هم سازگار کنند و کسانی که از این فن آوری استفاده می کنند از مزایایی XPR بهره مند خواهند شد یعنی سریعتر و ارزان تر می توانند پرداخت های بین مرزی را انجام دهند.

برنامه نویسان اضافه کرده اند که برخلاف دیگر سیستم ها (که اشاره شان به بلاک چین بیت کوین است)، که قادر به انجام تراکنش های زیاد نیست، پرداخت های ریپل اکنون در حجمی به اندازه ویزا می تواند عمل کند.

منبع

https://coiniran.com/?p=5325
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
دیدگاه خود را با کوین ایران به اشتراک بگذارید!x