ایستگاه خبر

مناقشات بر سر تغییر احتمالی الگوریتم استخراج اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک (ETC) ماه‌های سختی را پشت سر گذاشته است در حالی که مشکلات امنیتی آن همچنان ادامه دارد. فقط در ماه آگوست، شبکه اتریوم کلاسیک سه حمله ۵۱ درصدی را تجربه کرد. در نتیجه، فشار بر توسعه‌دهندگان برای اتخاذ تدابیری برای حل اوضاع بسیار زیاد است. با این حال، در حال حاضر دستیابی به اتفاق نظر برای راه حل دشوار است، بنابراین بحث داغی در جامعه رمزارز شکل گرفته است.

در اواسط ماه آگوست، آزمایشگاه‌های اتریوم کلاسیک استراتژی افزایش امنیت شبکه را اعلام کرد. طبق این پیشنهاد، تغییراتی برای کوتاه مدت و بلند مدت ایجاد می‌شود که می‌تواند طی ۳ تا ۶ ماه آینده اعمال شود.

در کوتاه مدت، آزمایشگاه‌های اتریوم کلاسیک ۴ عمل زیر را انجام می‌دهند:  استخراج دفاعی با همکاری استخرهای استخراج برای افزایش نرخ هش، بهبود نظارت بر شبکه برای شناسایی ناهنجاری‌ها، هماهنگی با صرافی‌ها برای ایجاد زمان تأیید ایمن و اجرای “permapoint” برای جلوگیری تهاجمی از سازماندهی مجدد بدون از دست دادن یکپارچگی گره.

تغییر به الگوریتم استخراج اتریوم یا مونرو؟
تغییر الگوریتم استخراج Ethereum Classic موضوعی‌ست که از فوریه سال گذشته موضوع بحث بوده است. با این حال، مسئله پیچیده است و جناح‌های مختلفی با دیدگاه های مختلف در مورد این موضوع اظهار نظر می‌کنند.. ابتدا کسانی هستند که پیشنهاد تغییر الگوریتم اتریوم کلاسیک اثبات کار Dagger Hashimoto، معروف به Ethash را به الگوریتم استخراج Monero RandomX داده‌اند. این پیشنهاد ECIP-1093 نام دارد و چند روز پیش رد شد و سپس توسط طرفداران آن به عنوان «پیش نویس» بازگردانده شد.

از طرف دیگر، ECIP-1049 پیشنهاد می‌دهد شبکه را به الگوریتم استخراج اتریوم SHA-3 یا Keccak تغییر دهید. این پیشنهاد اجازه می‌دهد تا سخت‌افزار استخراج تخصصی (SHA-3 ASIC) برای افزایش امنیت شبکه Ethereum Classic معرفی شود. در مورد این پیشنهاد، نشریه آزمایشگاه‌های ETC موارد زیر را بیان می‌کند:

استفاده از Keccak256 از خانواده SHA3 باعث می‌شود Ethereum Classic با توجه به نرخ هش الگوریتم استخراج خود، به عنوان رهبر بالقوه در موقعیت منحصر به فردی قرار گیرد. این امر باعث می‌شود تا ETC از زنجیره خواهران مستقر در Ethash مستقل‌تر شود، به طور قابل توجهی خطر حملات را در نتیجه الگوریتم استخراج مشترک کاهش می‌دهد.

اگر انجمن تصمیم به تغییر الگوریتم استخراج ETC بگیرد، اجرای آن در ۵ مرحله انجام می‌شود. مرحله اول در سپتامبر امسال آغاز می‌شود تا به مشتریان Core Geth و Hyperledger Besu معرفی شود. آخرین مرحله در ژانویه ۲۰۲۱ با فعالسازی شبکه اصلی با استفاده از الگوریتم استخراج جدید انجام می‌شود.

نگرانی‌های ماینرهای Ethereum Classic
با این حال، جامعه Ethereum Classic به ویژه استخراج‌کنندگان آن نسبت به تغییر احتمالی الگوریتم استخراج ابراز نگرانی کرده‌اند. دلیل اصلی آنها مربوط به سرمایه‌گذاری انجام شده توسط تعداد قابل توجهی از ماینرها در تجهیزات پشتیبانی شبکه ETC است. یک ماینر موارد زیر را بیان کرد:

«من با خرید Innosilicon A10 Master Pro 5g 18،۰۰۰ سرمایه گذاری کرده‌ام تا از ETC پشتیبانی کنم، اگر الگوریتم را تغییر دهید من باید تمام هزینه‌ای را که برای افزودن قدرت هش در شبکه ETC صرف کردم توی سطل زباله بریزم و هزاران نفر در همین وضعیت قرار دارند.»

به نظر می رسد ماینرها با تغییراتی که اجازه می‌دهد هسته الگوریتم کنونی استخراج ETC باقی بماند، بیشتر توافق دارند. پیشنهاد اخیر با نام ECIP-1043 معرفی شده است و همراه با ECIP-1049 بخشی از فراخوان توسعه دهندگان هسته ETC است که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ در ساعت ۴ بعد از ظهر UTC برگزار می‌شود. وضعیت هر دو پیشنهاد در حال حاضر نامعلوم است و به نظر می‌رسد به همراه ECIP-1092 و ECIP-1097 یکی از آنها به تصویب برسد.

 

Source

https://coiniran.com/?p=41062
دکمه بازگشت به بالا