ایستگاه خبر

ریپل با به‌روزرسانی «Hooks Amendment» از کاردانو سبقت گرفت

توکن ریپل (XRP) در روز گذشته موفق به پیشی گرفتن از کاردانو (ADA) از نظر ارزش بازار شد. XRP که ماه جولای را با ۱۵.۱ میلیارد دلار سرمایه‌ی در گردش آغاز کرده بود با اجرای موفقیت ‌آمیز به‌روزرسانی Hooks Amendment توانست از ADA سبقت گرفته و ۱.۴ میلیارد دلار (%۹.۴۶) دیگر در هفت روز گذشته به ارزش بازار خود اضافه کند.

ریپل با به‌روزرسانی «Hooks Amendment» از کاردانو سبقت گرفت

این هفت روزِ گذشته برای ریپل موجی از رویدادهای خوشایند را به همراه داشته است: بهره‌برداری دولت کلمبیا از بلاک‌چین XRPL آغاز شد، فعالیت‌ آدرس‌های شبکه‌ی XRP اوج گرفت، چالش حقوقی ریپل به پیروزی دیگری رسید و استاندارد XLS-20 برای پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) معرفی شد. اما می‌توان بارزترین تحول موجود را موفقیت پروژه‌ی دو ساله‌ی XRPL Labs یعنی اجرای به‌روزرسانی Hooks Amendment قلمداد کرد.

Hoks Amendment چیست و چه تاثیری بر ریپل خواهد داشت؟

Wietse Wind، از توسعه‌دهندگان ارشد XRPL، ایده‌ی اصلی به‌روزرسانی‌ Hooks Amendment را افزودن قراردادهای هوشمند به بلاک‌چین بومی ریپل و ارتقای عملکرد تراکنش‌ها عنوان کرد. هر hook خط کوتاهی از کد است که با حساب‌های XRPL ادغام شده تا منطقِ موردنیازِ هر تراکنش را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

Hookها را می‌توان با تمام زبان‌های متداول برنامه‌نویسی نگارش کرد و منطق‌های مختلف کسب و کار و مفاهیم قراردادهای هوشمند را توسط آن‌ها اجرا کرد؛ این امر انعطاف‌پذیری بی‌نظیری را به قراردادهای هوشمند XRPL خواهد بخشید. توسعه‌دهندگان ریپل همزمان با Hooks Amendment از چهارچوب تحت‌ وب «Hooks Builder» رونمایی کردند که امکان آزمایش همه‌جانبه‌ی نوآوری‌های شبکه را فراهم می‌سازد. اطلاعات بیشتر درباره‌ی این به‌روزرسانی در سایت رسمی آن قابل مشاهده است.

در زمان نگارش این خبر ارزش هر واحد XRP برابر با ۰.۳۴۲۱ دلار و ارزش کل بازار آن ۱۶,۵ میلیارد دلار بوده است.

پیشنهاد مطالعه: حمله‌ وام فلش (Flash Loan Attack) چیست و چطور می‌توان از آن پیشگیری کرد؟

Source

https://coiniran.com/?p=57442
دکمه بازگشت به بالا